5 کشته،81 مصدوم، قطع 2554 درخت و 1100 مورد خاموشی

جزئیات خسارت طوفان تهران

آیت‌الله سید محمدعلی علوی گرگانی از مراجع تقلید با اشاره به باد و توفان شدید دیروز در تهران گفت: حادثه روز گذشته هشداری برای همه افراد بود که صاحب اصلی این کشور خداوند است و نباید در ملک خداوند گناه کنیم و صبر خداوند تاکنون نشان از رحمانیت اوست.
کد خبر: ۶۸۰۴۴۷
توفان تهران هشداری بود برای اینکه در ملک خداوند گناه نکنیم

آیت‌الله علوی گرگانی پیش از ظهر امروز سه شنبه در دیدار با جمعی از کارکنان بانک مهر اقتصاد ضمن تبریک اعیاد شعبانیه افزود: در ایام بیست و پنجمین سالگرد ارتحال امام راحل (ره) و همچنین نهضت 15 خرداد که نقطه عطف شروع انقلاب جمهوری اسلامی ایران است، قرار داریم و باید توجه بیشتری به اهداف این انقلاب اسلامی باشیم.

وی با اشاره به باد و توفان شدید دیروز خاطرنشان کرد: باد و توفان به مزارع خسارت زده و موجب وحشت مردم به ویژه در تهران شده بود که به همین دلیل روز گذشته روز مهمی محسوب می‌شود؛ از این لحاظ که هشداری برای همه افراد بود که صاحب اصلی این کشور خداوند است و نباید در ملک خداوند گناه کنیم و صبر خداوند تاکنون نشان از رحمانیت اوست.

علوی گرگانی در این زمینه روایتی بیان کرد: شخصی خدمت امام صادق(ع) رسید و گفت: «هرکاری می‌کنم که گناه نکنم نمی‌توانم. حضرت به ایشان فرمود: هرگاه از ملک خداوند خارج شدی هرچقدر که خواستی می‌توانی گناه انجام دهی». این موضوع نشان می‌دهد که جهان هستی ملک خداوند بوده و در ملک خداوند نباید گناه کرد چون او صاحب اصلی است.

این مرجع تقلید با تاکید بر مهم تلقی کردن هشدار دیروز بیان کرد: نباید محیط را آلوده کرد و منظور از این موضوع فقط محیط زیست نیست بلکه محیط روحی و روانی جامعه هم باید پاک باشد تا جامعه رو به کمال و قرب خداوند حرکت کند.

وی اظهار کرد: در قرآن آمده است «یاد کنید نعمت‌هایی را که خداوند به شما عطا می‌کند، امتی برای نابودی شما همت گماردند اما خداوند دست آنها را از شما قطع کرد». این آیه نشان بارزی از لطف و یاری خداوند در زمان جنگ تحمیلی هشت ساله بود که تمام کشورهای شرق و غرب به صورت مستقیم و غیر مستقیم مقابل ایران ایستاده بودند تا انقلاب اسلامی را نابود کنند ولی این ملت ایران بود که پیروز میدان شد.

استاد برجسته حوزه علمیه قم یادآور شد: جمهوری اسلامی ایران تنها کشور مستقل در جهان است که رهبری هدایت آن را برعهده دارد و زیر سلطه هیچ کشور و یا قدرتی نیست و همین استقلال و آزادی بزرگترین نعمت خداوند بر ایران است.

وی گفت: از انتظارات مهم مردم و مراجع و رهبری از مسئولین برای پاسداشت این نعمت حرکت در چارچوب اسلام، پیامبر و ائمه معصومین(ع) است و یکی از راه‌های حرکت در فرامین پروردگار عالم و دین اسلام برپایی بانکداری اسلامی است.(فارس)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها