عضو ناظر شورای رقابت با بیان اینکه تاکنون فرمول تعیین قیمت خودرو در این شورا نهایی نشده، گفت: برنامه های اعلام شده این روزها از سوی برخی اشخاص و دستگاه ها درخصوص تعیین قیمت خودرو صحت ندارد.
کد خبر: ۶۸۲۵۳۷
به احتمال زیاد قیمت خودرو  افزایش نمی یابد

عیسی امامی روز سه شنبه در گفت وگویی خبری افزود: سه سناریو برای تعیین قیمت خودرو مطرح است که یکی از آنها کاملاً به نفع مصرف کننده و یکی دیگر به نفع تولیدکننده است و سناریوی سوم نیز منافع هر دو طرف را تأمین خواهد کرد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با استناد به اظهارات اخیر سخنگوی هیأت دولت در خصوص قیمت خودرو، خاطر نشان کرد: احتمال عدم افزایش قیمت خودرو زیاد است و قیمت خودرو به حاشیه بازار سپرده خواهد شد

حسین گروسی عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی نیز گفت: ایجاد تعادل در عرضه و تقاضا مانع از بروز مسائل موجود در خصوص قیمت خودرو خواهد شد و چنانچه قیمت خودرو به حاشیه بازار سپرده شود، این قیمت با ایجاد رقابت مشخص خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه تا زمانی که قطب سوم خودروسازی کشور راه اندازی نشود، رقابت، افزایش تولید و کاهش قیمت خودرو حاصل نخواهد شد، افزود: با راه اندازی قطب سوم خودرو سازی قطعاً قیمت خودرو نیز متعادل خواهد شد چرا که با رشد تولید و افزایش تیراژ این روند در قیمت خودرو تاثیر خواهد گذاشت.

وی با انتقاد از واردات خودروهای بی کیفیت به کشور خاطر نشان کرد: به جای واردات این گونه خودروها، اگر قطب سوم خودروسازی کشور راه اندازی شود، رقابت بین خودروسازان بیشتر شده و توسعه صنعت خودرو اجرایی می شود.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با تأکید بر این که دو سال است که شورای رقابت، سازمان حمایت از مصرف کنندگان، وزارت صنعت و معدن و تجارت، مجلس و دولت، همگی وارد تصمیم گیری در خصوص قیمت خودرو شده اند تصریح کرد: این در حالی است که با تعیین دستوری قیمت خودرو نه تنها خودروسازان بلکه مصرف کنند گان نیز راضی نخواهند شد.(ایرنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها