ظریف در اجلاس رادیو و تلویزیون های اسلامی:

ایران آسایش نتانیاهو را به هم ریخته است

وزیر امور خارجه با بیان اینکه ایران با منطقی قوی و به کارگیری تمام ظرفیت خود پروژه صهیونیستی امنیتی سازی ایران را هدف قرار داده است، گفت: به یاری خدا و با استفاده از گفتمان انقلاب اسلامی و آموزه های امام (ره) موفق شدیم سرمایه گذاری کلان و درازمدت و وحشتناک صهیونیست ها را تا حد زیادی خنثی کنیم.
کد خبر: ۶۷۷۷۵۰
ایران آسایش نتانیاهو را به هم ریخته است

محمد جواد ظریف در هفتمین اجلاس اتحادیه رادیو و تلویزیون های کشورهای اسلامی که در محل همایش های صدا و سیما در حال برگزاری است با اشاره به تقویت همگرایی در میان رسانه های اسلامی، گفت: رسانه های اسلامی باید در مسیر صیانت و ترویج ارزش های اسلامی بکوشند و به ویژه در مسائل حساس و مهم جهان اسلام که در صدر آن مسئله فلسطین است، همگرایی داشته باشند.

وی ارائه تصویر واقعی از اسلام را از دیگر وظایف رسانه های اسلامی نام برد و گفت: اهتمام به منافع و مصالح عالی امت اسلامی فارغ از برخی اختلاف دیدگاههای مذهبی و سیاسی باید در دستور کار رسانه ها قرار گیرد.

ظریف افزود: رسانه های جهان اسلام می توانند با تکیه بر ارزش های غنی اسلامی و با حفظ اصول مشترک ما و افزایش قابلیت های فنی و حرفه ای با دقت و سرعت ابعاد اطلاع رسانی را برجسته کنند و با ربودن گوی رقابت از حریفان قدرتمند، افکار عمومی را به سمت خود جذب نمایند و جهان را از انحصار خبری و تک صدایی رسانه ای کنونی رها کنند که تمامی زمینه های آن امروز برای ما فراهم است.

وزیر امور خارجه با اشاره به مقابله ایران با تبلیغات ایران هراسی رسانه های غربی گفت: امروز ایران در عرصه جهانی با تکیه بر همین رویکرد و منطق قوی با تمام ظرفیت خود تبلیغات اسلام هراسانه و ایران هراسانه در پروژه صهیونیستی "امنیتی سازی جمهوری اسلامی ایران" را هدف قرار داده و به یاری خدا و با خودباوری برخاسته از گفتمان انقلاب اسلامی و آموزه های امام (ره) موفق شده سرمایه گذاری کلان ، درازمدت و وحشتناک صهیونیست ها را تا حد زیادی خنثی کنند و آسایش خبری نتانیاهو و همفکرانش را برهم بریزد.

وی ادامه داد: ایران توانسته است همزمان با مقاومت، خودباوری و خودداری از پذیرش هر گونه زیاده خواهی حقوق مشروع خود از بهره مندی از فناوری نو از جمله انرژی هسته ای را تثبیت نماید.

ظریف با بیان اینکه این رویکرد جدید ایران در خدمت پیشرفت و صلح و آرامش در جهان اسلام است، گفت: این رویکرد جدید ما نه تنها منافع راهبردی برای ایران دارد بلکه برای حرکت اسلام خواهی در جهان در راستای احیای تمدن اسلامی و همچنین خدمت به پیشرفت و صلح و آرامش در جهان است.

وی با تاکید بر اینکه رسانه های جهان اسلام باید گفتمان مناسب در سطح جهان ایجاد کنند، گفت: ما باید گفتمانی در سطح جهان ایجاد و هدایت کنیم که آینده ای روشن و توسعه بخش را برای ما رقم بزند.

وزیر امور خارجه همچنین در ادامه با اشاره به برگزاری هفتمین اتحادیه رادیو و تلویزیون های کشورهای اسلامی گفت: این اتحادیه یک ظرفیت موثر برای شکستن تک صدایی به خصوص در درون جهان اسلام است.

ظریف تصریح کرد: باید جهان را مطلع ساخت که امروز آنچه که به نام افراطی گری و خشونت رواج پیدا کرده است هیچ مناسبتی با آموزه های ادیان الهی و به ویژه اسلام ندارد.

وی با اشاره به طرح رئیس جمهور ایران برای مبارزه جهانی با خشونت و افراطی گری گفت: این طرح با اجماع به تصویب ملل متحد رسید و این یعنی یک چارچوب مشترک جهانی برای پیگیری این گفتمان در سطح جهان ایجاد شده است.

وزیر امور خارجه ادامه داد: ما برای مقابله با خشونت قبل از هر سخت افزاری نیازمند تبلیغات و مهار ذهنیت های نادرست در افکار عمومی هستیم.

وی با بیان اینکه ملت های مسلمان هیچ ارتباطی با خشونت، تندروی و افراطی گری نداشته و ندارند، گفت: متاسفانه ما مسلمانان نتوانسته ایم با اعتماد به نفس و تکیه بر هویت خود ارزش های واقعی و اصلی اسلام را به جهانیان معرفی کنیم و دیگران از این فرصت سوء استفاده کردند و تصویری مغرضانه و غیرواقعی را از اسلام جعل نموده و به خورد افکار عمومی جهان دادند.

ظریف با بیان اینکه تصویری که امروز از اسلام ارائه شده با هویت و سابقه تاریخی اسلام کاملا بیگانه است، گفت: باید گفتمان غالب بین المللی درباره جهان اسلام را که مملو از تصاویر خشن، جنگ های بی پایان، خونریزی های فجیع، زخم های عمیق انسانی است با گفتمان اعتدال، تعامل و درک مقابل در عین خودباوری، هویت مداری و سلطه ناپذیری را جایگزین کنیم.

وزیر امور خارجه با تاکید بر اینکه باید نقاط ضعف عملکرد رسانه های اسلامی را بشناسیم، گفت: ما باید از ابزارهای روز برای ارتباط میان مسلمانان و همچنین افکار عمومی دنیا بهره ببریم.

وی با تاکید بر اینکه باید گفتمان غالب در مورد جهان اسلام را تغییر دهیم، تصریح کرد: باید فتنه انگیزی دینی را طرد و منزوی کنیم و امید به آینده داری بسیار روشن در جهان اسلام که تفرقه و فرقه گرایی در آن خبری نیست را جایگزین شرایط پرتنش امروز کنیم.

ظریف همچنین با اشاره به ضرورت وحدت کشورهای اسلامی و رابطه مبتنی بر عزت و خودباوری با جهان گفت: ایران به این رویکرد اعتقاد راسخ دارد اما هیچ ملتی به تنهایی نمی تواند بر شبهات اسلام هراسان غلبه کند.

وی افزود: تغییر در گفتمان جهانی تنها از مسیر بهره برداری بهتر از تمام ظرفیت های جهان اسلام به ویژه ظرفیت رسانه ای برای مقابله با جریان های انحرافی، افراطی گری و خشونت گرایی امکان پذیر است.

وزیر امور خارجه تمرکز بر منافع مشترک و توجه ویژه به توطئه صهیونیست ها را رمز موفقیت همگرایی و وحدت در جهان اسلام و مقابله با خشونت و افراطی گری دانست و گفت: دنیای اسلام باید توجه ویژه ای به توطئه صهیونیست ها برای منحرف کردن افکار عمومی از حقوق و خواست های مشروع مردم فلسطین و منطقه داشته باشد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: امیدوارم فرصتی را که برای همفکری نزدیک میان نخبگان رسانه های جهان اسلام ایجاد شده است شاهد هم نوایی در حمایت از صلح، عدالت و تقویت امنیت برای همه باشیم.(مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها