دو مرد که با فریب زنان سالخورده، طلاهای آنها را سرقت می‌کردند، از سوی ماموران پلیس آگاهی شهرستان تفرش در استان مرکزی دستگیر شدند.
کد خبر: ۶۷۸۶۰۲
سرقت طلای سالخورده‌ها، شگرد 2 مرد حقه‌باز

فرمانده انتظامی شهرستان تفرش به جام‌جم گفت: روز‌های پایانی اردیبهشت، زن سالخورده‌ای با حضور در پلیس آگاهی با ارائه شکایتی عنوان کرد، هنگام بازگشت به خانه دو مرد در حالی که مقداری لباس در دست داشتند، ادعا کردند در یک موسسه خیریه فعالیت دارند و در جستجوی افراد نیازمند هستند تا این لباس‌ها را به آنها هدیه دهند.

شاکی افزود: اعتمادم به این دو نفر جلب شد و نشانی خانه فرد مستمند را به آنها دادم. در همین موقع یکی از آنها با دیدن طلاهایم خواست آن را ببیند تا مانند آن را برای همسرش خریداری کند که طلاهایم را به او دادم و دقایقی بعد آن مرد، طلاها را درون نایلونی گذاشت و به من داد و سپس هر دو از محل دور شدند. پس از بررسی طلا‌ها متوجه شدم انگشتر قیمتی‌ام سرقت شده است.

سرقت های مشابه

سرگرد سیروس دالوند افزود: با تشکیل پرونده و دستور قضایی، تحقیقات برای دستگیری سارقان فراری آغاز شد تا این‌که زنان سالخورده دیگری نیز با حضور در پلیس آگاهی و اعلام شکایت‌هایی عنوان کردند در دام دو مرد سارق گرفتار شده و به شیوه‌ای مشابه طلاهایشان سرقت شده است.

وی یادآور شد: تحقیقات پلیس برای دستگیری دو خیر قلابی ادامه داشت تا این‌که دو روز پیش ماموران متوجه دو مرد شدند که با سد کردن راه یک زن سالخورده در حال گفت‌وگو با وی هستند و چند دست لباس را به وی نشان می‌دهند. ماموران متوجه شدند مشخصات این دو مرد با همان افرادی که در تعقیبشان هستند، مطابقت دارد. با دستگیری هر دو متهم در بازرسی از خودروی آنها مقادیری از طلاهای سرقتی و چند دست لباس کهنه کشف شد.

فرمانده انتظامی شهرستان تفرش گفت: متهمان با انتقال به پلیس آگاهی در بازجویی اظهارات متناقضی را بیان و ادعا کردند از زن سالخورده فقط نشانی خانه فرد مستمندی را می‌خواستند تا لباس‌ها را به وی دهند و قصد سرقت نداشته‌اند.

دعوت از مالباختگان

در مرحله بعدی تحقیقات، ماموران مالباختگان را به پلیس آگاهی احضار کردند و آنها در مواجهه حضوری با دو متهم آنها را به عنوان سارقان طلاهایشان معرفی کردند.

دالوند خاطرنشان کرد: با مشخص شدن هویت سارقان، آنها دوباره بازجویی شدند و این بار اعتراف کردند با جعل عنوان افراد خیر، زنان سالخورده را فریب داده، طلا‌هایشان را سرقت می‌کرده‌اند و با این روش در شهر‌های استان مرکزی از جمله اراک، خمین، آشتیان و نیز استان یزد مرتکب سرقت شده‌ و تاکنون 25 زن سالخورده را به‌دام انداخته‌اند.

فرمانده انتظامی شهرستان تفرش با توصیه به مردم بویژه افراد سالخورده از آنها خواست فریب افرادی را که با جعل عنوان خود را خیر معرفی می‌کنند نخورند و طلاهایشان را در اختیار آنها قرار ندهند. چنانچه با این‌گونه افراد روبه‌رو شده و به رفتار آنها ظنین شدند، موضوع را به مرکز فوریت‌های پلیسی110 اطلاع دهند.

بنابراین گزارش، با صدور قرار قانونی برای متهمان تحقیقات تکمیلی از آنها ادامه دارد. افرادی که در دام سارقان گرفتار شده‌اند، می‌توانند برای شکایت از آنها در پلیس آگاهی شهرستان تفرش در استان مرکزی حضور یابند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها