حکم قصاص مرد افغان که متهم به قتل زن ایرانی در خانه متروکه است، در دیوان عالی کشور نقض شد.
کد خبر: ۶۷۴۰۰۳
معمای قتل زن جوان در خانه متروکه

راز این جنایت 28 شهریور سال 90 همزمان با کشف جسد زن جوانی در یک خانه متروکه فاش شد.

ماموران پس از حضور در محل جنایت دریافتند زن جوان بر اثر خفگی جان باخته و چند روزی از مرگ او می‌گذرد. در ادامه جسد به پزشکی قانونی منتقل شد و کاراگاهان به تحقیق از مرد صاحبخانه پرداختند.

او در بازجویی‌ها گفت: قصد بازسازی خانه را داشتم به همین خاطر یک کارگر افغانی به نام «گل آقا» را استخدام کرده و او در خانه مشغول کار بود. امروز همسایه‌ها با من تماس گرفته و مدعی شدند از داخل خانه بوی تعفن به مشام می‌رسد و من هم برای بررسی موضوع به اینجا آمده و با جسد این زن روبرو شدم اما هیچ اثری از گل آقا نبود.

کارگران که احتمال می‌دادند «گل آقا» با این جنایت مرتبط باشد دستگیری او را در دستور کار قرار دارد و بعد از تجسس‌های گسترده موفق به دستگیری کارگر افغان شدند.

مرد جوان در بازجویی‌ها با انکار قتل گفت: شب حادثه مقتول به همراه یکی از دوستانم به نام «جاوید» به خانه متروکه آمد. صبح که از خواب بیدار شدیم متوجه مرگ زن ناشناس شده و از ترس از محل گریختیم.

با کشف این سرنخ ماموران، «جاوید» را دستگیر کرده که او در بازجویی‌ها گفت: من در خیابان با مقتول آشنا شدم و شب حادثه او را به خانه گل آقا آوردم اما نمی‌دانم چرا صبح وقتی از خواب بلند شدیم او مرده بود.

به دلیل اینکه پزشکی قانونی علت مرگ را فشار بر عناصر حیاتی بدن و خفگی اعلام کرده بود، پرونده با صدور کیفرخواست به شعبه 74 دادگاه کیفری استان تهران فرستاده شد.

در جلسه دادگاه که به ریاست قاضی عبداللهی برگزار شد نماینده دادستان با تشریح کیفر خواست گفت: با توجه به اینکه اولیای دم مقتول شناسایی نشده اند دادستان به نمایندگی از آنها برای متهم تقاضای قصاص دارد.

«جاوید» نیز پس از قرار گرفتن در جایگاه با رد اتهام قتل گفت: من زن جوان را نکشتم و فقط او را به خانه گل آقا بردم.

پس از آخرین دفاعیات متهم قضات دادگاه برای صدور حکم وارد شور شده و جاوید را به قصاص محکوم کردند.

با اعتراض متهم به حکم مجازاتش پرونده برای رسیدگی نهایی به دیوان عالی کشور فرستاده شد که قضات دیوان عالی حکم قصاص را نقض کرده و پرونده را برای رسیدگی دوباره به شعبه هم عرض فرستادند. (مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۳
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۶
۰
۰
وای چه دنیای نا امنی داریم واقعا متاثر شدم
رضوان
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۷
۰
۰
بیرون كنیداین مزاحم ها رو
پارسی
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۷
۰
۰
با سلام
لطفا شما رسانه ای ها پیگیر شوید.تا كی باید شاهد اینگونه حوادث باشیم! تعداد كمی از زنان و دخترانی توسط برخی از اینها مورد تجاوز و كشته میشوند، جسدشان پیدا میشود. پس تا كی باید شاهد حضور افاغنه در كشور باشیم.هر جا رو نگاه میكنی افغانی میبینی!تعدادشون از ایرانیها بیشتر شده!هر كدومشون هم 5،6 تابچه دارند!بیشترشون هم غیر مجاز و بی نام و هویت هستند. هر جرمی رو انجام میدهند،بدون این گیر بی افتند!! تجاوز به نوامیس ایرانیها،سرقتهای خشن ،قتل قاچاق مواد مخدر و... آزادانه در خیابانها راه میروند بدون اینكه قانون باهاشون كاری داشته باشد!! چرا دولت فكر اساسی برای اینها نمیكنه؟چرا قانون محكمی وضع و اجرا نمیشه؟! دارن از سرمایه ها ایران استفاده میكنند بدون دادن یك ریال مالیات وعوارض بدهند!!

نیازمندی ها