وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی:

بدهی بیمه‌ها به داروخانه‌ها صفر شد

وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی گفت: بدهی سازمان تامین اجتماعی و بیمه سلامت به داروخانه‌ها تا رسیدگی به اسناد صفر شده است.
کد خبر: ۶۷۶۶۵۵
بدهی بیمه‌ها به داروخانه‌ها صفر شد

علی ربیعی در حاشیه جلسه بررسی مشکلات کارگران شرکت سنگ آهن بافق با اشاره به این‌که قانون به صندوقهای بیمه‌ای فرصت دو ماهه را برای رسیدگی به اسناد در نظر گرفته است، افزود: هیچ یک از این صندوقها به داروخانه‌ها بدهکار نیست.

وی از تشکیل شورای رهبرد بیمه‌ها در وزارت تعاون کار و تامین اجتماعی خبر داد و گفت: بزودی برنامه راهبردی بیمه‌ها در این وزارتخانه تنظیم می‌شود تا با اجرای برنامه‌های مهم در این حوزه مردم درماههای آینده از خدمات بیمه شیرینی بیشتری احساس کنند.

وی به بیمه تامین اجتماعی و فعالیتهای روزافزون آن برای رفاه مردم اشاره کرد و افزود: این بیمه با سال گذشته قابل مقایسه نیست و بیمه‌ها هر روز کارآمدتر می‌شود.

ثبت‌نام بیش از 4 میلیون نفر برای دریافت دفترچه بیمه سلامت

وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی همچنین به بیمه پایه سلامت همگانی اشاره کرد و گفت: تاکنون بیش از 4 میلیون نفر برای دریافت دفترچه درمان ثبت نام کرده‌اند.

وی با بیان این‌که فردا اولین دفترچه بصورت نمادین از سوی رئیس‌جمهور به بیمه شدگان تحویل داده می‌شود افزود: در میان کسانی که برای عضویت در این نوع بیمه درمانی اقدام کرده اند افرادی مشاهده می‌شود که حتی فاقد دفترچه شناسایی هستند.

ربیعی گفت: انتظار می‌رود تعداد ثبت نام شدگان به پنج میلیون نفر برسد.

امنیت شغلی کارگران، برنامه اصلی وزارت کار

وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی تامین امنیت شغلی کارگران به ویژه کارگران شرکت سنگ آهن را از برنامه‌های اصلی این وزارت خانه اعلام کرد.

علی ربیعی در حاشیه جلسه بررسی مشکلات کارگران شرکت سنگ آهن بافق به اعتراض کارگران به واگذاری سهام این شرکت به افراد غیر مطمئن اشاره کرد و گفت: در این جلسه که اعضای هیات مدیره شرکت سنگ آهن بافق، استاندار یزد و فرماندار و اعضای شورای شهر بافق حضور داشتند؛ وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای آسودگی خاطر کارگران، ضمانت سهامداران جدید را بر عهده گرفت.

وی با بیان این‌که بخش قابل توجهی از سهام شرکت سنگ آهن به صندوق فولاد واگذار شده است؛ گفت: در این جلسه مدیر عامل این صندوق متعهد به توسعه شهر بافق و اجرای برنامه‌های درمانی و رفاهی برای کارگران شرکت سنگ آهن شد.

ربیعی همچنین افزود: بر اساس تفاهمی که در این جلسه بدست آمد مقرر شد پنج درصد سهام ترجیحی شرکت سنگ آهن به صورت امانت دراختیار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی قرار گیرد تا به نفع مصالح کارگران هزینه شود.

وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی از اجرای 5 طرح گسترش سنگ معدن به مدت پنج سال خبر داد و گفت: با اجرای این طرحها بیش از دو هزار نیروی جدید کارگری در این شرکت جذب می‌شوند که برای مردم این شهر و فرزندان کارگران فرصت ارزشمندی است.

ربیعی با اشاره به این‌که واگذری این شرکت به صندوق فولاد یک راهکار موثر برای تضمین درآمد بازنشستگان بخش معدن و فولاد است،‌ یادآور شد: نه تنها سطح اشتغال فعلی این شرکت تضمین می‌شود بلکه با اجرای طرح‌های توسعه‌ای فرصتهای جدید اشتغال پیش روی مردم بافق خواهد بود.

وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی همچنین از کارگران شرکت سنگ آهن بافق خواست نقش خود را در توسعه و رشد اقتصادی کشور به خوبی تقویت کنند. (واحد مرکزی خبر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها