وزیر امور خارجه کشورمان گفت: امروز برای همه ناکارآمدی ابزار تحریم و فشار برای محدود کردن روند توسعه و پیشرفت ایران ثابت شده و این تحریم‌ها تنها انگیزه خوداتکایی و تکیه بر ظرفیت‌های داخلی را در ایران افزایش داده است.از سوی دیگراین محدودیت‌ها تنها موجب تعمیق بدبینی و نگرش منفی مردم ایران به غرب می‌شود.
کد خبر: ۶۸۱۶۴۳
تحریم ها موجب بدبینی مردم ایران به غرب می‌شود

ظریف دیدار خانم حلیمه یعقوب رئیس مجلس سنگاپور با اشاره به جایگاه پارلمان‌ها به عنوان نماد و نماینده خواست و اراده ملت‌ها، بر ضرورت استفاده بیش از پیش از ظرفیت پارلمانی و گروه‌های دوستی پارلمانی و افزایش رفت و آمدهای مقامات دو کشور برای تقویت مناسبات و روابط دوستانه میان ایران و سنگاپور در عرصه‌های مختلف تأکید کرد.

وزیر امور خارجه با تشریح ظرفیت‌های فراوان، متنوع و متعدد کشورمان در عرصه اقتصادی و همچنین دستاوردهای بسیار خوب جمهوری اسلامی ایران در عرصه‌های علمی و فناوری به‌رغم تحمیل برخی تضییقات و محدودیت‌ها ازجانب غرب گفت: امروز برای همه ناکارآمدی ابزار تحریم و فشار برای محدود کردن روند توسعه و پیشرفت ایران ثابت شده و این تحریم‌ها تنها انگیزه خوداتکایی و تکیه بر ظرفیت‌های داخلی را در ایران افزایش داده است.

ظریف با اشاره به تأثیر بسیار سلبی برخی تحریم‌های ضدانسانی از جمله در حوزه‌های دارویی و پزشکی و نیز علمی خاطرنشان کرد: ادامه این محدودیت‌ها تنها موجب تعمیق بدبینی و نگرش منفی مردم ایران به غرب می‌شود.

وزیر امور خارجه با اشاره به آغاز دور جدید مذاکرات ایران و 1+5 برای دستیابی به توافق نهایی ابراز اطمینان کرد با رفع برخی محدودیت‌های موجود شاهد جهش در همکاری‌ها و مبادلات اقتصادی و بازرگانی در عرصه خارجی خواهیم بود و ایران و سنگاپور با توجه به ظرفیت‌ها و توانمندی‌های خوب اقتصادی می توانند همکاری‌های خوبی در این عرصه انجام دهند.

ظریف همچنین با تشریح میزان توسعه و افزایش سطح علمی و دانشگاهی کشور به‌خصوص توزیع عادلانه دسترسی به آموزش عالی برای جوانان به ویژه دختران و بانوان، آمادگی کشورمان را برای همکاری در عرصه علمی و دانشگاهی و تبادل استاد و دانشجو و نیز اجرای طرح‌های علمی و تحقیقاتی مشترک و مبادلات فرهنگی و هنری میان دو کشور اعلام کرد.

خانم حلیمه یعقوب رئیس مجلس سنگاپور نیز در این دیدار با ابراز خرسندی از سفرش به تهران، به مذاکرات بسیار خوب و مفید خود با آقای علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی و دیگر مقامات کشورمان اشاره کرد و گفت: پارلمان‌های دو کشور می توانند نقش بسیار مؤثری در حمایت از روند تقویت و تسهیل روابط به‌خصوص در عرصه‌های اقتصادی، تجاری، علمی و فرهنگی ایفا کنند.

رئیس مجلس سنگاپور همچنین با اشاره به روابط خوب و دوستانه دو کشور، ابراز امیدواری کرد مذاکرات ایران و 1+5 در راستای منافع و خواست مردم و دولت ایران قرین موفقیت باشد و با رفع برخی موانع موجود، شاهد تقویت و توسعه همکاری‌ها میان سنگاپور و ایران به خصوص در عرصه‌های اقتصادی و تجاری باشیم.

وی همچنین از تقویت و توسعه روابط فرهنگی و حضور متقابل دو کشور در جشنواره‌های فرهنگی و هنری در دو کشور، و نیز افزایش سطح همکاری‌ها در بخش‌های علمی و دانشگاهی استقبال کرد.(واحد مرکزی خبر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها