بشار اسد رییس جمهور منتخب سوریه، انتخابات را فصل الخطاب بحران این کشور عنوان کرد و گفت: ملت سوریه اجازه نمی دهد کسی برای آنها تصمیم بگیرد.
کد خبر: ۶۸۰۷۴۵
دیدار هیات ایرانی با اسد پس از پیروزی در انتخابات

هیات پارلمانی ایران به ریاست علاء الدین بروجردی امروز پنجشنبه، ساعاتی پس از اعلام رسمی نتایج انتخابات ریاست جمهوری سوریه با بشار اسد در دمشق یدار کرد.

اسد در این دیدار گفت: مشارکت مردم در انتخابات اخیر در سوریه از نتیجه انتخابات مهم تر است.

وی افزود: انتخابات فصل الخطاب است و ملت سوریه اجازه نمی دهد کسی برایش تصمیم بگیرد.

رییس جمهور سوریه با بیان اینکه غرب اعتبار خود را روز به روز بیشتر از دست می دهد، گفت: کشورهای مزدور نیز در حال از دست دادن توان خود در بحران سوریه هستند.

اسد افزود: مواضع ایران همیشه پایدار و اصولی بوده است و ما از این بابت بسیار خوشحالیم.

بروجردی: ما هم از مشارکت گسترده سوریها در انتخابات خوشحالیم

علاء الدین بروجردی نیز در این دیدار گفت: در ایران، همه مردم و مسئولان به خاطر برگزاری انتخابات ریاست جمهوری خوشحالند.

وی با اشاره به بازدید هیات پارلمانی ایران از حوزه های اخذ رای، افزود: وقتی دیدیم مردم با خون خود روی برگه های رای انگشت می زدند، متوجه شدیم عشق مردم به شما بسیار عمیق است.

بروجردی با بیان اینکه تکفیری ها دشمن واقعی مردم سوریه هستند، گفت: در حلب آنها برخی را به شهادت رساندند، اما مردم باز هم در انتخابات شرکت کردند و چون شما در سخت ترین شرایط در کنار مردم باقی ماندید، مردم هم به صورت گسترده به شما رای دادند و تصمیم شما برای حضور در انتخابات تاریخ ساز بود.

رییس کمیسیون امینت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه انتخابات فصل جدیدی در تاریخ سوریه رقم زده است، افزود: ما همیشه در کنار شما بوده و در آینده نیز کنار شما خواهیم بود.

وی گفت: باید به دنبال بازسازی سوریه بود و ما در آن مقطع نیز کنار شما خواهیم بود.

بروجردی افزود: آمدن امیر کویت به تهران و دعوت وزیر خارجه عربستان از وزیر خارجه ایران بی ارتباط با تحولات منطقه نیست.

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به توافق صورت گرفته در حمص، افزودد: این که فضاسازی شود تا کسانی که دستشان به خون آلوده نیست به جامعه برگردند، تدبیر حکیمانه شما است که در حمص اتفاق افتاد.

بروجردی همچنین با اشاره به مذاکرات ظریف و اشتون در استانبول این مذاکرات را قاطع دانست و گفت: صراحتا به اشتون گفته شده است که اگر به توافق نرسیم رآکتور اراک احداث و غنی سازی 20 درصد از سر گرفته می شود و نسل جدید سانتریفیوژها ساخته می شود.

وی افزود: اگر قرار است به توافق برسیم باید تحریم ها یکجا برداشته شود و ایران لغو تدریجی تحریم ها را نمی پذیرد. قطار هسته ای در ایران به راه افتاده و سرعت خوبی دارد و اگر مذاکرات به نتیجه نرسد مثل سابق فعالیت خود را از سر ادامه می دهیم.

رییس کمیسیون امینت ملی و سیاست خارجی مجلس در خصوص مشکلات اقتصادی سوریه با اشاره به مذاکرات صورت گرفته با نخست وزیر این کشور گفت: به زودی در این خصوص مذاکراتی با رییس جمهور ایران خواهیم داشت تا اقدامات مشترکی صورت بگیرد.(مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها