در ظاهر که همه چیز خوب و مرتب بود و ایرادی دیده نمی‌شد؛ ساختمان به اندازه کافی تمیز و مجهز به نظر می‌رسید و کارکنان هم رفتار مناسبی با مراجعه‌کنندگان داشتند. همه‌ آنها، از نگهبانی که کنار در ورودی ایستاده بود تا مسئولان پذیرش و پرستاران بخش، با لباس‌هایی تمیز و آراسته و لبخندی که انگار بر لب‌هایشان نقشی دائمی بسته بود، با مردم رفتاری شایسته داشتند و حس مثبتی را به همه مراجعه‌کنندگان القا می‌کردند.
کد خبر: ۶۷۸۰۲۸
وزارت بهداشت: هیچ شکایت بیمارستانی بی‌پاسخ نمی‌ماند

انگار طلسم همین رفتار مهربانانه بود که خیلی از کسانی که با درد و ناراحتی از در این بیمارستان وارد می‌شدند، همان اول کار احساس خوبی پیدا می‌کردند و قدری از غصه‌هایشان کاسته می‌شد. تا این مرحله همه چیز خوب و عالی بود و عیب و ایرادی وجود نداشت، اما همان‌طور که کارها پیش می‌رفت، کم‌کم مشکلات کوچک و گاه بزرگ نمایان می‌شد؛ از هزینه‌های سنگین خدمات گرفته ـ که البته بیماران از قبل باید فکرش را می‌کردند و حدس می‌زدند ارائه خدمات پزشکی در چنین بیمارستانی با این ظاهر و رسیدگی باید در همین حدود باشد ـ تا نبودن برخی مسئولان و پزشکان متخصص!

خانم علیمردانی، از مراجعه‌ کنندگانی است که پس از یکی دو ساعت انتظار، کم‌کم لب به شکایت می‌گشاید و از مسئولان بیمارستان می‌خواهد جوابگو باشند که چرا کسی به بیمارش رسیدگی نمی‌کند. البته مسئولان بخش اورژانس هم به او اطمینان می‌دهند تمام کارها به ترتیب در حال انجام است و بیمار باید منتظر مسئول بخش رادیولوژی و سونوگرافی بماند. البته همان موقع این سوال در ذهن خیلی‌ها که منتظر نوبت بودند نقش بست که چرا در بیمارستانی با این امکانات نباید کسی باشد تا سونوگرافی را به محض ورود بیمار انجام دهد؟ مسئولان بیمارستان اما برای این پرسش هم که از ذهن یکی از همراهان بر زبانش جاری شد، پاسخی داشتند و این بار بهانه‌شان تعطیلات آخر هفته بود که بعضی‌ها آن را موجه دانستند و برخی نه. این پاسخ بظاهر منطقی، اما نمی‌توانست خانم علیمردانی و دیگر بیمارانی را که منتظر مسئول این بخش بودند، راضی کند.

خانم علیمردانی می‌گوید رسیدگی پزشکان و پرستاران این بیمارستان عالی است و غیر از چنین مواردی که حالت استثنا دارد، همه چیز به بهترین شکل ممکن پیش می‌رود، ولی همین وضع هم او را ناراحت می‌کند؛ بخصوص که حس می‌کند کاری از دستش ساخته نیست.

آقای حق‌‌پرست که به‌دلیل درد قفسه سینه با اورژانس تماس گرفته و به نزدیک‌ترین بیمارستان دولتی اطراف خانه‌اش مراجعه کرده، در این‌باره می‌گوید: ساختمان و ظاهر بیمارستان و خدماتی که به بیماران ارائه می‌شد چندان تعریفی نداشت. در نگاه اول تمیز نبودن ملحفه‌ها و تخت‌های اورژانس حس بسیار بدی به افراد القا می‌کرد و همین احساس باعث ‌شد من فقط به بیرون رفتن از آن بیمارستان فکر کنم. او که فقط چند ساعتی در بخش اورژانس بیمارستان مانده است، می‌گوید: هرچند اصلا حس خوبی نسبت به بستری شدن در آن بیمارستان نداشتم اما از حق نگذریم، پزشکان مجرب و خوبی آنجا مشغول فعالیت بودند که باعث شد دودل شوم و در نهایت نظرم عوض شود. ولی خوشحالم که کار به بستری شدن نکشید.

اینجا بیمارستان است یا درمانگاه؟

وقتی می‌روید به درمانگاهی که سر کوچه است، انتظار حضور پزشکان متخصص را ندارید و همین که کسی کار تزریقات و پانسمان را انجام دهد یا خدمات اولیه پزشکی را ارائه کند، برایتان کافی است اما وقتی با درد و ناراحتی به بیمارستانی چند ده تختخوابی مراجعه می‌کنید، چطور؟ آنجا هم انتظار حضور پزشکان متخصص را ندارید یا برعکس، منتظر هستید یک یا چند نفر پزشک با تجربه که تخصص کافی در زمینه‌های مختلف پزشکی دارند، به وضع شما رسیدگی کنند؟ بدتر از همه اینها هم وقتی است که به بیمارستان خصوصی مراجعه می‌کنید و بعد از چند ساعت منتظر ماندن باید کلی هزینه اضافی بپردازید ولی باز هم خبری از آنچه انتظارش را دارید، نیست!

چه کسی پیگیری می‌کند؟

بیماری که به بخش اورژانس یکی از بیمارستان‌های دولتی مراجعه کرده و خدمات مورد نیازش را دریافت نکرده بود، از وضع بد بیمارستان‌ها شکایت داشت و می‌خواست فرد مسئولی را برای رسیدگی به کارهایش پیدا کند، اما کسی پاسخگو نبود.

سن و سال بیماران هیچ ارتباطی با پذیرش آنها ندارد و باعث عدم پذیرش نمی‌شود؛ بنابراین وقتی بیمار در هر سنی به بخش اورژانس بیمارستان مراجعه می‌‌کند، پزشک باید او را ببیند و در مورد لزوم بستری شدن او تصمیم بگیرد

خیلی وقت‌ها چنین تصور می‌شود که هیچ مسئولی برای پاسخگویی به چنین مشکلاتی وجود ندارد، اما دکتر محمد حاجی‌آقاجانی، معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در گفت‌وگو با جام‌جم در این‌باره چنین توضیح می‌دهد: افرادی که به بیمارستان‌های دولتی مراجعه می‌کنند، به محض روبه‌رو شدن با هر گونه مشکلی می‌توانند موضوع را با سوپروایزر کشیک مطرح کنند.

البته وقتی چنین راه‌حلی مطرح می‌شود خیلی‌ها هم تصور می‌کنند پیدا کردن سوپروایزر​ کار​ چندان ساده​ای نیست و به همین دلیل از پیگیری موضوع منصرف می‌شوند. در حالی که دکتر آقاجانی یادآور می‌شود: شماره سوپروایزر کشیک کنار ورودی اورژانس بیمارستان نصب شده است و بیماران یا کسانی که با مشکلی روبه‌رو شده‌اند، می‌توانند مساله را از این طریق مطرح کنند و منتظر رسیدگی باشند.

در صورتی که مشکل در این مرحله رسیدگی نشد نیز به گفته معاون درمان وزارت بهداشت نباید کار را رها کنید، بلکه در این وضع هم می‌شود با شماره تلفن ستاد هدایت دانشگاه که آن هم در قسمت ورودی اورژانس نصب شده است تماس بگیرید و مشکل‌تان را مطرح کنید.کسانی که از همان ابتدا به بیمارستان خصوصی مراجعه می‌کنند هم نباید مشکلی در این زمینه داشته باشند، چون تمام خدمات در بخش خصوصی نیز باید براساس آیین‌نامه و ضوابط به بیماران ارائه شود.

دکتر آقاجانی ضمن بیان این مطلب، ادامه می‌دهد: اگر بیماران در بخش خصوصی برای گرفتن خدمات از بیمارستان یا در مورد تعرفه‌ها با مشکلی مواجه شدند، می‌توانند با شماره تلفن ستاد هدایت معاونت درمان دانشگاه استان تماس بگیرند تا از سوی کارشناسان به مشکل‌شان رسیدگی ‌شود.

برخی افراد هم براین باورند که خدمات ارائه شده در بیمارستان‌های خصوصی نسبت به بیمارستان‌های دولتی کیفیت بالاتری دارد. وی در این‌باره می‌گوید: خدماتی که در بیمارستان‌های دانشگاهی ارائه می‌شود، بویژه خدمات اصلی پزشکی و پرستاری کیفیت قابل قبولی دارد وهتلینگ بیمارستان‌های دولتی باید ارتقا یابد. البته این مورد یکی از اصولی است که در طرح تحول نظام سلامت لحاظ شده و مردم بتدریج شاهد تغییراتی در این زمینه خواهند بود.

ارائه خدمات در شهرستان‌ها

کسانی که به بیمارستان‌های شهرستان‌ها مراجعه می‌کنند، ممکن است دل خوشی از ارجاع به مراکز استان یا پایتخت نداشته باشند و برهمین اساس، این وضع را دلیلی برای نبود پزشک متخصص یا نبودن امکانات کافی در بیمارستان محل سکونت‌شان می‌دانند. در حالی که به گفته دکتر آقاجانی، در شهرستان‌ها هم بیشتر خدمات پزشکی به بیماران ارائه می‌شود و مشکلی در این‌ زمینه وجود ندارد.

وی در این‌باره خاطرنشان می‌کند: با این حال، در قالب نظام ارجاع و برای ارجاع بیماران از سطح دو به سه یعنی از سطح تخصصی به فوق تخصصی، آنها را به مرکز استان یا پایتخت ارجاع می‌دهند. بنابراین آن‌طور که معاون درمان می‌گوید این موضوع فقط به خدمات کاملا خاص فوق‌تخصصی مربوط می‌شود که براساس سطح‌بندی خدمات نباید در آن بیمارستان صورت بگیرد.

از پذیرش بیمار شما معذوریم

شاید برای شما هم پیش آمده باشد یا شاید از دیگران شنیده باشید که بیمارستان‌ها و بخصوص بیمارستان‌های دولتی از پذیرش بیماران سالمند و کسانی که سن زیادی دارند، اجتناب می‌کنند. خانم محمدنژاد یکی از افرادی است که این‌طور فکر می‌کند و باور دارد بیمارستان‌ها فقط بیمارانی را می‌پذیرند که وضع به نسبت بهتری دارند. او که همراه با پدرش به بخش اورژانس یکی از بیمارستان‌های دولتی مراجعه کرده، می‌گوید: زمانی که وضعیت پدرم کمی بهتر شد، از من خواستند او را به خانه برگردانم؛ در حالی که من فکر می‌کردم حالش هنوز روبه‌راه نیست و باید همچنان در بیمارستان باشد و لازم است چند وقتی بستری شود.

او که به گفته خودش شرایط نگهداری از چنین بیماری را در خانه ندارد، نمی‌داند چرا بیمارستان از پذیرش پدر او خودداری کرده و تنها دلیلی که برای این کار پیدا می‌کند، سن زیاد پدرش است.

دکتر آقاجانی اما می‌گوید: سن و سال بیماران هیچ ارتباطی با پذیرش آنها ندارد و باعث عدم پذیرش نمی‌شود؛ بنابراین وقتی بیمار در هر سنی به بخش اورژانس بیمارستان مراجعه می‌‌کند، پزشک باید او را ببیند و در مورد لزوم بستری شدن او تصمیم بگیرد.

هنگامی که پزشک تشخیص می‌دهد بیماری باید بستری شود، بیمارستان نیز باید کارهای مربوط به بستری شدن او را پیگیری کند اما مواردی هم هست که بیمار سالمند فقط به نگهداری و مراقبت‌ در منزل یا سرای سالمندان نیاز دارد. بنابراین آن طور که معاون درمان وزارت بهداشت می‌گوید: در این موارد توصیه می‌شود بیمار را به بیمارستان نیاورند یا در صورتی که پزشک تشخیص می‌دهد به مراقبت پزشکی خاصی نیاز ندارد و صرفا نیازمند نگهداری است، او را به منزل یا سرای سالمندان منتقل کنند.

نیلوفر اسعدی‌بیگی/ جام جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۹ انتشار یافته: ۴۰
حسین شریفی
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۹
۰
۰
باسلام واحترام:خواهشمنداست به وضعیت بهداشتی ونحوه برخورد كاركنان بیمارستان امام ... اسلامشهررسیدگی نمایید. موارد انقدر زیاداست كه نمیتوان دریك صفحه به آن اشاره كرد.
داود
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۵۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۷
۰
۰
با سلام
پدر بنده چند هفته قبل دچار یبوست شدید شد.جهت درمان ساعت 16 به اورژانس بیمارستان خصوصی ... تهران منتقل شد. بعد از عكس بردی، نظر پزشك عدم انسداد روده بود و با سرم، روغن كرچك و تنقیه ،درمان پیگیری شد و تا حدودی موثر بود.در ساعت 18 و با تعویض شیفت اورژانس، پزشك بعدی عنوان نمود كه جهت ادامه درمان و حضور متخصص پیش ایشان، باید بستری گردد. و همان ابتدا حدود یك میلیون و سیصد هزار تومان دریافت نمودند.و تا آن زمان به هیچ عنوان صحبتی از عمل جراحی نبود.(بیشترین دغدغه پزشك دوم، نگاه كردن فوتبال بود تا رسیدگی به بیماران) بعد از بستری و گذشت چندین ساعت، هیچ پزشك متخصصی به بالین پدر، نیامد و اصلا. پزشكی وجود نداشت. پس از اعتراض شدید در نهایت در ساعت 24 یك پزشك مراجعه نمود كه ایشان بدلیل عدم حضور جراح و حضور اجباری خود، شروع به داد و فریاد كرد و به ما گفت كه از ایشان شكایت كنید و گفت كاری از دست من بر نمی آید و پس از نوشتن صورتجلسه ، رفت. بعد از آن عوامل بیمارستان به تب و تاب افتآدن و به جراح های متعدد زنگ زدند و در نهایت در ساعت 2.30 بامداد یك جراح عمومی آمد و پس از انجام عكس برداری مجدد ، تشخیص به پیچ خوردگی روده و عمل جراحی دادن. در ساعت 5.30 بامداد عمل تمام شد و متوجه شدیم كه روده خارج شده و روی شكم پدر در كیسه قرار دارد.
داوود همیانی
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۲۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۸
۰
۰
ادامه متن قبل: پس از عمل بیمارستان مبلغ 8 میلیون تومان دیگر دریافت نمودند. بدلیل پیش بینی هزینه های سرسام آور و عدم رضایت و اعتماد به بیمارستان، پدر به بیمارستان دیگری منتقل شد ولی متاسفانه علی رغم تلاش پزشكان و با توجه. به سن بیمار، پس از 10 روز فوت نمودند.و پزشكان لزوم انجام عمل جراحی را منتفی دانستند. حال موارد اعتراض و شكایت عبارت است از:
1-عدم حضور پزشك متخصص در بیمارستان خصوصی به اصطلاح فوق تخصصی در بالای شهر تهران با توجه دریافت هزینه های بالا و عدم پذیرش بیمه 2-عدم مسولیت پذیری بیمارستان و كاركنان در قبال جان مردم3- رفتار كاسب مآبانه پزشك و نگاه كردن به بیمار همانند چك پول4- وجود اختلافات داخلی بین پزشكان و تسویه حساب آنها با معامله كردن جان بیمار. در پایان تقاضامند است در خصوص نحوه پیگیری قانونی راهنمایی فرمایید.
امیر حسینی
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۹
۰
۰
سلام بنده نظامی هستم ودر حال حاظر دربیمارستان۵۲۰منطقه ای ارتش در استان كرمانشاه به علت عفونت ریه بستری هستم ازنظر بهداشت در وضعیت خیلی بدی هست بیمارستان از لحاظ رگ گیری جهت تزریقات مهارت كافی ندارند امروز سه پرستار اومدند تا انژوكت برام وصل كنند هردو دستم راسوراخ سوراخ كردند شش بار در نهایت به پشت دست راستم زدند در كل پرسنل اهمیت نمیدهند پرستارها یك دستكش میپوشند برای تزریق یك بخش دیگر تعویضش نمیكنند كه از لحاظ بهداشتی وسرایت بیماریها خطر ناك است توروخدا پیگیری كنید
فریدون اینانلو مرانلو
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۷
۰
۰
اینجانب مادرم رادر تاریخ یازدهم مردادماه سال94 دربیمارستان 22بهمن قزوین بستری نمودم و بنابر شرایط بسیار حاد مادرم كه از بیماری حاد روانی در رنج است خواهرم را بعنوان همراه نگه داشتند ولی متاسفانه در یكی از شبهای بستری مادرم، خواهرم بطور ناخودآگاه مورد ضرب وشتم یكی ازبیماران روانی قرارمی گبرد بطوری كه احساس می كند دستشان شكسته یاترك برداشته است فردای همان شب خواهرم با بنده تماس گرفتند و بنده را از این كار مطلع كردند وابراز داشتند كه مریض( مادرمان ) پس از مشاهده این ماجرا به شدت ترسیده و دیگر حاضر نیست در بیمارستان بستری شود بنده بامر اجعه به بخش زنان بیمارستان 22بهمن وبازگو كردن این شكایت خواهرم پاسخی قانع كننده از بخش بستری دریافت نكردم وفقط آنها گفتند كه باید خواهرتان مواظب خودش می شد حال اگر بیمار یا همراه در حالت خواب مورد حمله قرار میگرفتند بطوریكه توانایی دفاع از خود رانداشتند وخدای ناكرده آسیب جدی به مریض یاهمراه وارد می شد آنوقت چه كسی جوابگو بود؛ بنده پس از مشاهده وضعیت ترسیده مریض و همراه اقدام به ترخیص مریضم نمودم زیرا در این بیمارستان هیچ گونه امنیتی برای بیماران یا همراه نیست حال سه باربرای گرفتن خلاصه پرونده به بیمارستان 22 بهمن قزوین مراجعه نموده ام ولی متاسفانه علاوه براینكه پرسنل این بیمارستان رفتار خوبی بامن نداشته اند از تحویل خلاصه پرونده امتناع ورزیده اند حال با این شكایت خواهان رسیدگی شما مراجع محترم رادارم . باتشكر.
باباخانلو
-
۱۵:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۸
۰
۰
با سلام خدمت وزیر بهداشت ، بنده در اردیبهشت ماه سال جاری بعلت قصور پزشكی در دو بیمارستان لبافی نژاد (خ پاسداران) و بوعلی ( خ دماوند ) مادر 66 ساله خود را از دست دادم . در اسفند ماه 94 بعلت تپش قلب بالا و عرق سرد با اورژانس تهران تماس حاصل شد كه بعد از گذشت نیم ساعت موتور سواری را جهت امداد به منزل ما اعزام نمودند كه ایشان اعلام كردند به احتمال زیاد مشكل قلبی است و باید جهت اعزام آمبولانس تماس بگیرند كه با توجه به وضعیت مادرم و اتلاف وقت با ماشین شخصی ایشان را به بیمارستان شهید لواسانی سرخه حصار منتقل نمودیم كه پس از انجام بررسی های لازم اعلام كردند كه مشكل ایشان كلیوی و كم خونی شدید می باشد و قلبی نیست و پیشنهاد شد كه پس از ترخیص به بیمارستان لبافی نژاد مراجعه گردد . پس از مراجعه به بیمارستان لبافی نژاد و با توجه به وخیم شدن وضعیت بیماری ایشان و احساس درد شدید در قفسه سینه و كلیه ها ایشان را با تجویز مسكن ترخیص نمودند، به گونه ای كه سه بار در طی دو هفته ایشان در بیمارستان لبافی نژاد در بخش اورژانس بستری و صبح ترخیص شدند و با توجه به احتباس ادرار بدون تجویز كوچكتری مسكنی اعلام اسپاسم عصبی دادند ولی در هجدم فروردین ماه در حین تزریق ونوفر ( سرم آهن ) در بیمارستان بوعلی دچار شوك و افت فشار شده و بعلت عدم وجود تخت خالی به سی سی یو و بعد از گذشت 2 روز به آی سی یو منتقل شدند و علت مشكل را عفونت اعلام نمودند كه بعلت سهل انگاری و عدم تجویز انتی بیوتیك به خون تكثیر یافته بود . بعد از گذشت 21 روز بستری در بخش آی سی یو بیمارستان بوعلی و سهل انگاری پزشكان و كادر درمانی خبر فوت ایشان را دریافت نمودیم و این در حالی بود كه 2 روز قبل از فوت ایشان رئیس بخش آی سی یو ( دكتر سید مهدی ) اعلام نمودند عفونت تقریبا كنترل شده ولی قادر به جدا كردن ایشان از دستگاه تنفس مصنوعی نمی باشد و احتمالا نیاز به ترك گذاری می باشد اما پس از گذشت 2 روز علت فوت را ایست قلبی اعلام نمودند و تلخ ترین قسمت این بود كه روزی كه به ما اعلام نمودند كه جهت تحویل جنازه مراجعه كنیم هیچ پزشكی در بخش آی سی یو نبود و حتی سرپرستار نیز حضور نداشت و اولین اقدامی كه صورت پذیرفت اخذ رضایت كتبی جهت تحویل جسد بود . در پایان از آن مقام محترم تقاضا دارم به خاطر جان هزاران بیماری كه در حال حاضر در این بیمارستانها جان خود را از دست می دهند اقدام لازم مبذول فرمایند .
علی
-
۰۱:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۱
۰
۳
با سلام و خسته نباشید .
من پسری 26 ساله دانشجوی ترم 3 فوق لیسانس از دیار شهر یاسوج كه نخستین شهر از نظر نرخ بیكاری است می باشم . پدرم در تاریخ 1395/04/14 به علت كوتاهی بیمارستان شهید بهشتی یاسوج و اورژانس بدلیل نداشتن دستگاه شوك برای قلب و تاخیر زیاد در رسیدن اورژانس دار فانی را وداع گفت . من از دولت و بیمارستان های دولتی شاكی و گله مندم و هر كوتاهی بوده و از طرف هر كسانی بوده شكایت خود را بهترین قاضی كه خداست و پیامبران معصوم كردم و می كنم و خواهم كرد كه هر كسی هر كوتاهی كرده چه در زمینه مرگ پدرم و چه در زمینه ی مرگ دیگران كه بیشتر بیماران میتوانستند جان سالم بدر ببرند به حق خون جوشیده ی حسین(ع) تقاصش را هم در این دنیا و هم در دنیای دیگر پس خواهند داد . اگر یك جو مسلمانی و خدایی در وجودتان هست با تهیه كردن و غنی كردن وسایل بهداشتی مردم را نجات دهید و گردن خدا نندازید و نگویید تقدیر خداست . تقدیر هم واقعیت دارد و جای خود دارد . خدا را متهم به مرگ آدم ها نكنید مگر پدر مظلوم 47 ساله ی من چه گناهی كرده بود كه در دست بی كفایت شما مسئولین و بیمارستانی كه پرستار تازه به دوران رسیده را بالای سر بیمار اورژانسی می برند چرا دكتر نباید در بیمارستان حضور داشته باشد و ساعت 1 شب باید بهش زنگ زد و گفت بفرمایید تشریف بیاورید سر كارتون پدر من رو نجات دهید و در آخر جان سپرد پدری كه مهر ماه 1395 30 سال تمام به این دولت خدمتش رو به اتمام بود و من كه تا نصف شب برای پدرم اشك میریزم . حالا وزیر بهداشت شما چطور میخواین پدر من رو زنده كنید . چطور مرگ دست خداست ولی دست شما نیست . تا كی آخر تا كی...
reza
-
۱۳:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۹
۰
۰
سلام ، حدود 1ماه پیش برای جراحی قلب پدرم به بیمارستان سیدالشهدا ء یزد مراجعه كردم و پس از جراحی و بعد از 8روز بستری با پرداخت 12 ملیون تومان بیمارم رو مرخص كردم اما بعد 2 هفته پدرم تب می كرد و حالش بدتر می شد وقتی پیش دكتر جراح رفتم دكتر میرحسینی گفت كه عادیه و مشكلی نداره اما بعد دوباره حالش بد شد و تب كرد چند بار بردم اورژانس بیمارستان خصوصی و سرم سفتریاكسون وصل كردم آزمایش گرفتم دیدیم كه عفونت خیلی بالا رفته فرداش كه رفتم پیش دكتر گفت آره عفونت كرده و دوباره بابام رو بستری كردم و بعد از چن روز و جراحی دوباره حالا صورتحساب 8 ملیون دادن كه پرداخت كنم ، چرا باید هزینه استفاده از وسایل هندی نامرغوب و استریل نبودن اتاق عمل رو من پرداخت كنم ، پدر من یك پیرمرد بازنشسته با ماهی 1 ملیون حقوق از كجا بیاره بده ، چرر فقط دكترا باید فكر پورل باشن دكتری كه پشت سر هم بخواد 4 تا عمل سنگین قلب انجام بده كه بابای من آخریش بوده معلومه كه اتاق عمل درست اسكراپ نشده ، جراح خسته بوده و قشنگ شستشو و ضد عفونی نكرده ،حالا كه میرم هم میگن كه عادیه و همه جای دنیا هست !!!! آیا این دلیل مناسبیه ؟؟ آیا میشه گفت كه چون عفونت بیمارستان هست باید كسی حرف نزنه و صورتحسابهای سنگین رو پرداخت كنه ؟؟؟؟؟ وزیر محترم بهداشت حواست هست ؟؟؟ بیمارستان خصوص با این هزینه گزاف باید انقد عفونت داشته باشه ؟؟
فرهاد
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۳۲ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۷
دقیقا ما هم مشكلی شبیه شما داریم و الان در فكر شكایت هستم . به نظرم همه مردم باید از حقوق خودشون آگاه بشوند و به شدت دنبال شكایت از چنین مواردی باشند.
حسن تنها
-
۱۸:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۴
۱
۲
باسلام خدمت وزیرمحترم بهداشت حدود۳۵روزپیش پدرموبخاطرآلزایمردربخش اعصاب وروان بیمارستان لواسانی بستری كردم وبعدازبستری تاكیدكردم كه پدرم بخاطركهولت سن نمیتونه كاراشو انجام بده اجازه بدین كه همراه داشته باشه كه بامخالفت دكتر وتیم پرستاری روبروشدم. ازاتجاییكه دوره ی قبل درهمان بیمارستان وهمان بخش طبقه ی پایین باهمراه ۲۱شب خودم شخصابالای سرش بودم خلاصه پدرم بعداز۷روزصبح روزشنبه ۱۱ماه ازتخت افتادواستخوان ران سمت راست به لگن خوردشدكه بخاطرنداشتن ارتپت باكلی دوندگی شخص خودم به بیمارستان میلادمنتقل گردیدپدرم دیابت بالاومشكل قلبی كه داشت باریسك بالابی هوش شدولطف خداشامل حال ماگردیدوبه هوش امدبعدازهفت روزآماده ی انتقال به بیمارستان لواسانی شدكه اون هم بادرگیری وداستانهای خودش روبروشدكه بالاخره پذیرش شدالان ۳۵روزگذشته ازاول ورودبه بیمارستان پدرم نمیتونه راه بره كل روانش ازبین رفته ادرارشونمیتونه نگه داره زخم بسترگرفته وحال مساعدی نداره وازنظردكترایشان مرخصه من عاجزانه ازشمامیخوام كه به پدربنده رسیدگی كنیدواقعاحال خوبی نداره همه چیزش بدترشده ازشمامیخوام كه رسیدگی كنیدواقعاتوانای نگهداری درمنزلوندارم
امین بیك محمدی منصور
Kazakhstan
۱۳:۳۹ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۸
بروید شكر كنید كه در بیمارستان رازی تبریز بستری نبودند
سحر غلامپور
-
۱۸:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۴
۰
۰
از هزینه های درمانی بیمارستان نمازی شیراز به ستوه آمده ایم و خرج و مخارج زندگی به عاجزیم
مریم
-
۲۲:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۶
۰
۰
باعرض سلام وخسته نباشید.بیمارستان دهدشت استان كهگیلویه وبویراحمد.ازنظرمن باید كاملا باخاك یكسانشون كردوازروی زمین برداشته بشین.بیمارستانی كه زنان زیمان دراون زجرمیكشن.بیمارستانی كه قاتل بچه ی تازه به دنیااومده بود.توی این یك ماه چهارنفر كشته داشته.پسرپنج ساله بخاطرتجویزنادرست.دختربیست ودوساله سه روزپیش بخاطرداروی اشتباه وامروز مردسی وهشت ساله بخاطرتجویزنادرست.ووو...وهیچ شكایتی فایده نداره.خواهش میكنم رسیدگی كنید ازاین كشتارگاه دیگه جون به لب كرده مردم روكه خیلی راحت جون این همه ادم وجون رومیگیره.اینا دكترنیستن یه عده چوپونن كه به زورمدرك گرفتن بهشون میگن دكترمثلا.
حمید تقیان
-
۱۳:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۹
۰
۱
با عرض سلام و تشكر از سایت خوبتان كه ان شاالله این ها پیگیری هم بشود. من تازه پدر شدم و خداوند به من سلامتی مادر و فرزند را لطف داشتند و این از هر چیزی برای من ارزشمند تر است.اما به خاطر این كه وصفهای زیادی شنیده بودیم و این كه در بیمارستان های نیمه خصوصی بهتر از نوع دولتی شان رسیدگی می كنند و البته این كه بهتر است تحت نظر یك مامای متخصص از ابتدا تا بعد از زایمانشان قرار بگیرند ما این كار ها را انجام دادیم و زایمان خانمم در بیمارستان نیمه خصوصی عسگریه اصفهان انجام شد اما نه تنها خبری از امكانات بهتر و تسلای مادران باردار نبوده بلكه به عكس شكنجه گاه ایشان واقع شده به این صورت كه خانم هایی كه درد زایمان طبیعی آزارشان می داده از دیدن فریاد ها و ناله ها و بی تابی های دیگر مادران از ترس روح از بدنشان می رفته و برمیگشته به گونه ای كه همسرم شاهد زایمان دو افغانستانی داخل بیمارستان بوده و 5 ساعت قبل و 5 ساعت بعد از زایمانشان لب به غذا نبرد. این بیمارستان جهت زایمان طبیعی كه دكتر متخصص فقط 15 دقیقه قبل و بعد از زایمان همراه همسرم بود مبلغ یك میلیون و سیصد هزار تومان گرفت كه این مبلغ در صورتی مورد رضایتم قرار می گرفت كه خدمات بهتری ارائه می داد نه این كه بالعكس بود.
علی
-
۲۲:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۹
۰
۰
من از یك بیمارستان شكایت دارم .
كجا میتوانم آن را اعلام كنم
رحیم شجاعت
Saudi Arabia
۲۰:۲۱ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۰
در جایی كه آشنا و پارتی داشته باشی
امید امجدی
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۶
۰
۰
سلام. روند ترخیص بیمارستان امام رضا مشهد فوق العاده كند میباشد .زمان مردم و بیماران به هیچ عنوان مهم نیست
علی علیزاده
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۲۳ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۵
۰
۰
با سلام خسته نباشید
مادرم در بیمارستان شهید لواسانی تهران جهت تایید از كارافتادگی بیمه تامین اجتماعی به مدت یك هفته بستری هست.دیشب دو نفر از نگهبانها مادرم را مورد ضرب وشتم قرار دادن كه پای مادرم كبود شده.ودستش كه پلاتین داشته شكسته.در ضمن مادرم پوكی استخوان هم دارد.لطفا رسیدگی كنید.به حراست بیمارستان گزارش دادیم ولی هیچ اقدامی نكردن.لطفا راهنمایی كنید به كجا باید شكایت كنیم.با تشكر
سیده فاطمه سعادت جو
Iran (Islamic Republic of)
۰۳:۲۸ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۱
۰
۰
من جراحی ارنج انجام دادم دكترم دستم رو خیلی زشت وپیلیسه ای بخیه كرده میتونم شكایت كنم راهنمایی كنید لطفا
علی علیزاده
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۴۸ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۲
۰
۰
مادرم در بیمارستان لواسانی به مدت 18،روز هست كه بستری.جمعه شب گذشته مادرم مورد ضرب وجرح توسطذمسیول بخش و نگهبان قرار میگیره كه باعث كبودی پا و تورم دست هست كه مشخص نیست تورم برای شكستگی هست یا نه كه عكس رادیولوژی را به ما نشون نمیدن .بعد از شكایت به حراست بعد از گذشت ده روز كه دایم قول رسیدگی فردا را دادن .الان كلا منكر شدن و میگن برید بیرون از بیمارستان شكایت كنید و هیچ شرح واقعه ای به ما نمیدن.لطفا رسیدگی وبررسی كنیدویا لاااقل راهنمایی كنید
محمدرضا شفیع زاده
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۴۲ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۸
۰
۰
با سلام . من از بیمارستان پاستور نو بابت هزینه بیمارستان شكایت دارم . لطفا راهنمایی كنید چكار كنم .
یزدان احدپور ازخلخال 09143526743
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۴۴ - ۱۳۹۵/۱۰/۳۰
۰
۰
سلام , من ازبیمارستان میمنت تهران شاكی ام ,لطفا راهنمایی كنید, ازكدوم مجاری قانونی پیگیری كنم
علیرضا
Iran (Islamic Republic of)
۰۵:۵۸ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۳
۰
۰
سلام
واقعن كه این بیمارستان الزهرادراصفهان چكارمیكنه بنده ازساعت 7 صبح تا4 بعدازظهربامریضم توانتظار بودیم تااورژانس پذیرش مون كنه واقعن كه اینجوریش رو ندیده بودیم لازم به ذكر است كه مریضم مشكل مغزی داشت نمیتونست روی پاهاش بایسته وتعادل حركتی نداشت نمیدونم این چه سیستمی هست ولی واقعا دارید ظلم میكنید مسولان بیمارستان الزهرا رسیدگی كنید
مهسا
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۵۲ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۴
۱
۰
با سلام
من دیروز بیمارستان مطهری اصفهان رفتم.خیلی درد شدید داشتم و سونو داشتم.منشی با كمال بیخیالی به مریضا شروع به بحث با مریضا كرد.بعد دكتر محمد پناهی كه سونوگرافی میكنه اومد بیرون منو هل دادو با درد شدیدم پرتم كرد و گفت برو گمشو بیرون از بیمارستان و نسخه و نوبت قبلیم رو پرت كرد تو صورتم و حتی منو سونو نكرد.این طرز رفتار واقعا برای یه دكتر مملكت تاسف اوره.
مائده خورشیدی
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۴۲ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۸
۰
۰
با عرض سلام، مادرم در تاریخ 95.11.26 در بیمارستان فیروزگر تهران ercp شدند. متاسفانه پزشك ( دكتر نجفی) برای اینكار بیهوششون نكردند و همینطور بهوش به تخت بستنش و كار رو انجام دادن. من واقعا نمیدونم چطور از بیمارستان و یا پزشك شكایت كنم. سایت بیمارستان هم قسمتی برای ارائه شكایت و یا گزارش نداره. با توجه به سن بالای بیمار امكان هرگونه اتفاق ناگواری براشون هست و صدمه روانی اینكار برای ما غیرقابل جبرانه. سعی بر پیگیری دارم كه حداقل در آینده برای بیماران دیگه این كار انجام نشه.
امین بیك محمدی منصور
Kazakhstan
۲۰:۰۷ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۳
۰
۲
سلام
لطفا به نحوه پذیرش بیمارستان رازی تبریز رسیدگی كنید
بابك آذری
Saudi Arabia
۲۱:۰۷ - ۱۳۹۶/۰۱/۰۸
منتظر باش تا رسید گی بشه
خخخخ
امین بیك محمدی منصور
Kazakhstan
۱۳:۳۲ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۸
۰
۲
سلام
كاش مسولان به نحوه پذیرش درمانگاه بیمارستان رازی تبریز رسیدگی كنند تا من مصروع چند ین ماه منتظر ویزیت پزشك ام نباشم
فاطمه فراهی
Saudi Arabia
۲۱:۱۱ - ۱۳۹۶/۰۱/۰۸
ممنون كه این خبر به اطلاع رسانید من خودم از بیماران دكتر چارسویی هستم.كه در بیمارستان رازی 6نفر بیشتر ویزیت نمی كند
جمال جنابی
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۰۵ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۹
۰
۰
باسلام. خیلی مختصر ومفید درمورد بیمارستان فیروزگر تهران.
كادر پزشكی بسیار خوب.
سیستم اداری ،نحوه برخورد با بیمارن وهمراه بیمار
بسیار ،بسیار ،بسیار افتضاح. برای بستری از ٧ صبح سرپا ایستادم دقیقأ تا ٥ بعدازظهر.مسئول بستری میگفت تخت خالی نداریم. نهایتآ وقتی بعدازظهر وارد بخش ارتوپدی شدم. حداقل پنج تخت خالی دیدم. چرا نفهمیدم.
برای ترخیص از ٨ صبح تا ٢ بعد ازظهر معطل شدم. دراخر وقتی به دفتر ترخیص مراجعه كردم. دقیقآ مدل پنچره زندان. وبرخورد بسیار بی ادبانه.
چرا كارمندان ومسئولین بیمارستان فكر میكنند هركس به بیمارستان دولتی میرود میتوانند هرگونه كه میتوانند با او رفتار كنند. واقعآ متاسفم.
درپایان از مسئولین مربوطه استدعا دارم. خودشان این مسائل را شخصآ ازمایش كنند. تاصحت مطالب فوق را دقیقآ لمس كنند.
درضمن اگر درمورد برنامه ریزی ومدیریت واقعا مشكلی دارند. خجالت نكشند. میتوانیم كمك كنیم
با تشكر قبلی.
امین بیك محمدی
Saudi Arabia
۲۳:۴۹ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۰
۰
۲
سلام
لطفا به نحوی پذیرش درمانگاه 1بیمارستان رازی تبریز رسیدگی كنید تا من مصروع چند ین ماه منتظر ویزیت پزشك ام نمانم.از ماه رمضان منتظر ویزیت پزشك ام هستم
علی احمدی
Saudi Arabia
۲۱:۱۷ - ۱۳۹۶/۰۱/۰۸
اگر یك نفر در بیمارستان آشنا داشته باشه كارات خیلی آسان بود
حسین پور
United States of America
۲۱:۲۸ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۷
اگر آشنا هم نداشته باشید به مسول پذیرش یك شارژ ایرانسل بدهید كارتان حله
محمد مجاب
Iran (Islamic Republic of)
۰۲:۳۵ - ۱۳۹۶/۰۱/۰۸
۰
۰
من مدت یك ههفته هسش گوش سمت راستم درد میكنه.متاسفانه هیچ دكتر گوش و حلق و بینی نبود كه نگاه كنه الان شنوایی گوش سمت راستم كامل از بین رفته.نمیشد حداقل یك دكتر حلق داخل فسا باشه به مشكل ما برسه
شمال
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۴۰ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۷
۰
۰
سلام
بیمارستان آل جلیل آق قلا.
از اول تا 15 هر ماه دفترچه روستایی را با تعرفه دولتی و از 16 تا اخر ماه با تعرفه ازاد معاینه میكند.
لطفا پیگیری فرمایید
امین بیك محمدی منصور
Kazakhstan
۲۳:۰۹ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۸
۰
۲
سلام
بعد از چند قرن پیام های زیر رسیدگی می شوند
وحید
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۰۶ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۹
۱
۰
سلام:
از مسئولان محترم خواهش میكنم كه سری به بیمارستان پورسینای گیلان بزنند
بیمارستان پورسینا اصلا شبیه یك بیمارستان نیست به قول خود مردم استان گیلان كشتارگاه میباشد
متاسفانه بنده نوروز امسال (1396)گذرم به این بیمارستان خورد
بنده نه پرسنل متعهدی دیدم، نه مدیریت، نه دكتر دلسوز و متعهد، نه هیچ چیزی كه بخوام ازش تعریف كنم هیچی
خدا شاهده 95% از بیماران و همراه انان از این بیمارستان و خدمات دهی ان راضی نبودند
نه پرسنل نه خدمات دهی و نه هیچ چیز دیگر
بهداشت هم زیر صفر

باور كنید در بیمارستان پورسینای گیلان كاملا دولت جمهوری اسلامی ایران را با این همه خدمات روز افزون و زحمات پیا پی زیر سوال برده اند
بنده از مسئولان عاجزانه خواهش میكنم، خواهش میكنم كه به این مورد رسیدگی كنند
شما خودتان بطور نا محسوس تشریف ببرید از نزدیك شاهد این قضایا باشید.
وضعیت بسیار بد و نا امید كننده میباشد.
علی
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۲۶ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۱
۰
۰
ممنون از سایتتون
خواهشمندم خواهشمندم به بیمارستان امام خمینی شهر بناب (آذربایجان شرقی) رسیدگی كنید اصلا نمیشه اسمشو بیمارستان گذاشت تورو خدا رسیدگی كنن مسئول ها
امین بیک محمدی
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
۰
۲
سلام من در اثر مصرف قرص تگرتول مبتلا به لوپوس شده ام ودر بیمارستان امام رضا تبریز۳۵روز بستری شده ام الان درمانگاه ویزیت نمی کنه
امین بیک محمدی
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۰
گفتد هیچ سوالی بی پاسخ نمی ماند. بعد از چندین سال همه سوال ها بی پاسخ
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها