معاون برنامه‌ ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌ جمهور با تاکید بر اینکه در حال حاضر کشور با فروش یک میلیون بشکه نفت در روز اداره می شود گفت: بودجه ریزی سال 94 و تدوین برنامه ششم توسعه با رویکرد بودجه ریزی عملیاتی انجام می شود.
کد خبر: ۶۷۹۸۴۹
کشور با درآمد یک میلیون بشکه نفت اداره می‌شود

محمدباقر نوبخت در ششمین کنفرانس بودجه‌ ریزی بر مبنای عملکرد با تاکید بر اینکه برای افزایش بهره‌وری باید به سمت بودجه‌ ریزی عملیاتی حرکت کنیم به سابقه 65 ساله برنامه ریزی برای توسعه در ایران پرداخت و گفت: با وجود اجرای 2 برنامه هفت ساله از سال 27 و سه برنامه 5 ساله تا سال 57 و نیز اجرای دوباره برنامه های توسعه از سال 67 هنوز به توسعه یافتگی نرسیده‌ایم و این نشان می‌دهد در اصل برنامه‌ها مشکل نداریم بلکه در تعین و اجرای برنامه‌ها مشکل داریم.

معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌ جمهور بودجه را محمل دموکراسی توصیف کرد و اظهارداشت: در واقع بودجه محمل اراده عمومی در نحوه پرداخت است که محل تخصیص آن نیز مجلس شورای اسلامی است.

وی در ادامه با بیان این نکته که بحث‌ های نظری بودجه‌ ریزی به حد کافی در کشور وجود دارد افزود: امروز زمان عمل و اراده و فراهم آوردن بستر لازم برای عملیاتی کردن این مباحث است.

نوبخت با اشاره به اهمیت بهره‌وری بیان داشت: با توجه به موانع موجود از جمله تحریم ها در کشور، گاهی امکان تخصیص بودجه در حد مصرف کشور وجود ندارد و در این شرایط باید میزان بهره‌وری را افزایش دهیم.

معاون رئیس جمهور ادامه داد: با این رویکرد باید به سمت بودجه‌ ریزی نه بر اساس افزایش بودجه که باید به سمت بودجه‌ ریزی بر مبنای عملکرد برویم. نوبخت یکی دیگر از مراحل مهم تخصیص بودجه را تصویب آن در مجلس عنوان کرد و گفت: باید هم در نحوه ارائه بودجه توسط دولت به مجلس تغییراتی داده شود و بیشتر از ماده و تبصره‌های بودجه، وضع موجود را برای نمایندگان مردم تبیین کنیم. همچنین مجلس نیز باید روی اهداف کمی بیشتر متمر‌کز شود.(مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها