معاون امور موزه‌‌های سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی از نمایش قرآن منسوب به دستخط مبارک امام حسین(ع)، همزمان با میلاد مبارک این امام همام در موزه آستان قدس خبر داد.
کد خبر: ۶۷۹۶۲۱
قرآن منسوب به دستخط مبارک امام حسین(ع)

علی سوزن‌چی، معاون امور موزه‌‌های سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی، با اشاره به قرآن منسوب به دستخط مبارک امام حسین(ع) گفت: قرآن منسوب به دستخط امام حسین(ع) از آیه 72 سوره کهف تا آخر سوره طه است و در گنجینه قرآن و نفائس موزه آستان قدس رضوی نگهداری می‌شود. این قرآن خطی نفیس همزمان با میلاد مبارک حضرت سیدالشهدا(ع) در معرض دید عموم قرار گرفته است.

وی ادامه داد: این قرآن که به خط کوفی جلی بر روی پوست آهو کتابت شده ، صفحه اول این قرآن دارای مُذهّب و در صفحه آخر آن رقم مبارک: «کتبه حسین ابن علی» کتابت شده است. این مصحف شریف دارای جلد چرمی دو رو، بیرون ساغری مشکی ترنج دار و درون تیماج ارغوانی، قطع جلد بیاضی است. این قرآن نفیس هم‌اکنون در موزه قرآن و نفایس آستان قدس رضوی، 251 اثر به معرض دید عموم قرار گرفته است که از آن تعداد، 76 نسخه قرآن و جزوه قرآنی وجود دارد.

موزه قرآن و نفایس موزه مرکزی آستان قدس رضوی، با نمایش مجموعه‌ای از قرآن‌های نفیس خطی از قرن سوم تا سیزدهم، مرقعات از دوره صفوی تا دوره معاصر و مجموعه‌ای از جلد‏های لاکی روغنی، نقاشی‏، تذهیب، خوشنویسی و... هنرمندان معاصر و همچنین تالار اختصاصی آثار استاد محمود فرشچیان، همه روزه پذیرای خیل عظیمی از بازدیدکنندگان علاقه‌ مند به تاریخ و هنر است.‌(تسنیم)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها