سازمان جاسوسی آمریکا در اقدامی با هدف اعلام «رساندن پیام خود به شکل بهتر و ارتباط مستقیم با توده ها» بطور رسمی به عضویت شبکه های اجتماعی فیسبوک و توییتر درآمد.
کد خبر: ۶۸۱۲۹۰
سیا فیس بوکی و توییتری شد

خبرگزاری رویترز روز شنبه در گزارشی نوشت: مدت هاست که دستگاه جاسوسی آمریکا (سیا) از طریق پایگاه های اجتماعی، در حال رصد رویکردهای جهانی و پیگرد سرپیچی کنندگان از قانون است، اما روز جمعه خود بطور رسمی عضو دو پایگاه اجتماعی فیسبوک و توییتر شد.

این خبرگزاری افزود: سیا این اقدام را تلاشی برای رساندن بهتر پیام خود و ارتباط مستقیم با توده های مردم اعلام کرد اما در اولین پیام روی توییتر که ساعت 18 دیروز جمعه به وقت گرینویچ و ساعت دو به زمان آمریکا منتشر شد، اشاره ای به کشف اطلاعات حساس (ازطریق این عضویت) نکرد.

در این پیام آمده است: ˈنمی توانیم تاکید یا نفی کنیم که این، اولین پیام ما است.ˈ

اما وارد نشدن اطلاعات زیاد در صفحه توییتر این سازمان اطلاعاتی باعث عدم اقبال به آن نشد و در کمتر از 90 دقیقه اول، تعداد پیگیری های کاربران در آن به 84 هزار رسید و این روند همچنان ادامه دارد.

جان برنان مدیر سیا در بیانیه ای اعلام کرد: سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا از طریق این دو پایگاه (فیسبوک و توییتر) تمایل دارد با توده ها ارتباط مستقیم تری برقرار و اطلاعاتی از ماموریت سازمان، تاریخ آن و سایر تحولات ارائه کند.

در این صفحات قرار است برخی اسناد موجود در موزه سازمان اطلاعاتی آمریکا که تاکنون در دسترس عموم نبوده است، اطلاعاتی از رهبران جهان، نقشه ها و اطلاعاتی دیگر منتشر شود.(ایرنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها