• 3 0
  • 11

زن های متخصص نمی خواهند در مناطق محروم خدمت کنند ؟

یکشنبه 4 خرداد 1393 ساعت 13:06
حدود ۳۰۰ پزشک زن متخصص در اعتراض به طرح خدمت در مناطق محروم به مدت ۱۲ سال، مقابل ساختمان وزارت بهداشت تجمع کردند اما معاون آموزشی وزیر بهداشت می‌گوید: اعتراض آنان موجه نیست زیرا آنان تعهد داده و از سهمیه استفاده کرده‌اند.

یکی از معترضان اظهار کرد: طرح تعهد خدمت در مناطق محروم برای متخصصان مرد، دو سال است اما برای متخصصان زن 12 سال در نظر گرفته شده است.

وی اضافه می کند: این تبعیض جنسیتی زمانی اتفاق افتاده که کار در مناطق محروم به شدت طاقت‌فرساست و زنان به دلیل داشتن فرزند نمی‌توانند به راحتی این طرح خود را بگذرانند.

یکی دیگر از معترضان به این طرح همچنین می گوید: با وجود اینکه 6 ماه است با مسئولان وزارت بهداشت نامه‌نگاری کرده‌ایم اما معاون آموزشی وزیر بهداشت جوابگو نیست و شورای آموزش پزشکی تخصصی نیز به تجمع‌های ما پاسخی نمی‌دهد.

وی ادامه می‌دهد: به نظر می رسد حرفمان را قبول نمی‌کنند چرا که می‌ترسند همزمان با اجرای طرح تحول نظام سلامت، این مناطق از پزشک خالی شود.

یکی دیگر از معترضان به طرح خدمت با اشاره به اینکه برای 12 سال خدمت در مناطق محروم از آنها تعهد گرفته شده است می گوید:در قانون خدمات آموزش پزشکی آمده طول مدت تعهد برابر با طول دوران دستیاری باشد و طول مدت تعهد برای پزشکانی که پروانه دائمی دارند نصف طول دستیاری می‌شود. این موارد در ماده 14 این قانون در حوزه خدمات پزشکان و پیرا‌پزشکان آمده است و باید 2 سال شود نه 12 سال.

وی می افزاید: تعهد‌های انجام شده چند سال پیش گرفته شده و برای متخصصان مرد هم این رأی داده شد اما با اعتراض آنها و رأی دیوان عدالت اداری، مدت تعهد آنها 2 سال شد.

ضیایی: اعتراض داوطلبان موجه نیست

امیرمحسن ضیائی، معاون آموزشی وزیر بهداشت می گوید: این طرح خدمت برای دوره‌های تخصصی زنان سهمیه‌ای با 80 درصد است که با استفاده از این سهمیه با نمره کمتر در آزمون دستیاری پذیرفته‌شده و برای کار در مناطق محروم به مدت 3 برابر دوره تحصیل تعهد داده اند.

وی ادامه می دهد: داوطلبان در این آزمون به صورت کاملاً اختیاری و داوطلبانه می‌توانستند از این سهمیه استفاده کنند. در این سهمیه آمده بود که باید تعهد بدهند که 3 برابر مدت تحصیل خود در مناطق محروم خدمت کنند که برابر با 12سال خدمت می‌شود.

ضیائی می افزاید: این افراد سند سپردند که طبق مصوبه و اختیارات وزارت بهداشت و درخواست خودشان این مدت را طی کنند. بنابراین زمانی که این تعهد را دادند می‌دانستند که با چه شرایطی مواجه خواهند شد.

معاون آموزشی وزیر بهداشت ادامه می دهد: این داوطلبان زمانی که از سهمیه مناطق محروم استفاده کردند شرایط را می‌دانستند و چنانچه از این سهمیه استفاده نمی‌کردند یا در آزمون پذیرفته نمی‌شدند یا در رشته‌های کمتر طرفدار پذیرفته می‌شدند.

به گفته ضیایی، این معترضان از سهمیه‌ای استفاده کرده‌اند که در راستای ماندگاری متخصصان در مناطق محروم بوده تا برای مناطق مورد‌ نیاز خدمت کنند و حالا باید به تعهد خود پایبند باشند.

ضیائی اضافه می کند: اعتراض این پزشکان موجه نیست چرا که آنها تعهد رسمی داده‌اند و با مشکلاتی که امروز دارند نمی‌خواهند خدمات ارائه دهند.

معاون آموزشی وزیر بهداشت می افزاید: با این وجود ه رچند که عملیاتی شدن تعهد پزشکان به حوزه درمان وزارت بهداشت برمی‌گردد اما برای رسیدگی به وضعیت آنها هیأتی را منصوب کردیم تا هرچه سریعتر به اعتراض آنها پاسخ دهد. (فارس)

به اشتراک گذاری
کد خبر : 1506360619101087829
لینک کوتاه :

اخبار مرتبط

ارسال نظر

  • مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
  • 1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • 2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  • 3- نظرات پس از ویرایش ارسال می‌شود.
تصویر امنیتی:

نظرات شما ( 11 نظر )

اینهمه از قانون،دین،شرافت،وجدان صحبت میشه ولی با وجود گذشت ۴۰ سال از انقلاب اسلامی هنوز شاهد نا عدالتی هستیم.كدام وجدان انسانی حاضر به از هم پاشیدن خانواده یك پزشكی كه جزو نخبه های بك كشور است میشود؟
من خودم پزشک مرد هستم واقعا میدونم با چه رتبه های گاهی مثلا به جای400با 1800 قلب دانشگاهی قبول میشن اگه نمیتونستن برن نمیزنن تا یه مردی که میتوانست و تواناییشو داشت بره و ظرفیت رو پر نمیکردن اصلا حق اعتراض ندارن
پاسخگو باشید بر طبق موارد قانونی حداکثر مدت خدمت پزشکان در مناطق محروم 4 سال میباشد که ناگهان در سال 83 به 12 سال افزایش یافت که نقض واضح قانون است. همه ساله در صورت انتخاب سهمیه توسط داوطلب اما کسب نمره قبولی بدون احتساب سهمیه، تعهد ملغی میشد اما ناگهان و بدون هیچ گونه اطلاع رسانی این روند اجرا نشد. ایا میدانستید در همان سال سهمیه دیگری نیز تبیین شد به نام سهمیه مناطق محروم که احتمال قبولی بیش از سهمیه زنان داشت و مشمول ساکنان مناطق محروم بود که با اعتراض مشمولان در سال 86 با توجه به قانون، مدت تعهد انها به محدوده قانونی یعنی حداکثر 4 سال تبدیل شد اما اعتراض بانوان هیچ اثری نداشت و تا کنون نداشته. مورد خودم را تنها به عنوان یک مثال عرض میکنم : محل سکونت ما یعنی در واقع همسرم که مدیر ارشد دولتی است در مشهد و محل خدمت من در خواف است . به علت شرایط کاری و اینکه من مداوم در حال رفت و امد هستم در سن 38 هنوز فرزندی نداریم. هر چند قدر دان همسرم هستم اما ااین شرایط باعث مشکلات فراوانی شده است به طوری که در نهایت در صورت عدم رسیدگی مسئولین باید به انتخاب بین شغل و خانواده بپردازم که البته خانواده ارجح است اما چه کسی پاسخگوی ان همه شب بیداری ها استرسها تحمل دشواریها که حدود 13 سال عمر مرا به خود اختصاص داد می باشد. البته مشکلات بین همکاران بسیار است از عدم امکان ازدواج ، طلاق و کودکان پریشان. از شما نشریه محترم درخواست دارم صدای مشکلات ما باشید و از شما مسئولین محترم تقاضا دارم با تدبیر مشکلات ناشی از برنامه ریزی غلط گذشته را حل نموده و در دولت تدبیر و امید امکان زندگی در شرایط عادلانه را فراهم نمایید.
جهت روشن شدن زوایای ناگفته موضوع “خدمت بانوان پزشک ” مطلب ذیل ارسال می شود و امید است این رسانه دلایل معترضان به این تعهد را بیطرفانه به اطلاع عموم برساند. موارد قانونی : 1- درمواد هفت و هشت قانون تامین وسایل و امکانات تحصیل اطفال و جوانان ایرانی مصوب سال 1359 فارغ التحصیلان دانشگاهها پس از تحصیل رایگان ” برابر مدت تحصیل ” باید در کشور خدمت کنند . ( متن کامل مصوبه: شورای انقلاب جمهوری اسلامی ایران در جلسه مورخ 12/3/59 لایحه قانونی اصلاح موارد هفت و هشت قانون تامین وسایل و امکانات تحصیل اطفال و جوانان ایرانی مصوب 26/7/59 را به شرح زیر تصویب نمودند: ماده 1- دانشجویان دانشگاهها و موسسات آموزش عالی و هنرجویان موسسات آموزش عالی هنری که از تحصیلات رایگان موضوع قانون اصلاح ماده هفت قانون تامین وسائل و امکانات تحصیلی اطفال و جوانان ایرانی استفاده می‌کنند، مکلفند برابر مدت تحصیل رایگانی خود در ایران خدمت نمایند. ) 2- طبق ماده ۱۴ در قانون خدمت پزشکان طول دوره خدمت پزشکان در مناطق محروم نیم تا یک برابر طول دوره تحصیل در نظر گرفته شده است. در صورتی که پزشکان قبل از تخصص در دوره پزشکی عمومی دو سال طرح عمومی را بگذرانند و پروانه پزشکی عمومی را دریافت نمایند سنوات پس از تخصص نیم برابر در نظر گرفته شده و در غیر اینصورت یک برابر. (متن قانون: ماده14ـ به منظور تربیت پزشک متخصص مورد نیاز مناطق محروم ونیازمند کشور ، وزارت بهداشت ، درمان وآموزش پزشکی موظف است به هنگام پذیرش دستیار تخصصی ، سهمیه های جداگانه ای را برای مناطق محروم ونیازمندکشور اختصاص دهد0 دستیاران تخصصی استفاده کننده از سهمیه مذکور موظفند پس از انجام دوره تخصص ، برابر طول دوره تخصص به عنوان خدمات قانونی موضوع این قانون در نقاط مربوط انجام دهند0 و پس از انجام خدمات مذکور پروانه دائم دریافت خواهند نمود0 تبصره1ـ دستیاران استفاده کننده از سهمیه موضوع این ماده که دارای پروانه دائم پزشکی هستند، نصف مدت دوره تخصصی با احتساب ضرایب مربوط در نقاط مذکور خدمت خواهند نمود0) در متن تعهد نامه کلیه پزشکان از جمله مشمولین سهمیه خانمها به همین دو قانون استناد شده یعنی ذکر شده بر اساس مواد 7و 8 یا 14 نامبرده موظف به گذران تعهد حداکثر سه برابر میباشد! که با توجه به نص صریح قانون احتمال عمل بر خلاف قانون و اجبار به گذران 12 سال طرح تخصصی را ناممکن جلوه می داد ، لذا اعتراض پزشکان خانم نسبت به تخطی وزارت بهداشت از قانون است که طول خدمت را بیش از حد در نظر گرفته است (یعنی از 2 و 4 سال بدون توجه به قانون به 8 تا ۱۲ سال افزایش یافت ؟) برای پوشش مناطق محروم سهمیه های جداگانه در نظر گرفته شد که طبق آن پزشکان ساکن مناطق محروم که ۸۰ درصد حدنصاب را در آزمون دستیاری کسب نمایند با استفاده از سهمیه مناطق محروم وارد دوره تخصص شوند اما متعهد می شدند که ۱۲ سال در مناطق محروم خدمت کنند .اکثر این پزشکان که وارد سهمیه مناطق محروم شدند آقایان پزشکی بودند که ساکن یا دارای سوابق خدمت در مناطق محروم بودند. همچنین سهمیه ای جداگانه برای بانوان جهت راه اندازی طرح انطباق و تفکیک جنسیتی در مراکز درمانی کشور طبق موازین شرعی در نظر گرفته شد که طبق آن پزشکان خانم که 90 درصد حدنصاب را در آزمون دستیاری کسب نمایند وارد دوره تخصص شوند اما متعهد شوند که ۱۲ سال در مناطق محروم خدمت کنند . آقایان قبول شده از طریق سهمیه مناطق محروم پس از قبولی با استناد به موارد قانونی فوق الذکر میزان تعهد خود را از ۱۲ سال به دو سال !(مطابق قانون )کاهش دادند . اما با اعتراض بانوان ، وزارت بهداشت فشار را متوجه خانمهایی کرد که اصولا سهمیه آنها جهت راه اندازی طرح انطباق بود و تعهد ۱۲ ساله ای را تنها برای خانمها (و نه آقایان قبول شده از طریق سهمیه مناطق محروم) اجباری اعلام نمود. وزارت بهداشت در سهمیه منطقه محروم این حق رابرای داوطلبان قایل شد که در صورت کسب نمره حد نصاب آزاد مشمول قوانین سهمیه آزاد شناخته شوند ولی برای خانمها در شرایط مشابه چنین حقی قایل نیست . این در حالیست که بسیاری از این خانمها نمرات برتر در شهر- رشته قبولی داشته و اساسا نیازی به سهمیه نداشتند وحتی گاها جزو رتبه های عالی بوده اند . هر چند در سالهای پیشین احراز حد نصاب پذیرش ازاد سبب رفع تعهد میگردید ولی وزارت بهداشت نه تنها نمرات بالای بانوان را در آزمون دستیاری لحاظ نکرده است بلکه سوابق خدمت خانمها در دوره عمومی را نیز نادیده گرفته است.( عدم اجرای تبصره یک ماده 14) همچنین انتخاب سهمیه زنان توسط این پزشکان در شرایطی بود که همه ساله امتحان ورودی تخصص با حواشی زیادی در زمینه تقلب در آن همراه بود و داوطلبان همواره احتمال وقوع تقلب را در ذهن داشته اند که نمونه واضح ان در سال 1384 و سه نوبت تاخیر در زمان برگزاری ازمون توسط مقام وزارت وقت به علت تقلب گسترده و فروش سوالات امتحانی قبل از انجام ازمون و موارد متعدد دستگیریهای متخلفان میباشد که در نهایت برگزاری آزمون این دوره از اواخرسال 1383به اوایل سال 1384 به تعویق افتاد. در این شرایط مبهم وزارت بهداشت : 1- قبل از شرکت در آزمون و قبل از دریافت کارنامه تعهد را اخذ نموده و حتی این امکان فراهم نشد که انتخاب سهمیه زنان پس از دریافت کارنامه و مشخص شدن رتبه داوطلب باشد. 2- با نظری ساده به دفترچه راهنمای آزمون دستیاری و نحوه تخصیص سهمیه ها این مسئله آشکار بود که احتمال قبولی خانمها در سهمیه آزاد در بعضی رشته ها وجود نداشته و یا بسیار ناچیز بوده است و شورای تخصصی با این مصوبه هیچ راهی پیش پای خانمهای متقاضی سهمیه خانمها نگذاشته است . و تخصیص این سهمیه ها سبب افزایش احتمال قبولی آقایان در سهمیه آزاد به نسبت خانمها ی مشابه شده که این مسئله خصوصا در رشته های با متقاضی بالا واضح تر میباشد . زنان بجز طبابت وظایف خانوادگی مادر و همسر بودن را دارند که طبق شرع مقدس و رهنمودهای مقام معظم رهبری از اهم مسایل است . گماشتن زنان متاهل و مجرد مشمول سهمیه زنان به دور از خانواده بمدت ۱۲ سال نتیجه ای جز کاهش در کیفیت زندگی شخصی و کاری این بانوان نخواهد داشت ، واین در حالی است که آقایان مشمول سهمیه مناطق محروم (که شرط استفاده از این سهمیه سکونت در این مناطق است و حد نصاب نمره پذیرش در آزمون کمتر) تنها موظف به گذران حداکثر 4 سال خدمت در محل سکونت خویش میباشند . سوال اینست که : 1- چرا وزارت بهداشت خدمت متخصصین سهمیه مناطق محروم را هر چند حد نصاب نمره قبولی کمتری از بانوان داشتند ،بر اساس قانون از ۱۲ سال به دو تا ۴ سال کاهش داد اما در برابر خواسته مشابه بانوان با نمره قبولی بالاتر هیچ حقی برای معترضان قایل نیست ؟ 2- حداکثر سنوات تعهد برای خانمها 12 سال و برای آقایان 4 سال میباشد ایا این تفاوت ، تبعیض جنسیتی را در ذهن متبادر نمیکند؟ 3-چرا خدمات طرح عمومی بر خلاف اصل 14برای بانوان به عنوان سنوات کاری در نظر گرفنه نمی شود؟ 4-چرا احراز نمره حد نصاب قبولی ازاد بر خلاف آقایان سبب رفع تعهد از ایشان نمی گردد؟ 5-چرا بانوان طی گذران این سالها از حتی حقوق اولیه از جمله مرخصی زایمان برخوردار نیستند؟ آیا این با رهنمودهای اخیر مقام معظم رهبری همخوانی دارد؟ 6-چرا برخورد وزارتخانه حتی با مشمولین سهمیه زنان بسیار متفاوت بوده به طوری که در شهرهای مختلف و در سالهای مختلف میزان تعهد از حداقل 4 سال تا حداکثر 12 سال متفاوت است؟ 7-چرا وزارتخانه در مراجعات مکرر این بانوان در برخورد سلیقه ای معاونت درمان شهرستانها که حتی مرخصی استحقاقی یا استعلاجی پزشکان را دریغ می کنند پاسخگو نمی باشند؟ جمع معترضان خواستار رفع تضییع حقوق بانوان ، رفع ابهامات ، جلوگیری از تزلزل بنیاد خانواده ها به علت نبود بانوان در شهر محل سکونت همسر میباشند. شایان ذکر طی سنواتی که از اجرای این طرح میگذرد بانوان با بردباری مصایب عدیده ای را متحمل شده اند که شامل بالا رفتن سن ازدواج ، عدم امکان ازدواج ، ناباروری به علت تاخیر در ازدواج ، مشکلات روحی مادر و کودک به علت نبود مادر در شهر محل سکونت،افزایش چشمگیر نرخ طلاق در بانوان مشمول میباشد. امید است مجریان قانون با استناد به مستندات قانونی احقاق حق نموده تا بانوان متخصص بدون دغدغه خاطر با افتخار به خدمت رسانی در کشور خود مشغول شوند .
سلام الان 4 روز از اعتراض خانم های مشمول سهمیه زنان می گذرد و مسوولان به جای پاسخگویی رودررو از طرق دیگر فرافکنی می کنند من خواهشی که دارم مسوولان محترم به این سوالات پاسخ دقیق بدهند: (لازم به ذکر است بنده همسرم متقاضی دوره سی و ششم می باشد ولی مطالبی را که در زیر عنوان می کنم تقریبا شامل اجحاف هایی است که به تمام متقاضیان شده است.) 1- در هیج سطری از دفترچه ثبت نام آزمون دستیاری دوره سی و ششم مورخ سال 1387 ذکر نشده است که بر داوطلبان مذکور قیدی بابت شرکت در آزمون فوق تخصصی وجود دارد ولی با کمال تعجب بعد از قبولی در آزمون اعلام شده است این متخصصین تا زمانی که 4 سال از خدمت ایشان سپری نشده باشد مجوز شرکت در آزمون مقطع بالاتر را ندارند ! 2- پذیرفته شدگان آزمون سال 1387 موظف به سپردن تعهد 3 برابر شده اند در صورتی که این تعهد برای پذیرفته شدگان سال 1388 به 2 برابر کاهش یافته است ! در صورتی که داوطلبان سال 1388 از همان شانس قبولی سال قبل به یکسان بهره برده اند. و نیز داوطلبان سال قبل از آن یعنی سال 1386 اجازه انتخاب استان تهران را داشته اند و بابت تبدیل این انتخاب به شهر دیگر مزایایی شامل کاهش طرح و ...عاید آنها شده است. چرا به علت ضعف قانون داوطلبان سال 1387 به نسبت سال قبل و بعد از خود باید از تبعیض رنج ببرند؟ 3- هیچ گونه تسهیلاتی برای خانم های پذیرفته شده متاهل در نظر گرفته نشده است. حتی اگر از داوطلبی در هنگام تجرد تعهد گرفته شده باشد هیچ سهولتی بابت انتقال به تابعیت همسر و در جهت تحکیم خانواده در نظر گرفته نشده است. تاکنون کانون خانواده بسیاری از خانم ها به علت دوری از همسر و زندگی جداگانه در شهری غریب متلاشی شده است. 4- در دفترچه ثبت نام سال 1387 در برخی رشته ها مانند رشته‌های‌ بیماری‌های‌ عفونی‌ و گرمسیری‌، بیماری‌های‌ کودکان‌، آسیب‌شناسی‌، پوست‌، پزشکی‌ فیزیکی‌ و توانبخشی‌، پزشکی‌ قانونی‌ و طب‌ کار این قید وجود داشت که تا حداکثر 50 درصد پذیرفته شدگان این رشته ها می توانند از خانم ها باشند، به عبارت دیگر سهمیه ای برای آقایان متصور شده بودند که تعهدی را برای ایشان ایجاد نمی کرد ! 5- با وجود این سهمیه در هنگام ثبت نام تقریبا تمامی خانم ها از بیم عدم قبولی ناشی از انتخاب نکردن این سهمیه در قیاس با دیگر داوطلبان، این سهمیه را انتخاب نمودند. به عبارت دیگر جو روانی به ضرر داوطلبان خانم ایجاد شده بود که بدون توجه به عواقب ناخوشایند آینده دست به انتخاب این سهمیه بزنند. 6- در همان سال هایی که نویسندگان نامه در آزمون قبول شدند افرادی نیز تحت سهمیه مناطق محروم پذیرفته شدند. ولی تعهد سه برابری خدمت ایشان بخشوده شد در صورتی که پذیرفته شدگان سهمیه زنان 90 درصد حدنصاب قبولی را کسب کرده بودند ولی پذیرفته شدگان سهمیه مناطق محروم 80 درصد ! و نیز داوطلبان سهمیه مناطق محروم این امتیاز را داشتند که در صورت کسب نمره قبولی سهمیه آزاد در یک رشته، بصورت سهمیه پذیرش نشده و تعهدی از آنها اخذ نشود. 7- متاسفانه مصداق هایی وجود دارد که افرادی با وجود داشتن این تعهد و با شرایط برابر با نویسندگان این نامه با رانت ها و لابی هایی که از آن بهره برده اند، هم اینک در شهر تهران مشغول به کار می باشند ! 8- به علت مدت زمان نامعقول تعهد 12 ساله پذیرفته شدگان سال 1387، عده زیادی از ایشان یا متارکه نموده اند یا ترک وطن کرده اند یا مانند نویسندگان این نامه قصد خانه نشینی دارند. در پایان ضمن یادآوری این نکته که حرفه پزشکی به اندازه کافی دل مشغولی های مخصوص به خود را دارد و هرگونه بار اضافی بر آن مستقیم بر روحیه پزشک و در نهایت سلامت مردم تاثیرگذار می باشد، به جای مقاومت و لجاجت بر تصمیم غلط قبلی باید نسبت به حذف یا کاهش منطقی این سهمیه قبل از حادث شدن مشکلات بیشتر برای کانون خانواده پزشکان متخصص تصمیم عاجل اتخاذ گردد.
هر چند گفته میشه سهمیه زنان اما در واقع در بعضی رشته های پر طرفدار با سقفی كه برای سهمیه خانمها در تعداد پذیرفته شدگان با این سهمیه وزارتخانه گذاشت در عمل به نفع اقایون بوددر ضمن در سالهای 83 و 84 و 88تقلب های گسترده ای در امتحان دستیاری انجام شد به طوریكه چندین نفر پس از قبولی به علت تقلب اخراج شدن حتی در سال 84 امتحان دستیاری به علت تقلب گسترده سه نوبت و هر بار یك تادو ماه عقب افتاد .پس اگر گفته میشه به اختیار سهمیه رو این خانمها انتخاب كردند درست نیست به علت تقلب گسترده و نبود سهمیه بندی قانونمند بسیاری مجبور به انتخاب شدند.حتی بسیاری از این خانمها نمره هایی بالاتر از سایرین در همانرشته داشتند.گذشته از اینها برای پزشك باید شرایط مناسبی تهیه كرد كه به درد بیماران برسند نه این كه شرایط نامناسبی جهت مطالعه و امتحان وانتخاب رشته پیش پای انها گذاشته شود و انتظار سالهای متمادی از خدمت دور از همسر و فرزند را از انها داشت.این كار سبب خروج بسیاری از كشور شده یا بسیاری با انتخاب ماندن در كنار خانواده از خدمت رسانی چشم پوشی كرده اند .هر عملی حد اعتدالی دارد وتبدیل میزان خدمت از دو سال به دوازده سال انهم در صورتی كه بسیاری با نمره خود قبول شده اند نه با كمك سهمیه، كه ظلم بزرگی است
نمایندگان محترم مجلس ودیوان محترم اداری لطفا رسیدگی فرمایند که چرا قانون مصوب مجلس توسط وزارت بهداشت تغییر میکند؟آنهم هرساله؟خدمت طرح پزشکان از 2 سال داریم تا 12 سال؟ سال 88 از 12 سال به 8 سال میرسدو عطف به ماسبق نمیشود!!و مینویسند از این دوره به بعد؟ قانون برای وزارت بهداشت مثل موم شده است؟/
اولا فلسفه سهمیه زنان هیچ ربطی به مناطق محروم نداشته وتوسط مجلس محترم در جهت اجرای طرح انطباق(جداکردن بیمارستانها بصورت اختصاصی زنان و اختصاصی مردان که تا به حال به آن عمل نشده) ایجاد شده بود بنابراین خدمت کردن آنها در مناطق محروم آنهم بمدت 3 برابر ستم محض است.
خانمهای متخصص میخواهند طبق قانون در مناطق محروم خدمت كنند.
عزیز من این چه تیتری هست انتخاب كردی.خانمهای متخصص میخوان طبق قانون درمناطق محروم خدمت كنند نه با زور و قانون شكنی وزارت بهداشت كه تعهد خلاف قانون اساسی ومجلس وفرمایشات رهبری گرفته است.
12 سال خدمت غیر قانونی است .به دادنامه شماره504-505‎‎‎ توجه فرمایید: مصوبه مورداعتراض در قسمتی که طول خدمت پزشکان متخصص را پس از اخذ تخصص در نقاط محروم و نیازمند، بیش از مدت مقرر در قانون تعیین کرده است، مغایرقانون و خارج از حدود اختیارات شورای آموزش پزشکی و تخصصی در وضع مقررات دولتی تشخیص داده می‎شود و این قسمت از مصوبه مزبور مستنداً به قسمت دوم اصل 170 قانون اساسی جمهوری اسلامی و بند یک ماده 19 و ماده 42 قانون دیوان عدالت اداری مصوب 1385 ابطال می‎گردد./‎‎ ‎‎‎ ‎‎‎ ‎‎‎ ‎‎‎ ‎‎‎ ‎‎‎ ‎‎‎ ‎‎‎ ‎‎‎ ‎‎‎ ‎‎‎ ‎‎‎ ‎‎‎ ‎‎‎ ‎‎‎ ‎‎‎ ‎‎‎ ‎‎‎ ‎‎‎ ‎‎‎ ‎‎‎ ‎‎‎ ‎‎‎ ‎‎‎ ‎‎‎ ‎‎‎ ‎‎‎ ‎‎‎ ‎‎‎ ‎‎‎ ‎‎‎ ‎‎‎ ‎‎‎ ‎‎‎ ‎‎‎ ‎‎‎ ‎‎‎ ‎‎‎ ‎‎‎ ‎‎‎ ‎‎‎ ‎‎‎ ‎‎‎ ‎‎‎ ‎‎‎ ‎‎‎ ‎‎‎ ‎‎‎ ‎‎‎ هیأت عمومی دیوان عدالت اداری معاون قضائی دیوان عدالت اداری‎‎‎ ‎‎‎ ‎‎‎‎‎‎ ‎‎‎ ‎‎‎‎مقدسی‎فرد‎‎‎ ‎‎‎ ‎‎‎ ‎‎‎ ‎‎‎ ‎‎‎ ‎‎‎ دکتر ضیایی با تبدیل 12 سال به 2 سال قانون و عدالت را اجرا کنید.