گزارش اختصاصی جام جم آنلاین

چرا فرانسه دست به دامن بشار اسد شده است؟

رئیس فراکسیون «تغییر و اصلاح»‌ پارلمان لبنان با حمایت از مواضع و رویکرد «بشار اسد» رئیس‌جمهور سوریه در مبارزه با تروریسم،‌ تاکید کرد که باید به «اسد» جایزه نوبل داد.
کد خبر: ۶۷۹۲۳۰
باید به «بشار اسد» جایزه نوبل داد

به گزارش روزنامه‌ «الجمهوریه»، یک منبع موثق که در جلسات اخیر مسیحیان مارونی با ژنرال «میشل عون» رئیس فراکسیون «تغییر و اصلاح» پارلمان لبنان شرکت کرده بود، تاکید کرد که عون در جلسات مذکور به موضوعات فراتر از پرونده انتخاب رئیس جمهور آینده لبنان پرداخت.

بر اساس این گزارش، عون درباره نشست مسیحیان که قبلا به ابتکار وی برگزار شده و همچنین درباره نقشش به عنوان یک شهروند مسیحی سخن گفت.

وی با بیان اینکه در کنار بشار اسد رئیس جمهور سوریه قرار می‌گیرد، با اعتماد به نفس کامل گفت: بایستی به بشار اسد به خاطر مبارزه‌اش با تروریسم، جایزه نوبل اعطا کرد.

عون شیعیان لبنان را اقلیتی خواند که پیروزی آنها (در روند سیاسی) پیروزی سایرین را به همراه خواهد داشت.

رئیس فراکسیون تغییر و اصلاح پارلمان لبنان ضمن اعلام مخالفت با اصل بی طرفی تاکید کرد: کسی که پیروز می‌شود، بی طرف را تحقیر می‌کند و طرف شکست خورده نیز بر فرد بی طرف حقد و کینه به دل می‌گیرد لذا بنده ائتلاف با شیعیان را انتخاب کردم.

وی با بیان گفت‌وگوهای جریان آزاد ملی لبنان با جریان المستقبل در جریان است، یاد آور شد که جریانی که «هنری حلو» را به عنوان کاندیدای ریاست جمهوری لبنان معرفی کرد، باعث به ثمر نرسیدن جلسات پارلمان برای انتخاب رئیس جمهور آینده شد.

عون با بیان اینکه تنها اراده یک طرف خارجی می‌تواند بنده را از راهیابی به کاخ ریاست جمهوری باز دارد، به صورت تلویحی به مخالفت عربستان سعودی با ریاست جمهوری خودش اشاره کرد. (فارس)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها