به‌ اتهام توهین به مسئولان

احمد توکلی مجرم شناخته شد

شما هر روز چقدر بابت خرید روزنامه پول می پردازید؟ چند تا روزنامه را می توانید بخرید؟ چند تا از آن روزنامه ها را فرصت می کنید، بخوانید؟ بیشتر مشتری کدام روزنامه هستید؟ اگر از شما بپرسند آیا دلتان می خواهد بدانید روزنامه های دیگر چه نوشته اند احتمالا سرتکان می دهید و می گویید «کاشکی ممکن بود ...» ما از آرزوهای شما خبر داریم و به همین علت می خواهیم به جای تان، هر روز همه روزنامه ها را بررسی کنیم و جالب ترین خبرهای شان را برای تان دستچین کنیم و به نقل از آن روزنامه ها در ستون « یواشکی روزنامه ها» بنویسیم.
کد خبر: ۶۷۶۳۵۲
افشاگری علیه افشاگری احمد توکلی

کیهان: به انگلیس خبیث رو دادیم طلبکار شد

روزنامه کیهان نوشت: «درخواست غرامت دولت انگلیس از ایران در حالی است که این رژیم باید به خاطر جنایات 200 سال خود علیه ملت ایران صدها بار عذرخواهی کند و میلیاردها دلار غرامت بدهد».اخیرا مجید تخت روانچی در مصاحبه با گاردین گفته بود ایران آماده است برای بازگرداندن روابط دیپلماتیک، درباره پرداخت غرامت به انگلیس (به خاطر حمله به سفارت آن در تهران در سال 2011) مذاکره کند اما به طور رسمی عذرخواهی نخواهد کرد.در واکنش به این اظهارات، شبکه خبر دانشجو نوشت: سیاهه دخالت‌ها، جنایت‌ها و خیانت‌های انگلیس علیه ایرانی‌ها را اگر فقط نام ببریم، صدها جلد کتاب می‌توان از آن چاپ کرد؛ به خاطر هیچ کدام از این موارد این لیست حتی یک بار هم کسی نشنیده مقامات انگلیسی از ایرانی‌ها عذرخواهی کنند یا غرامت بپردازند... اما شاید این یکی از جالب‌ترین اتفاقات تاریخ است که انگلستان از ایران طلبکار بوده و غرامت می‌طلبد. همان کشوری که اگر به منابع تاریخی رجوع کنیم، باید به خاطر اتفاقات دو قرن اخیر، بارها و بارها از ایران عذر می‌خواست. رویدادهای تلخی که با وجود اسناد معتبر، اعلام مقامات رسمی بین‌المللی یا حتی اعتراف مسئولان دولتی انگلیس، هیچ گاه از ملت ایران عذرخواهی نکردند و حتی یک سنت غرامت هم نپرداختند.

انگلستان باید به خاطر دست‌اندازی در خاک ایران و جدا کردن بخش‌های شرقی آن در معاهده ننگین پاریس، از ملت عذرخواهی کند. در این قرارداد استعماری که پس از دو جنگ با حکومت وقت و تصرف بنادر جنوبی ایران شکل گرفت، ناصرالدین شاه را مجبور کردند از قسمت شرقی ایران چشم‌پوشی کند. انگلیس با این کار خیال خود را از حرکت روس‌ها به سمت جنوب راحت کرد.این شبکه خبری می‌افزاید در جریان ملی شدن صنعت نفت نیز انگلیسی‌ها با «نامشروع» خواندن این حرکت ملی، ابتدا با سران وقت به گفت‌وگو نشستند، اما بعد از این که به نتیجه مطلوب یعنی تقسیم 50-50 نفت میان دو کشور نرسیدند، ایران را تهدید نظامی کردند و بعد از آن هم تحریم علیه شرکت‌های نفتی را کلید زدند. هرچند در پایان با رأی دادگاه‌های بین‌المللی ایران محق شناخته شد، اما انگلیس با حضور فعالانه در کودتای 28 مرداد و با همکاری آمریکایی‌ها زهر خود را به ملت ایران ریخت.

مشروطه یکی از گلوگاه‌های حساسی بود که با دخالت گسترده انگلیس به نتیجه نرسید و انگلیسی‌ها با کودتای رضا خان میرپنج را وارد عرصه سیاسی کردند. جنگ جهانی دوم نیز بار دیگر چهره استعماری و زیاده‌خواهانه انگلیس را به تصویر کشید. آنها با همکاری آمریکایی‌ها پس از ورود به کشور، ایران را پل پیروزی خواندند و در نشست تهران، کشور را بین خود تقسیم کردند. آن طور که جنوب کشور سهم انگلیسی‌ها شد. بعد از آن هم دست نشانده خود را تغییر دادند و پسر رضا خان را جایگزین او کردند.به گزارش شبکه خبر دانشجو پس از انقلاب غرض‌ورزی انگلیسی‌ها نسبت به مردم ایران ادامه یافت و حتی شدت گرفت. تا آن جایی که در جنگ ایران و عراق با حمایت همه جانبه از حکومت صدام به کشتار افراد غیرنظامی دست زدند. کشور انگلیس با ارسال گاز سارین برای حزب بعث باعث شد، صدها نفر از رزمندگان ایرانی شیمیایی شده و با استنشاق این گازها مسموم شوند. ده‌ها شهید و جانباز شیمیایی حاصل همکاری انگلیس با صدام بود که هنوز هم پس از سال‌ها عوارض آن باقی است.نقش‌آفرینی در تحریم‌های ظالمانه، همکاری با تروریست‌ها و گروهک‌های معاند در شرق کشور و حضور فعال در فتنه سال 88 از دیگر خباثت‌های رژیم انگلیس است که انگلیس باید نسبت به آن عذرخواهی کند.

عضو کارگزاران زیر بلیت اعتدال نرفت

کیهان آورده است: معاون سابق رییس‌جمهور و رییس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری می‌گوید اصلاح‌طلب است نه اصولگرا.محمدعلی نجفی از مشاوران نزدیک خاتمی و از اعضای کارگزاران است که به عنوان وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش معرفی شد اما نتوانست رای اعتماد نمایندگان را کسب کند. وی پس از آن از سوی روحانی برای تصدی ریاست سازمان میراث فرهنگی و گردشگری انتخاب شد اما چند ماه بعد استعفا داد.نجفی در مصاحبه با روزنامه اعتماد گفته است: از روز بعد از رد صلاحیت آقای هاشمی بود که بحث کاندیدای سوم مطرح شد و در حقیقت تا روزی که اطلاعیه شورای مشاوران اصلاح‌طلبان صادر و از آقای روحانی به شکل رسمی حمایت شد و هم آقای خاتمی و هم آقای هاشمی حمایت خودشان را اعلام کردند، ما به این نتیجه نرسیده بودیم که آقای روحانی کاندیدای اصلاح‌طلبان شود.

وی درباره ترکیب کابینه می‌گوید: به نظرم در حقیقت بخش مهمی از کابینه را کسانی تشکیل می‌دهند که دیدگاه‌های اصلاح‌طلبانه چه در مسائل سیاسی و چه در مسائل اقتصادی دارند.نجفی در بخش دیگری از این مصاحبه می‌گوید: اعتقادم این بود و به خود آقای روحانی هم گفتم که شما زیاد از ژنرال‌ها در کابینه‌تان استفاده نکنید، آنها را به پشت پرده کابینه ببرید تا به عنوان مشاور به شما و وزرای‌تان کمک کنند، به این ترتیب می‌شود تصمیم‌گیری‌های بهتری داشت. به ایشان گفتم که از نیروهای جوان‌تر و آماده‌تر برای امور اجرایی استفاده کنید و از نیروهایی بهره ببرید که آگاهی نسبت به مسائل کشور دارند اما الزاما تئوری‌پرداز نیستند چون وزیر لازم نیست تئوری‌پرداز باشد. من باور داشتم که برگرداندن یک نفر به یک وزارتخانه‌ای که سال‌ها پیش در آن وزیر بوده، صلاح نیست اما ایشان در مورد خود من همین کار را کردند و درباره آقایان زنگنه و نعمت‌زاده نیز.وی درباره روز جلسه رای اعتماد و اینکه «در آن روزی که می‌خواستید به مجلس بروید، روحانی به شما توصیه‌ای [درباره فتنه 88] نکرد؟» می‌گوید آقای روحانی نه اما خیلی از دوستان به من توصیه می‌کردند که شما خیلی تند صحبت نکنید و یک جمله برائتی، چیزی بگویید و از این سد عبور کنید.

نجفی در پاسخ این سوال که خود را اصلاح‌طلب می‌دانید یا اعتدالگرا گفت: من اصلاح‌طلب هستم.

انشعاب در گروهک چندنفره

روزنامه کیهان نوشت: رسانه‌های نزدیک به گروهک چند نفره جیش‌العدل از انشعاب(!) در این گروهک تروریستی خبر می‌دهند.

گویا نیوز در این باره نوشت: براساس خبر دریافتی، ماجرای گروگانگیری 5 سرباز در منطقه جکیگور بلوچستان باعث انشعاب در جیش‌ العدل شده است. در این میان رئوف ریگی از برخی اتفاقات ناخرسند است. در طیف حاضر در جیش‌العدل علاوه بر هویت طایفه‌ای و منطقه خود، درباره شیوه ادامه مسیر نیز به اختلاف برخورده‌اند. صلاح‌الدین فاروقی رییس جیش‌العدل خواستار سوق دادن جنگ فرقه‌ای از سوریه به ایران شده اما طیف دیگر مخالف این مسئله هستند.گفتنی است عبدالرئوف برادر عبدالمالک ریگی در مصاحبه با شبکه سعودی العربیه گفته «چرخاننده اصلی حرکت من بودم که از گروه جیش‌العدل جدا شدم و همه به این حقیقت اعتراف می‌کنند. در واقع نام فاروقی در منطقه ناشناخته است.او همچنین گفته چون توازن قوا وجود ندارد، مذاکره با ایران ممکن نیست.

بزرگداشت جاسوس آمریکایی از تعلیق به تعویق!

کیهان آورده: کاظم موسوی بجنوردی از تعلیق جلسه بزرگداشت ریچارد فرای (جاسوس آمریکایی) خبر داد.وی پیش از این ضمن اذعان به جاسوس بودن فرای، این اقدام وی را وظیفه‌شناسی و وطن‌دوستی وی در قبال آمریکا توصیف کرده و اعلام کرده بود که روز دهم خرداد برای فرای مجلس بزرگداشت برگزار می‌کند. بجنوردی این را هم گفته بود که به دنبال اعتراض‌ها به دفن فرای در اصفهان، پیگیر دفن این جاسوس آمریکایی در قبرستان ارامنه یا زرتشتیان در شیراز یا یزد است.بجنوردی دیروز با ارسال توضیحی به کیهان اعلام کرد: مجلس بزرگداشت استاد ریچارد فرای به بعد از تدفین موکول شده است. جسد فرای در سردخانه‌ای در آمریکا نگهداری می‌شود.

پناهندگان چگونه طعمه سرویس امنیتی آلمان قرار می‌گیرند؟

کیهان نوشت: با وجود لو رفتن جمع‌آوری اطلاعات از پناهندگان، سرویس امنیتی آلمان به این کار ادامه می‌دهد.دویچه وله با انتشار گزارشی به نقل از برخی رسانه‌های آلمانی اعلام کرد از پناهندگان به عنوان منابع اطلاعاتی اداره امنیت این کشور استفاده می‌شود و با وجود افشای این فعالیت 50 ساله، جمع‌آوری اطلاعات از این طریق ادامه خواهد داشت.اداره امنیت فدرال آلمان زیرمجموعه‌ای دارد که ده‌ها سال از پناهندگان این کشور اطلاعات جمع‌آوری می‌کرده است. با وجود این که این زیرمجموعه در آستانه برچیده شدن است، اما بازجویی از پناهجویان تاکنون متوقف نشده است.دویچه وله نوشت: پایان ژوئن 2014 (9 تیر 93) و با برچیده شدن اداره جمع‌آوری اطلاعات از پناهندگان در آلمان، یکی از فصل‌های تاریخ اطلاعاتی و امنیتی آلمان به پایان می‌رسد. این نهاد که زیرمجموعه اداره اطلاعات و امنیت فدرال بود، بیش از 50 سال بی‌سر و صدا به کار خود ادامه داد؛ تا این که در نوامبر 2013 برملا شد در این نهاد از پناهجویان به صورت سازمان یافته اطلاعات جمع‌آوری می‌شود. دولت آلمان اندکی بعد اعلام کرد که این اداره برچیده می‌شود.

منتقدان اما می‌گویند پایان کار این نهاد به معنای پایان بخشیدن به پرس‌وجو از پناهجویان نیست. یان کورته، نایب رئیس فراکسیون چپ‌ها در پارلمان آلمان، به دویچه وله می‌گوید: «به جای بررسی عملکرد و تغییر در رویکرد این اداره، به بدترین شکل ممکن برای انحراف افکار عمومی تلاش می‌شود. اداره امنیت فدرال فقط تابلوی اتاق‌ها را عوض می‌کند اما سوء استفاده از افراد در تنگنا متوقف نخواهد شد».به نوشته خبرگزاری آلمان، دولت این کشور در پاسخ به پرسش فراکسیون چپ‌ها در پارلمان تصریح کرده که نهادهای امنیتی در آینده نیز می‌توانند از پناهجویان در آلمان اطلاعات بگیرند. گذشته از این، اداره مهاجران و پناهجویان آلمان نیز اطلاعات پناهجویان را در اختیار سرویس امنیت داخلی آلمان می‌گذارد.

منتقدان می‌گویند مشکل این جاست که به پناهندگان القا می‌شود که پرسش‌ها در جهت بررسی پرونده شخصی آنان است، در حالی که اطلاعات کسب شده در خدمت فعالیت‌های امنیتی قرار می‌گیرند.

اداره امنیت فدرال آلمان در ماه نوامبر 2013 به دویچه وله اعلام کرد اطلاعات به دست آمده از پناهجویان در صورت نیاز در اختیار نهادهای امنیتی کشورهای هم‌پیمان نیز قرار می‌گیرند؛ روندی که با برچیده شدن اداره پرس‌وجو از پناهندگان هم ادامه خواهد یافت.بنابر گزارش روزنامه آلمانی «زود دویچه تسایتونگ» و «شبکه رادیو و تلویزیون شمال آلمان» (NDR) ایالات متحده در گذشته برای حملات هدفمند با پهپاد از اطلاعات به دست آمده از پناهجویان در آلمان استفاده کرده است. منتقدان این حملات را کشتن بدون محاکمه و ناقض حقوق بین‌الملل می‌دانند.آنچه مسلم است این که جمع‌آوری اطلاعات از پناهجویان فعلاً متوقف نمی‌شود. این که این پرس و جو در آینده چه ابعادی خواهد داشت یا چه کسانی از پناهجویان پرس و جو می‌کنند و آیا خود را به پناهجویان معرفی می‌کنند هم هنوز مشخص نیست. اداره اطلاعات و امنیت آلمان به «دلایل اطلاعاتی» پاسخ روشنی به این پرسش‌ها نمی‌دهد.

خراسان: جمله حساب توئیتر انگلیسی منسوب به روحانی درباره «شادی»

روزنامه خراسان نوشت: حساب توئیتر منسوب به دکتر حسن روحانی، رییس جمهور، عصر روز گذشته جمله ای را به زبان انگلیسی توئیت کرده که معنای فارسی اش این است:«شادی حق مردم ماست، ما نباید در مورد رفتارهای ناشی از شادی سختگیر باشیم».در همین حال برخی رسانه های خارجی از جمله بی بی سی و رادیو آمریکا ضمن پرداختن مبسوط به این توئیت مدعی شده اند : کلیک این توئیت، که جمله ای از سخنان یک سال پیش روحانی است واکنشی است به بازداشت چند جوان که ویدئویی را بر روی آهنگ «هپی » یا شادی یک خواننده آمریکایی ساخته اند و در فضای مجازی منتشر شده است.

این در حالی است که واحد مرکزی خبر سه شنبه شب گزارشی را با عنوان «آبرویی که در سراب تست بازیگری ریخته شد» پخش کرد که این چند جوان در بخشی از آن اعلام کردند که به آنها گفته شده بود قرار است برای فیلم سینمایی مجازی از آنها تست بازیگری گرفته شودو قرار نبوده چیزی که ضبط می شود در جایی پخش شود.

آرمان: نامه مه‌آفرید امیرخسروی به مقام معظم رهبری

روزنامه آرمان نوشت: شنیده شد که وکیل‌مدافع مه‌آفرید امیرخسروی از نگارش نامه موکلش به مقام معظم رهبری خبر داد. ایسنا نوشت؛ غلامعلی ریاحی با اشاره به ملاقات روز سه‌شنبه - 30 اردیبهشت‌ماه - با موکلش در زندان اوین، اظهار کرد: موکلم نامه‌ای را به مقام معظم رهبری نوشته است. وی ادامه داد: درخواست موکلم این است که محتوای نامه با کسب اجازه از سوی قوه قضائیه به اطلاع مسئولان و مردم برسد. وی از توضیح درمورد محتوای نامه خودداری کرد و توضیح داد: این نامه از طریق زندان اوین به معاونت اجرای احکام دادستانی فرستاده شده است.

تبرئه تبعه سیرالئون به اتهام همکاری با ایران

آرمان آورده: شنیده شد که یک دادگاه فدرال در فلوریدای آمریکا یک تبعه سیرالئون را که به تلاش برای فروش اورانیوم به ایران متهم شده بود، تبرئه کرد. ایسنا نوشت؛ پاتریک کامپبل که در سال گذشته در فرودگاه نیویورک به اتهام تلاش برای دلالی فروش اورانیوم به ایران دستگیر شده بود از سوی یک دادگاه فدرال در ایالت فلوریدا تبرئه شد. وکیل‌مدافع وی گفته بود درصورت اثبات اتهام کامپبل وی به 20 سال حبس و پرداخت جریمه نقدی بالغ بر یک میلیون دلار محکوم خواهد شد. براساس این گزارش این مرد سیرالئونی در ماه اوت سال گذشته دستگیر شد که به گفته دادستان‌ها به آمریکا سفر کرده بود تا واسطه یک معامله برای فروش اورانیوم به ایران شود.

پایان محکومیت عبدا... رمضانزاده

آرمان نوشت: شنیده شد که سخنگوی دولت اصلاحات با تائید خبرآزادی خود گفت: ۲۸‌ اردیبهشت‌ ماه با به اتمام رسیدن پایان محکومیتم از زندان آزاد شدم و فعلا درحال استراحت هستم. نسیم نوشت؛ سخنگوی دولت اصلاحات به‌دلیل اتهاماتی همچون «اقدام علیه امنیت ملی کشور»، «تبلیغ علیه نظام» و «نگهداری اسناد طبقه‌بندی شده» به ۵ سال حبس تعزیری از سوی شعبه ۵۴ دادگاه تجدیدنظر استان تهران محکوم شد. وی در پی صدور حکم اولیه دادگاه، با سپردن وثیقه ۸۰۰ میلیون تومانی به مدت چهار روز از زندان مرخص شده بود.

جلسه هیات‌ رییسه دانشگاه احمدی‌نژاد

آرمان آورده: شنیده شد که جلسه هیات‌رییسه دانشگاه ایرانیان با حضور محمود احمدی‌نژاد برگزار شد. در این جلسه که معاونان دانشگاه و روسای مجتمع‌‌های آموزشی وابسته حضور داشتند، اهم مسائل و موارد مربوط به حوزه فعالیت آموزشی و تدوین سیاست‌های اجرایی آن مورد بررسی قرار گرفت. در ادامه ضمن رسیدگی به برخی پیشنهادهای مطروحه با پیشنهاد مجتمع آموزشی علوم پزشکی مبنی بر برگزاری دوره‌های آموزش MBA و PHD پرستاری در سال‌جاری موافقت شد. با تصویب هیات‌رئیسه دانشگاه جامع بین‌المللی ایرانیان، مقرر شد سایت آموزش‌های مجازی این دانشگاه به‌زودی راه‌اندازی شود.

افشاگری علیه افشاگری احمد توکلی

آرمان نوشت: شنیده شد که احمد توکلی، نماینده مجلس از افشاگری علیه برخی مفاسد اقتصادی نام برده بود ولی احمد ترک‌نژاد عضو اتاق بازرگانی اعتقاد دارد این آمارها درست نیستند. خبرآنلاین نوشت؛ در روز کنفرانس خبری احمد توکلی، احمد ترک‌نژاد عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی برای ارائه توضیحاتی به محل کنفرانس خبری توکلی مراجعه کرده بود اما به گفته او اجازه حضور در مراسم به ترک‌نژاد داده نشده است. احمد ترک‌نژاد در این مورد می‌گوید: «اسناد و مدارکی در دست دارم که نشان می‌دهد حرف‌های آقای توکلی درست نیست و رانت 650 میلیون یورویی وجود ندارد». وی متذکر شد که اسناد فوق را به کمیسیون اصل 90 مجلس تحویل داده است و این اسناد درحال بررسی است. هرچند او حاضر به ارائه هیچ‌گونه اطلاعات بیشتر و دقیق‌تری نشد اما طبق اطلاعات موجود، درصورت کشیده شدن پای تاجر بزرگ به میز محاکمه، احتمالا او نیز باید درمورد این اتفاقات توضیحاتی ارائه دهد.

پلیس شریعت

آرمان آورد: شنیده شد که اندونزی آئین‌نامه‌هایی درمورد حجاب اسلامی شهروندان دارد و پلیس شریعت در این کشور و به‌خصوص در مناطق مذهبی‌تر، بر پوشش افراد و «جدا بودن» زوج‌های ازدواج نکرده نظارت می‌کند. فرارو به نقل از ایندیپندنت نوشت؛ پلیس شریعت در ایستگاه‌های مشخصی نیز مستقر است و افرادی که قوانین حجاب را رعایت نمی‌کنند را «نصیحت» می‌کنند. داشتن روسری اجباری است و پوشیدن شلوار یا پیراهن تنگ ممنوع است و مردان نیز نباید شلوارک بپوشند.

پاسخ قاضی مدیرخراسانی به ادعای وکیل رحیمی

آرمان نوشت: شنیده شد که رییس شعبه 76 دادگاه کیفری استان تهران گفت که مشخص نیست مطالعه پرونده محمدرضا رحیمی چه زمانی به اتمام می‌رسد. ایسنا نوشت؛ قاضی سیامک مدیرخراسانی اظهار کرد: مطالعه پرونده معاون اول دولت دهم هنوز به اتمام نرسیده و مشخص نیست چه زمانی مطالعه این پرونده تمام می‌شود.

وی درخصوص اظهارات وکیل‌مدافع محمدرضا رحیمی مبنی بر اینکه تاکنون برای مطالعه پرونده توسط وی تعیین وقت نشده است، خاطرنشان کرد: در هیچ کجا شعبه‌ دادگاه به وکیل نمی‌گوید که بیا پرونده موکلت را مطالعه کن.

رییس شعبه 76 دادگاه کیفری استان تهران ادامه داد: طبق قانون وکیل‌مدافع باید به دادگاه مراجعه کند و تقاضای مطالعه پرونده موکلش را داشته باشد. قاضی مدیرخراسانی 24 اردیبهشت‌ماه به ایسنا گفته بود که مطالعه پرونده محمدرضا رحیمی- معاون اول دولت دهم- تا یک هفته دیگر به پایان می‌رسد.دادستانی تهران روز شنبه ۱۴ دی ۱۳۹۲ با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرده بود که از محمدرضا رحیمی تحقیق به عمل آمده و درحال حاضر با صدور قرار وثیقه‌ مناسب و تأمین آن، آزاد است.

انگلیس: برای دریافت غرامت از ایران در حال مذاکره‌ایم

آرمان آورده: شنیده شد که لندن تایید کرد درحال مذاکره با مقامات ایرانی است تا غرامت حمله به سفارت انگلیس در تهران را دریافت کند. به گزارش بی‌بی‌سی، یک سخنگوی وزارت خارجه انگلیس در لندن گفت ما به ایران گفته ایم که لازم است مساله پرداخت غرامت برای خسارات وارد شده به سفارتمان در نوامبر سال 2011 در تهران حل شود. براساس گزارش پایگاه اینترنتی یوروپ آنلاین سخنگوی وزارت خارجه انگلیس افزود: کاردار غیرمقیم انگلیس در راستای افزایش همکاری های دو جانبه با ایران، با همتای ایرانی خود در حال مذاکره در این زمینه است.

تکذیب نشست ایران و آمریکا درباره سوریه

آرمان نوشت: شنیده شد که بخش مطبوعاتی سفارت جمهوری اسلامی ایران در ابوظبی خبر روزنامه البیان امارات مبنی بر برگزاری نشست نمایندگان ایران، عربستان، آمریکا و آلمان درباره سوریه در یک پایتخت اروپایی را رد کرد. فارس نوشت؛ بخش مطبوعاتی سفارت ایران در ابوظبی با انتشار بیانیه‌ای مطلب منتشره در روزنامه البیان امارات پیرامون تشکیل جلسه در یک پایتخت اروپایی با حضور نمایندگان جمهوری اسلامی ایران، عربستان، آمریکا و آلمان درباره سوریه را رد و اعلام کرد که ادعای مطرح شده بی‌اساس و فاقد صحت و اعتبار است و خبرسازی با هدف تحت الشعاع قرار دادن تحولات اخیر در صحنه و اوضاع میدانی سوریه صورت گرفته است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها