اذعان دیپلماتهای آمریکایی

سوریه بازیگر مهم خاورمیانه باقی ماند

منابع دیپلماتیک آگاه از مواضع واشنگتن اعلام کردند: با وجود تحولات سه سال اخیر بشار اسد و نظام سوریه همچنان قدرت بالایی برای تاثیرگذاری در موضوعات منطقه ای دارند و همچنان این کشور نقشی محوری در خاورمیانه ایفا می کند.
کد خبر: ۶۷۵۹۵۸
سوریه بازیگر مهم خاورمیانه باقی ماند

روزنامه لبنانی الدیار در گزارشی به نقل از منابع دیپلماتیک آمریکایی اعلام کرد: موضعگیری آشفته و متزلزل دولت آمریکا در قبال بحران سوریه و تردید آنها درباره گزینه های تعامل با سوریه با توجه به چالش هایی که بقای بشار اسد در قدرت ایجاد می کند، منطقی به نظر می رسد.

بر این اساس، نظام سوریه همچنان قدرت بالایی برای تاثیرگذاری بر موضوعات مهم منطقه ای دارد که این مسائل تصمیم سازان کاخ سفید را در قبال گزینه های تعامل با بحران سوریه درمانده کرده است.

در ادامه این گزارش آمده است: بحران سوریه از ناآرامی ها و اعتراضات مردمی آغاز شد و در نهایت به بروز فعالیت گروه های تکفیری و افراطی در یک کشور محوری خاورمیانه تبدیل شد که حتی منافع آمریکا در منطقه را در معرض خطر قرار داد.

بنا بر این گزارش، در زمانی که موضوع حمله آمریکا به سوریه برای اهداف به اصطلاح انسان دوستانه مطرح شد، مخالفان این ایده در کاخ سفید معتقد بودند که گروه های تندرو، گروه های مسلح خارجی و القاعده خطر واقعی برای برقراری ثبات در سوریه و منطقه هستند که می توانند از خلاء امنیتی به نفع خود استفاده کنند.

دیپلمات های آمریکایی همچنین اعلام کردند: دولت آمریکا از شیوه تعامل پایتخت های کشورهای حاشیه خلیج فارس با گروههای افراطی و کمک های آنها به این گروهها که خطری برای بشریت محسوب می شوند؛ حیرت زده شده بود.(مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها