در حالی که همزمان با فصل تابستان هوای شهر صالح آباد از توابع استان ایلام به 40 درجه می رسد، در این بین غار زینه گان واقع در این منطقه در اوج سرما فرصتی را برای گردش و تقریح فراهم کرده است.
کد خبر: ۶۸۱۳۳۴
سرمای «زینه گان» گرما را از یاد می برد + عکس

در فصل تابستان عموم مردم به دنبال مناطق خوش و آب هوا به خصوص از نظر خنک بودن هستند که در این طبیعت چهار فصل استان ایلام در انتظار گردشگران است.

استان ایلام با جاذبه های بی مانندش در فصل تابستان نیز مانند دیگر ایام سال در انتظار گردشگران و مسافران است.

یکی از مهمترین جاذبه های طبیعی ایلام که از آن به عنوان شاخص ترین اثر طبیعی استان و غار بهشت نام برده می شود غار زینه گان است.

این غار طبیعی با یک کیلومتر طول در بخش صالح آباد از توابع شهرستان مهران استان ایلام قرار گرفته است.

نکته مهم این غار وجود گرمای 50 درجه شهرستان مهران و 40 درجه ای بخش صالح آباد است که با وجود این گرمای شدید این غار در هوایی زیر یک درجه قرار دارد و فرصتی برای مسافران گردشگران فراهم کرده است.

این غار روباز که از قسمت های مختلفی تشکیل شده فرصتی بسیار خوب برای آن دسته از گردشگران و مسافرانی است که می خواهند سرما را در گرما تجربه کنند.

غار زینه گان هم اکنون به عنوان شاخص ترین و مهمترین اثر طبیعی استان ایلام شناخته می شود که به همین منظور در فصل تابستان بیشتر مردم استان از این غار بازدید می کنند.

آنچه هم اکنون در غار زینه گان به عنوان یک نیاز تلقی می شود بحث امکانات و جاده دسترسی است که باید مسئولان هرچه سریعتر این مشکلات را حل کند.

غار زینه گان با این زیبایی و وسعت نیازمند ایجاد امکانات رفاهی جهت اسکان و استراحت گردشگران است و همچنین باید جاده دسترسی به این غار نیز تکمیل شود.

به طور قطع با ایجاد زیرساخت های بخش گردشگری زینه گان بخش زیادی از علاقمندان از این غار روباز بازدید می کنند.

بهترین فصل برای بازدید از این غار تابستان است، به دلیل قرار گرفتن بخش صالح آباد در مناطق گرمسیری ایلام و گرم بودن هوای این منطقه وقتی داخل غار می شوید به کلی فراموش می کنید که در فصل تابستان قرار دارید.

تلاش برای ایجاد زیرساخت​های مناسب در غار زینه گان

عبدالمالک شنبه زاده مدیرکل میراث فرهنگی ایلام گفت: غار زینه گان مهمترین اثر طبیعی استان ایلام به خصوص در ایام تابستان برای گردشگران است.

وی افزود: از ویژگی​های منحصر به فرد این غار اختلاف دمای هوای داخل غار با بیرون غار است که به بیش از 40 درجه می رسد.

مدیرکل میراث فرهنگی ایلام گفت: این غار در 52 کیلومتری جنوب غربی ایلام و پنج کیلومتری جنوب شرقی صالح آباد قرار گرفته و در غار روباز زینه گان آب فراوان، دهلیزهای آبگیر و قندیلهای متعدد قرار دارد.

وی افزود:در منطقه صالح آباد علاوه بر آثار طبیعی و تاریخی، امامزاده علی صالح (ع) به عنوان شاخص ترین و مهمترین امامزاده سطح استان ایلام قرار دارد که پذیرای هزاران مسافر و گردشگر است.

شنبه زاده گفت: منطقه صالح به طور کلی از ظرفیت​های خوبی جهت توسعه بخش گردشگری ایلام چه در بخش طبیعی و چه در بخش مذهبی برخوردار است.

وی افزود: میراث فرهنگی استان ایلام درصدد است که با برنامه ریزی مناسب جهت اطلاع رسانی و ایجاد زیرساختهای مناسب منطقه صالح آباد را از حیث گردشگری توسعه دهد.

شنبه زاده افزود: گردشگران زیادی همواره در فصل سرما و گرما از غار زینه گان دیدن می‌کنند لذا در این راستا جاده دسترسی به این غار در حال ساخت است به همین منظور اقدامات خوبی در جهت ایجاد زیرساختهای مناسب به خصوص در غار زینه گان انجام شده و در سال جاری این مهم نیز سرعت داده می شود.

مدیرکل میراث فرهنگی ایلام افزود: علاوه بر این غار زیبا، غارهای دیگری در ایلام وجود دارد که هر کدام می‌تواند برای گردشگران و مسافران بخصوص در فصل تابستان دیدنی باشد.

غار شگفت انگیز زینه گان از شاخص ترین اثرهای طبیعی استان ایلام است که می تواند شمار زیادی مسافر را به خود جذب می کند.

این غار جزو غارهای روباز است که درون غار پوشیده از گیاهان و جلبک های است که بر روی دیواره غار چسبیده شده است. این غار دارای قندیل های بسیار زیبا است.

منطقه زاگرس با توجه به وجود آب و هوای متنوع و جغرافیایی دارای جاذبه‌های بکر و زیبایی است و ایلام در دل زاگرس جای گرفته است.

استان ایلام در منطقه‌ای کوهستانی در حاشیه جنوب‌غربی رشته کوه‌های زاگرس قرار گرفته است و بیشتر مساحت استان را مناطق کوهستانی، تپه کوهستانی و یا تپه ماهور تشکیل می‌دهد که به شیب‌‌های تندی به دشت‌های کم ارتفاع منـتهی می‌شوند.

دره‌های شگفت، رودها و آبشارهای طرب‌انگیز، غارهای بی‌نظیر، کوه‌های سر به فلک کشیده، اقلیم‌های متنوع آب و هوایی، همجواری دیدنی کوه و دشت، سادگی هزار رنگ طبیعت وحشی، صداقت فرهنگ و هنر و چشم‌اندازهای بدیع استان، ایلام را به شاهکار خلقت ایران تبدیل کرده و به خاطر همین زیبایی طبیعتش است که به «عروس زاگرس» نامور گشته است.

از دیگر جاذبه های طبیعی و تاریخی این استان می توان تالاب زمزم، دره ارغوان، دامنه های کوه قلاقیران، غار زینه گان، دریاچه دوقلوی آبدانان، آتشکده سیاهگل، غار طلسم ایوان، غار خفاش، آبشار دربند، قلعه‌کنجاچم، کاخ فلاحتی، قلعه تاریخی چورا، آتشکده سه پا، موزه حیات وحش و تاریخ طبیعی، آتشکده متعلق به دوره ساسانیان و سنگ نبشته دوره آشوری را نام برد.(مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها