قطعی برق در برخی مناطق شاهرود

طوفان در سمنان خسارت به بار آورد

استقرار و تقویت امواج ناپایدار روزهای اخیر در سطح استان سمنان که رگبار و رعد و برق همراه با وزش شدید باد و گرد و خاک را به همراه داشت در برخی مناطق منطقه خسارات قابل توجهی به مردم و تاسیسات زیربنایی وارد کرده است.
کد خبر: ۶۸۰۶۰۶
طوفان در سمنان خسارت به بار آورد

معاون بهره‌برداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع برق استان سمنان عصر سه شنبه در گفتگو با خبرنگاران از بروز خسارت شدید ناشی از توفان به شبکه های توزیع برق این استان خبر داد و گفت: توفان یک میلیارد و 460 میلیون ریال به این تاسیسات خسارت وارد کرده است.

سعید قدس افزود: به محض اطلاع از وضعیت جوی، 33 اکیپ اجرایی شامل 130 نفر از نیروهای عملیاتی در واحد فوریت‌های برق استان مستقر و مشکلات شبکه و تاسیسات برقی را برطرف کردند.

وی گفت: شکستگی 11 اصله پایه برق، سقوط دو دستگاه ترانسفورماتور، سوختگی دستگاه‌های ارتباطی، پاره شدن سیم ناشی از افتادن درختان بر روی خطوط برق رسانی و فیوز سوختگی از جمله خسارات وارد شده به شبکه های توزیع برق استان سمنان است.

قدس افزود: در حال حاضر شبکه های توزیع برق این استان شرایط عادی و پایدار است و مشکل خاصی وجود ندارد و مشترکان برق دارند.

سامانه بارش زا در استان سمنان تا اواخر هفته جاری فعال است

مدیرکل هواشناسی استان سمنان از پدیده جوی رگبار و رعد و برق همراه با وزش باد شدید و گرد و خاک طی روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه هفته جاری در استان خبر داد.

غلامرضا حسنی غربا افزود: بر اساس آخرین نقشه های پیش یابی هواشناسی سامانه بارش زا تا اواخر هفته جاری فعال است و وضعیت جوی در استان رگبار، رعد و برق، وزش باد شدید و گرد و خاک و در مناطق مرتفع ریزش تگرگ پیش بینی شده است.

وی اضافه کرد: از روز سه شنبه تا روز جمعه دمای هوای استان سه تا پنج درجه کاهش خواهد یافت.

مدیر کل هواشناسی استان سمنان گفت: در این مدت آبگرفتگی معابر عمومی، مسیل‌ها و نقاط مستعد و نیز خسارات ناشی از شدت وزش باد در استان دور از انتظار نیست.

مسئولان در حال بررسی میزان خسارات هستند

مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری سمنان گفت: وزش توفان و بارندگی در برخی از شهرها و روستاهای استان ضمن قطعی برق، شکسته شدن درختان و جاری شدن سیل را در بر داشت که مسئولان در حال بررسی میزان خسارات ناشی از آن هستند.

احمد طاهری با بیان اینکه وزش باد شدید همراه با بارش باران مشکلاتی را در برخی از روستاهای جنوب گرمسار ایجاد کرد، افزود: شکستن تعدادی از دکل‌ها موجب قطع برق در تعدادی از روستاهای جنوب این شهرستان شد که با تلاش نیروهای امدادی در حال حاضر این مشکلات بر طرف شده است.

وی گفت: توفان در شمال شهرستان مهدیشهر نیز موجب ریزش تگرگ و قطع برق شهر شهمیرزاد و روستاهای منطقه پشتکوه این شهرستان شد.

پرسنل شرکت برق روزهای پرکار و سختی را پشت سر گذاشتند

مدیر کل دفتر مدیریت بحران افزود: در حال حاضر با اعزام نیروهای امدادی مشکلات این مناطق برطرف شد و برق مناطق قطع شده نیز وصل شد.

وی گفت: تغییرات جوی در منطقه پشتکوه مهدیشهر و شمال شهرستان دامغان موجب جاری شدن سیل در روستاهای شلی، ملاده و سرخو واقع در شمال شهمیرزاد و منطقه دیباج دامغان شد که براثر آن تعدادی از واحدهای مسکونی روستایی دچار آبگرفتگی شدند.

طاهری با بیان اینکه توفان و بارندگی شدید خساراتی نیز به بخش کشاورزی استان سمنان وارد کرده است، افزود: سرعت وزش باد در بخش های غربی استان سمنان 80 کیلومتر برساعت بود و در عبور از مناطق شرقی از سرعت آن کاسته شد.

وی شکسته شدن درختان و قطع برق در شاهرود که در برخی مناطق چند ساعت به طول انجامید را نیز به این موارد اضافه کرد و گفت: پرسنل شرکت برق استان روزهای پرکار و سختی را پشت سر گذاشتند و با زحمات فراوان مشکلات را رفع کردند.

مدیر کل دفتر مدیریت بحران استانداری سمنان با بیان اینکه خوشبختانه این حوادث تلفات جانی به همراه نداشته است، افزود: این پدیده جوی در حال خارج شدن از استان است.

سد خاکی سیل بند میامی شکست

بارندگی در شهرستان میامی با توجه به خشکسالی، خوشحالی مردم و خصوصا کشاورزان را در بر داشت اما خطر ناشی از سیلاب و آبگرفتگی منازل و مزارع کشاورزی در برخی مناطق منطقه خسارات قابل توجهی به مردم و تاسیسات زیربنایی وارد کرده است.

شدت بارندگی روزهای گذشته خصوصا عصر دیروز به سیل بند ناحیه جنوبی شهرک گل​های میامی خسارت وارد کرد و باعث شکسته شدن بخشی از آن شد که این امر خطر به زیر آب رفتن مزارع را قوت بخشیده است.

بارش تگرگ و باران شدید روز گذشته میامی همه مردم را که غالبا کشاورز هستند را شگفت زده کرد اما این امر دو روی سکه داشت که هم کشاورزان را که دچار خسارت های شدید خشکسالی بودند را خوشحال کرد و هم خسارات ناشی از جاری شدن سیل خصوصا در زمان برداشت برخی محصولات نگرانی آنها را دوچندان کرده است.

هم اکنون بسیاری از کشاورزان نگران هستند با شکسته شدن سیل بند و یا بروز بارندگی های مجدد، سیل به زمین های کشاورزی شان سرازیر شود.(مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها