برای شرکت درمراسم تحلیف عبدالفتاح السیسی

معاون وزیر خارجه عازم مصر شد

موسس جریان مردمی و نامزد انتخابات ریاست جمهوری مصر که بر اساس نتایج غیررسمی به سود عبدالفتاح السیسی، وزیر دفاع پیشین مصر به پایان رسیده با اعتراض به نتایج غیررسمی انتخابات اعلام کرد که اصول و قواعد انتخابات زیر سوال رفته است.
کد خبر: ۶۷۹۳۷۳
اعتراض حمدین صباحی به نتایج انتخابات مصر

به گزارش فارس، کمپین انتخاباتی صباحی با انتشار بیانیه‌ای تأکید کرد که اعتراض خود را به کمیته عالی انتخابات ریاست‌ جمهوری مصر ارائه کرده و افزود: در داخل برخی پایگاه‌های اخذ رأی تبلیغات انتخاباتی ادامه پیدا کرده بود.

کمپین صباحی همچنین خواستار حذف آرایی شد که در روز سوم انتخابات به صندوق‌ها ریخته شده است.

کمیته عالی انتخابات ریاست جمهوری مصر بعد از این‌که میزان مشارکت مردمی در انتخابات ناچیز گزارش شده بود در اقدامی عجیب دستور به تمدید یکروزه انتخابات داد که به اعتراض حمدین صباحی و کناره‌گیری اغلب نمایندگان وی از پایگاه‌های اخذ رأی منجرشد. ‌

از سوی دیگر در ا دامه واکنش‌ها به انتخابات مصر زیپی مازنیل، سفیر سابق تل‌آویو در قاهره با استقبال از نتایج این انتخابات در سخنانی اعلام کرد عبدالفتاح السیسی حافظ معاهده کمپ دیوید میان مصر و رژیم صهیونیستی خواهد بود.

وی در عین حال پیش بینی کرد در صورتی که عبدالفتاح السیسی به اقدامات دیکتاتوری روی بیاورد، مردم مصر به خیابان‌ها خواهند آمد.

همچنین ولادیمیر پوتین به عبدالفتاح السیسی برای پیروزی قاطع وی در انتخابات ریاست‌جمهوری مصر تبریک گفت.

دریک خبر دیگر اعلام شد روز جمعه نیروهای امنیتی مصر برای متفرق کردن تظاهرکنندگان هوادار مرسی از گلوله‌های واقعی استفاده کردند که در نتیجه آن چهار نفر از جمله دو زن کشته شدند.‌

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها