آیت الله آملی لاریجانی:

نگاه به ظواهر دنیا باید قرآنی باشد

رییس قوه قضاییه ، قران کریم را ظهور حق دانست و گفت : نگاه ما به دنیا و ظواهر آن باید نگاهی قرآنی باشد.
کد خبر: ۶۷۷۸۸۹
نگاه به ظواهر دنیا باید قرآنی باشد

آیت الله صادق آملی لاریجانی عصر دوشنبه در مراسم افتتاحیه سی و یکمین دوره مسابقات قرآن کریم در محل اجلاس سران تهران افزود: برای اینکه ازقرآن استفاده کنیم و به مراتب مختلف آن دست یابیم باید نگاهمان نگاهی قرآنی باشد.

وی با بیان اینکه فضیلت قرآن برای همه مسلمانان جهان مشخص است، افزود:در کتاب حق تعالی و همچنین در کلام پیامبر (ص ) وائمه اطهار روایات زیادی در خصوص مقام و منزلت قرآن آمده است .

رییس قوه قضاییه اظهار داشت:قرآن کتاب مکنون است و جز مطهرین نمی توانند آن را مسح کنند و به حقایق آن دست یابند.

آیت الله لاریجانی با بیان اینکه خداوند بهترین گفتار را در قرآن نازل ساخته است گفت: به تعبیر امیرالمومنین علی (ع ) قرآن دریای بی پایان معانی است و عظمت قرآن را از آیاتی که در آن وجود دارد می توان استفاده کرد.

وی در ادامه اظهار داشت:به تناسب مراتب و عظمت قرآن، عظمت حاملان قرآنی نیز روشن است و طبق روایتی از شیخ صدوق، اشراف امت پیامبر (ص ) حاملان قرآن و شب زنده داران هستند.

رییس قوه قضاییه با بیان اینکه قرآن یک حقیقت ذوالمراتب و دارای مدارج است گفت: یک مراتب قرآنی اصوات و الفاظ و مرتبه دیگر معنای قرآنی است که تحت الفاظ قرار دارد.

آیت الله لاریجانی افزود: مرتبه سوم لایه های عمیق تر معانی است که از جمع آیات استفاده می‌شود و مرتبه چهارم استجماع تمام حقایقی است که در قرآن نازل شده و این مقام اهل بیت (ع )است

وی اضافه کرد: به حسب حقیقت قرآن، حاملان قرآنی نیز دارای مراتب مختلف هستند که از تلاوت و حفظ قرآن آغاز می شود و مرتبه آخر ، مرتبه اوصیای الهی است.

سی و یکمین دوره مسابقات بین المللی حفظ و قرائت قرآن کریم تا 12 خردادماه در سالن اجلاس سران کشورهای اسلامی ادامه می یابد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها