اوتیسم یا «درخودماندگی» اختلال رشد مغزی در روابط اجتماعی است که فرد دچار اختلال در ارتباط‌های کلامی و غیرکلامی و به‌طور کل ارتباط با دنیای خارج می‌شود.
کد خبر: ۶۷۶۸۰۱
کنترل اوتیسم با طب گیاهی

در این افراد، اختلال در مهارت‌های ارتباطی، حرکات تکراری (مثل ساز زدن)، مقاومت به تغییر، دلبستگی به اشیای کم‌ارزش، پاسخ‌های عجیب و غیرمعمول به افراد و در بعضی موارد رفتارهای پرخاشگرانه و خودآزاری دیده می‌شود.

تشخیص اوتیسم معمولا در سال‌های اول زندگی و از سوی روانپزشک صورت می‌گیرد. تاکنون درمان قطعی برای اوتیسم گزارش نشده است، اما روش‌های زیادی برای کمک به این افراد و بهبود مهارت‌ها و شرایط ایشان وجود دارد.

مهم‌ترین نکته پشتیبانی و حمایت خانواده و اطرافیان از بیمار مبتلا به اوتیسم است. اطرافیان باید تفاوت‌های فردی و ناتوانی فرزندشان را بپذیرند و با کشف استعدادهای وی او را راهنمایی و حمایت کنند تا بتواند در تحصیل و کار خود پیشرفت کند.

بسیاری از بیماران مبتلا به اوتیسم می‌توانند حتی تحصیلات دانشگاهی داشته باشند. آموزش و توانبخشی در بهبود شرایط و توانایی‌های افراد مبتلا به اوتیسم بسیار مهم و اثربخش است.

روش و فعالیت آموزشی مختلفی برای تعادل حواس پنجگانه بیمار اوتیسمی وجود دارد. گفتاردرمانی و کاردرمانی نیز تاثیر بسزایی در کمک به توانایی این افراد دارد.

مطالعات نشان داده است مصرف ویتامین 6 Bو 12 B، منیزیم و سلنیوم نیز در این بیماران مفید است.

به همین دلیل توصیه می‌شود افراد مبتلا به اوتیسم از منابع غنی از منیزیم مانند سویا، اسفناج، بادام، تخم کدو و آفتابگردان، عدس، جو و کلم بروکلی استفاده کنند.

حبوبات و مغزها نیز به دلیل غنی بودن از ویتامین B توصیه می‌شود.

بهتر است این افراد از مصرف زیاد شیرینی، بیسکویت و ماکارونی به‌دلیل دارا بودن گلوتن و نیز مصرف لبنیات و بستنی به‌دلیل داشتن کازئین (پروتئین شیر) اجتناب کنند، زیرا گلوتن و کازئین باعث تشدید علائم بیماری می‌شود.

کنسرو و غذای آماده، شکلات، رنگ‌های مصنوعی و فست‌فودها نیز مضر است. مصرف زیاد میوه و سبزیجات تازه و نوشیدن آب کافی توصیه می‌شود.

مطالعات زیادی تاثیر مثبت گیاه جینگکو را نیز در بهبود شرایط این بیماران نشان داده است. جینگکو در تقویت حافظه و کمک به تکامل مغز مفید است.

طب سوزنی نیز از روش‌های درمانی توصیه شده و اثربخش در بهبود شرایط مختلف بیمار اوتیسمی است.

تمرینات فیزیکی، ورزش و ماساژ نیز به این بیماران کمک می‌کند.

دکتر امیرهومن کاظمی - متخصص طب سوزنی و گیاهان دارویی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها