نایب رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری گفت: احزاب منحل شده دیگر حق فعالیت در عرصه سیاسی کشور را ندارند و نباید از طریق احیای خانه احزاب به عرصه تشکیلاتی برگردند.
کد خبر: ۶۷۵۶۴۹
احزاب منحله نباید از طریق احیای خانه احزاب به عرصه تشکیلاتی بازگردند

محسن کوهکن نایب رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری در گفت‌وگو با تسنیم، با اشاره به درخواست تعدادی از احزاب برای برگزاری مجمع عمومی خانه احزاب، گفت: ما دو حرف اساسی و مهم داریم و آن اینکه وزارت کشور خود وارد عمل شود و یا احزاب در جهت تشکیل باشگاه احزاب حرکت کنند.

وی با بیان اینکه احزاب اصول‌گرا و اصلاح‌طلب می‌توانند جداگانه دور هم جمع شوند و گردهمایی تشکیل دهند، افزود: وقتی اعتبار، هزینه و محل از سوی دولت و وزارت کشور پرداخت می‌شود، باید از همه سلایق سیاسی در زمینه مشارکت و نقش آفرینی خانه احزاب دعوت کنند. البته ما جزو افرادی هستیم که معتقدیم نباید از بیت المال به احزاب پول داده شود، اما اگر قرار است هزینه‌ای پرداخت شود، خانه احزاب باید باشگاه احزاب شود.

نایب رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری تصریح کرد: همچنین براین باوریم که خانه احزاب نباید هزینه‌ای برای احزاب منحله ایجاد کند. احزاب منحل شده دیگر حق فعالیت در عرصه سیاسی کشور را ندارند. بنابراین نباید از طریق خانه احزاب آن‌ها را باز وارد عرصه تشکیلاتی و حزبی کنیم.

کوهکن با بیان اینکه براساس قانون می‌توانیم جبهه سیاسی تشکیل دهیم، افزود: افرادی که به دنبال احیای خانه احزاب هستند، می‌توانند جبهه تشکیل دهند. اما خانه احزاب باید برگرفته از سلایق سیاسی مختلف باشد و همان طور که گفتم باید باشگاه احزاب تشکیل شود.

وی تصریح کرد: از این رو ما در جامعه اسلامی نمایندگان ادوار مجلس درخواست برگزاری مجمع عمومی خانه احزاب را امضاء نکردیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها