معاون حقوقی و امور بین الملل وزیر امور خارجه:

مذاکرات ایران و آمریکا در فضایی مثبت و سازنده برگزار شد

مذاکرات سه جانبه میان جمهوری اسلامی ایران، ایالات متحده آمریکا و معاون مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در ژنو سوئیس آغاز شد.
کد خبر: ۶۸۲۱۵۰
آغاز مذاکرات ایران، آمریکا و اروپا در ژنو

یک مقام نزدیک به تیم مذاکره کننده هسته ای ایران به ایرنا گفت که در این مذاکرات از سوی خانم اشتون، فقط خانم اشمید حضور دارد.

ریاست هیات مذاکره کننده جمهوری اسلامی ایران را در این دور از مذاکرات، «سید عباس عراقچی» و «مجید تخت روانچی» معاونان وزیر امور خارجه ایران و اعضای ارشد تیم مذاکره کننده هسته ای و ریاست هیات طرف مقابل را «ویلیام جوزف برنز» معروف به «بیل برنز» قائم مقام وزیر امور خارجه آمریکا و «هلگا اشمید» معاون کاترین اشتون مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا بر عهده دارند.

هیات ایرانی را در این مذاکرات «حمید بعیدی نژاد» مدیرکل سیاسی و امنیت بین الملل وزارت خارجه، «داوود محمدنیا» مشاور وزیر خارجه و «پژمان رحیمیان» مدیر کل حوزه ریاست سازمان انرژی اتمی که همگی از اعضای تیم مذاکره کننده هسته ای ایران هستند، همراهی می کنند.

ویلیام برنز را نیز در این مذاکرات وندی شرمن مذاکره کننده ارشد واشنگتن در گروه 1+5، جیک سولیوان مشاور جو بایدن معاون رییس جمهور آمریکا در امور امنیت ملی، بروک اندرسون مشاور ارشد امور خاورمیانه شورای امنیت ملی آمریکا همراهی می کنند.

«سید عباس عراقچی» عضو ارشد تیم مذاکره کننده هسته ای پس از ورود به ژنو در جمع خبرنگاران گفت: هنوز فاصله ها میان ایران و 1+5 در موضوعات مختلف وجود دارد و برای نزدیک شدن دیدگاهها باید تلاش بسیاری شود و طرف های ما باید تصمیمات سختی بگیرند.

معاون حقوقی و بین الملل وزیر امور خارجه تاکید کرد: طرف های ما باید تصمیمات سختی بگیرند تا بتوانند دیدگاه های ما را تامین و با پذیرش حقوق ملت ایران آن را تثبیت کنند.

وی افزود: آغاز دیدارهای دوجانبه معاونان وزرای امور خارجه ایران و اعضای 1+5 از امروز خواهد بود و امروز و فردا با هیات آمریکایی دیدار خواهیم کرد.

عراقچی گفت: در آستانه دور بعدی مذاکرات هسته ای(26 خرداد ماه در وین)، دیدارهایی دوجانبه با اعضای مختلف 1+5 تنظیم کرده ایم که بر این اساس، امروز و فردا با هیات آمریکایی با حضور خانم اشمید نماینده خانم اشتون دیدار سه جانبه برگزار خواهیم کرد.

معاون وزیر امور خارجه افزود: پس از دیدار سه جانبه، با آمریکایی ها نیز دیدار دوجانبه انجام خواهیم داد و چهارشنبه و پنجشنبه هم به رم می رویم و آنجا با هیات روسیه نشست دوجانبه برگزار می شود.

عضو ارشد تیم مذاکره کننده هسته ای گفت: در حال تنظیم دیدارهای دوجانبه با هیات های دیگر نیز هستیم و احتمالاً با هیات های فرانسوی و آلمانی هم تا قبل از دور بعدی مذاکرات دیدار دوجانبه انجام خواهیم داد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها