مدیر عامل صندوق احیاء و بهره برداری از بناها و اماکن تاریخی و فرهنگی اعلام کرد دستگاه های اجرایی می توانند ساختمان های دارای ارزش فرهنگی و تاریخی را خریداری و نسبت به مرمت، تجهیز و بهره برداری از آنها اقدام کنند.
کد خبر: ۶۷۵۷۷۷
خانه‌های تاریخی خریداری می‌شود

به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به نقل از روابط عمومی صندوق احیاء، در این ماده قانونی به همه دستگاه های اجرایی اجازه داده شده که از محل بودجه های پیش بینی شده در قانون یادشده، ساختمان هایی را که با تشخیص سازمان میراث فرهنگی کشور(صندوق احیاء) دارای ارزش فرهنگی و تاریخی هستند، خریداری و با نظارت سازمان میراث فرهنگی کشور نسبت به مرمت، تجهیز و بهره برداری از آنها اقدام کنند.

احسان ایروانی مدیرعامل صندوق احیاء افزود:با پیگیری های به عمل آمده از طرح حمایت از مالکان اماکن تاریخی و حمایت های لازم مسعود سلطانی فر معاون رییس جمهوری و رییس سازمان میراث فرهنگی بناهای تاریخی که دارای ارزش فرهنگی و تاریخی هستند و با کاربری مورد نظر دستگاه خریدار قابل تطبیق هستند و ساختمان های حریم آنها طبق تشخیص سازمان میراث فرهنگی قابلیت بهره برداری مورد نظر را داشته باشند می توانند از مزایای این طرح استفاده کنند.

وی افزود: برای تحقق این هدف در این ماده قانونی وزارتخانه های راه و شهرسازی (مسکن و شهرسازی سابق) و جهاد کشاورزی موظف شده اند با تقاضای دستگاه های اجرایی خریدار و موافقت فروشنده نسبت به تأمین زمین جایگزین برای این حکم و تملک املاک و ساختمان های موضوع این طرح با دریافتی های عادلانه اقدام کنند.

ایروانی در ادامه به تمامی مدیران کل میراث فرهنگی و مدیران دستگاه های اجرایی در استان ها پیشنهاد کرد که از این فرصت قانونی که تا کنون به صورت جدی مورد پیگیری قرار نگرفته است حسن استفاده را کرده و گامی مؤثر در ایجاد جریان احیاء اماکن تاریخی در چنین سطحی بر دارند.

وی افزود: صندوق احیاء و بهره برداری از بناها و اماکن تاریخی و فرهنگی نیز به عنوان متولی تعیین کاربری و اعطای مجوز بهره برداری آمادگی هرگونه رفع ابهام، تعیین سازوکار و تسهیل این فرایند را خواهد داشت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها