همزمان با اعلام حکومت نظامی در موصل و الرمادی استاندار استان صلاح الدین عراق اعلام کرد بیش از یکصد جنگجوی گروه موسوم به دولت اسلامی در عراق و شام (داعش)در درگیری با نیروهای دولتی درشهر سامرا کشته شدند.
کد خبر: ۶۸۰۷۸۶
هلاکت ۱۰۰تروریست در درگیری‌های سامرا

به گزارش خبرگزاری‌ها، صبح دیروز عناصر داعش با یورش به سامراء 5 منطقه این شهر را تحت کنترل خود در آوردند. در این حمله تروریستی ده ها پلیس عراقی کشته و یا مجروح شدند. عناصر داعش همچنین چند مسجد را تصرف کرده و پرچم سیاه خود را بالای آن مساجد نصب کردند. آنان همچنین ساختمانی دولتی را تصرف کردند که در فاصله دو کیلومتری مرقد مطهر امامین عسکریین (ع) قرار دارد.

عناصر داعش که با ده‌ها خودرو و بولدوزر به سامراء یورش برده بودند، سعی کردند مرقد امامین عسکریین (ع) را هم تصرف کنند، ولی با مقاومت نیروهای عراقی ناکام مانده و متفرق شدند.

به گزارش شبکه تلویزیونی العربیه، احمد الجبوری در مصاحبه با این شبکه افزود: یکصد تروریست داعش کشته شدند و بیش از 20 دستگاه خودروی آنها هم در سامرا منهدم و بیش از یازده تروریست داعش هم در درگیریهای سامرا بازداشت شدند.

این درحالی است که شبکه تلویزیونی المیادین گزارش داد: 47 غیرنظامی درحمله انتحاری با دو خودروی بمبگذاری شده درشرق موصل عراق کشته شدند.

حکومت نظامی در شهرهای موصل و الرمادی

از عراق همچنین گزارش می رسد، درحالی که درشهرهای موصل و الرمادی، حکومت نظامی اعلام شده است درحمله نیروهای امنیتی این کشور به مواضع تروریستهای داعش درجنوب موصل،۴۰ نفر کشته و۱۲ خودرو و یک پایگاه آنها منهدم شدند.

محمد ابراهیم، رییس کمیته امنیتی در شورای استان نینوا گفت: این عملیات که سه ساعت طول کشید، در منطقه عین الجحش در 55 کیلومتری جنوب موصل انجام شد و نیروهای عراقی پس از شکست عناصر داعش سلاح های آنان را نیز ضبط کردند.

پاکسازی کامل سامرا از وجود تروریستهای داعش

سخنگوی اداره مبارزه با تروریسم عراق که دیروز مسؤولیت پاکسازی شهر سامراء از وجود داعش به آن سپرده شد اعلام کرد که در این عملیات 40 تن از تروریست های این گروه به هلاکت رسیدند.

صباح النعمان به سایت عراقی سومریه نیوز گفت: نیروهای امنیتی توانستند دیروز همه مناطق سامراء را که عناصر گروه تروریستی داعش آنها را تحت کنترل در آورده بودند پاکسازی کنند.

سخنگوی اداره مبارزه با تروریسم عراق همچنین از ادامه فعالیت یگانهای گشتی برای جستجوی عناصر باقیمانده داعش خبر داد.

ایران حمله تروریستی به شهر سامرا را محکوم کرد

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان حمله جنون آمیز تروریستها به شهر مقدس سامرا را که به شهادت جمعی از شهروندان و نظامیان عراقی منجر شد، به شدت محکوم کرد.

مرضیه افخم با اظهار نگرانی از احتمال گسترش اقدامات جنایت آمیز توسط تروریستها، درباره هرگونه تعرض به اماکن مقدسه این شهر خاصه قبور شریف ائمه هدی هشدار داد.

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان ، از جامعه جهانی و نهادهای بین المللی خواست به مسولیت خود در حمایت موثر از دولت و ملت عراق در مسیر مقابله با تروریزم عمل کنند.

هیچ زائر ایرانی در سامرا حضور ندارد

معاون سازمان حج و زیارت با اشاره به وضعیت امنیتی شهر سامرا تأکید کرد: هیچ زائر ایرانی در سامرا حضور ندارد.

ناصر خدرنژاد با اشاره به حمله گروهک تروریستی داعش به این شهر گفت: برخلاف برخی اخبار منتشر شده درباره حضور زائران ایرانی در سامرا خوشبختانه هیچ زائر ایرانی در سامرا حضور ندارد و از مدت‌ها قبل زائران عتبات عالیات به دلیل شرایط امنیتی که در این منطقه حاکم است از سفر به آنجا منع می‌شوند.

وی افزود: تمام زائران ایرانی عتبات عالیات هم اکنون در سلامت و امنیت کامل هستند و خطری برای آنها وجود ندارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها