سردبیر روزنامه دیلی استار چاپ انگلیس در مصاحبه با پایگاه اینترنتی شورای روابط خارجی آمریکا گفت: ایران قدرت برتر به شمار می رود و برنده واقعی تحولات منطقه است.
کد خبر: ۶۸۱۱۲۲
ایران برنده واقعی تحولات منطقه و قدرت برتر است

به گزارش واحد مرکزی خبر، مایکل یانگ درباره اینکه آیا ایران برنده واقعی در منطقه است،گفت: قطعاً ایران در مسیر پیروزی حرکت می کند. ایران به منظور حمایت از اسد وارد جنگ سوریه شد و تا حد زیادی نیز موفق شد. ایران استراتژی پیچیده ای دارد. این یک استراتژی چند بعدی است اما ایران می داند که در نهایت باید با دولت های سنی به ویژه عربستان به نوعی تفاهم برسد. اما به هر حال این کشور قدرت برتر محسوب می شود و می داند که امروزه ، سعودی ها و اکثر کشورهای خلیج فارس از حمایت ضعیف آمریکا برخوردارند و به همین علت تلاش می‌کند از این وضع بهره برداری کند.

مایکل یانگ درباره نقش آمریکا در منطقه نیز گفت: متحدان آمریکا در خاورمیانه هم اکنون نگاه منفی به این کشور دارند. این احساس وجود دارد که واشنگتن سیاست واقعی در منطقه ندارد. اما این طور نیست،آمریکا سیاست دارد اما سیاستش فاصله گرفتن از خاورمیانه است.

وی افزود:آمریکا وقتی اعلام کرد به سمت آسیا می رود منظورش این بود که از خاورمیانه خارج می شود.

سردبیر روزنامه دیلی استار گفت:در نظر دشمنان آمریکا در منطقه به ویژه ایران این مسئله یک نقطه قوت به حساب می آید. آمریکا خواستار رویارویی با ایران نیست و به همین علت وارد مذاکرات هسته ای با تهران شد. اما این مسئله فقط به نفع ایران بوده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها