تغییر اقلیم و کاهش بارندگی در سال های اخیر باعث شده استان سمنان که در وضعیت سفید و متعادل بود، اکنون در وضعیت قرمز و خشکسالی قرار گیرد.
کد خبر: ۶۷۶۴۰۷
استان سمنان در وضعیت قرمز بارش

غلامرضا حسنی غربا مدیرکل هواشناسی استان سمنان امروز پنجشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: با بارندگی های مطلوب فروردین امسال کاهش میزان بارندگی در استان از 67 درصد به 48 درصد رسید و با پیش بینی بارندگی ماه های آینده هنوز در وضعیت خشکسالی هستیم.

وی با اشاره به قرار داشتن 21 استان کشور در وضعیت خشکسالی با شدت های مختلف، افزود: استان های البرز، سمنان، تهران و خراسان شمالی در بدترین شرایط قرار دارند.

حسنی غربا با بیان اینکه تغییر اقلیم در سال های اخیر باعث تغییر متوسط دما در استان شده است، ادامه داد: در 25 سال گذشته، شدیدترین سرما و گرما را در زمستان و تابستان پارسال داشتیم.

مدیرکل هواشناسی استان سمنان گفت: دوام سرمای سال گذشته حتی از سرمای سال 86 که سرمای دوره ای بوده، شدیدتر بوده است.

وی بر مدیریت منابع آب در بخش کشاورزی و شرب تاکید کرد و افزود: استان سمنان در سال زراعی جاری فقط 47 درصد بارندگی لازم را دریافت کرده و با وجود چند موج بارشی در ماه های آینده، وضعیت آبی در این استان بحرانی است.

حسنی غربا گفت: شاهرود، میامی و بیارجمند کمترین میزان بارندگی ها را داشته اند و وضعیت خشکسالی در شرق استان سمنان شدیدتر از دیگر نقاط آن است.

مدیرکل هواشناسی استان سمنان پیش آگاهی، مطالعه، اقدام بموقع، هماهنگی و مشارکت مردمی در زمان خشکسالی در مصرف آب را ضروری عنوان کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها