وزیر بهداشت با اشاره به مشکلات شهر تهران برای اجرای طرح تحول نظام سلامت گفت: استان‌ها و شهرستان‌ها نسبت به تهران در اجرای این طرح موفق‌تر بوده‌اند چرا که شور و اشتیاق همکارانمان در شهرستان‌ها بیشتر و مشکلات آنها نسبت به تهران کمتر است.
کد خبر: ۶۷۳۹۲۷
وزیر بهداشت: تعرفه‌های درمان سال 93 تصویب شد

حسن قاضی‌زاده هاشمی وزیر بهداشت امروز در جمع روسای علوم پزشکی سراسر کشور در مورد طرح تحول نظام سلامت، گفت: لازم می‌دانم از همراهی بخش خصوصی دولت، ائمه جمعه، نمایندگان مجلس و مراجع عظام تبلیغ جهت همراهی وزارت بهداشت تشکر لازم را داشته باشم.

وی خطاب به روسای دانشگاه‌ها گفت: همانطور که خودتان باید از بیمارستان‌های تحت پوشش بازدید کنید نمایندگان مجلس را نیز جهت بازدید از بیمارستان‌ها دعوت کنید چراکه این امر سبب همراهی مجلس و مردم با وزارت بهداشت و پایداری اعتبارات وزارت بهداشت برای سال آینده می‌شود.

وزیر بهداشت از بیمه شدن بیش از 3 میلیون ایرانی طی چند روز گذشته در کشور خبر داد و افزود: بیمه شدن همه ایرانیان جزو آرزوهای مسئولین بود که اکنون روند اجرایی خود را طی می‌کند و اگر این اقدامات در کشور دیگری صورت می‌گرفت بهره‌برداری‌های تبلیغی بسیاری از آن می‌شد.

قاضی‌زاده هاشمی گفت: اجرای طرح تحول نظام سلامت در بعضی دانشگاه‌ها موفقیت‌آمیز بوده و در بعضی دیگر نیز خیلی موفق نبوده است و در این شرایط می‌بینیم که روسای بیمارستان‌های ما آشناتر و واردتر از روسای دانشگاه‌ها به طرح هستند و باید بگویم که مشکل اصلی ما در اجرای طرح تحول نظام سلامت عدم آشنایی پرسنل و کارمندان با طرح تحول است.

وی با اشاره به مشکلات شهر تهران برای اجرای طرح تحول نظام سلامت، گفت: استان‌ها و شهرستان‌ها نسبت به تهران در اجرای این طرح موفق‌تر بوده‌اند چرا که شور و اشتیاق همکارانمان در شهرستان‌ها بیشتر و مشکلات آنها نسبت به تهران کمتر است، همچنین تاکنون در بحث نظارت‌ها بر روی عملکرد پرسنل و مجریان طرح تحول نظام سلامت تعدادی از رؤسای بیمارستان‌ها به دلیل آشنا نبودن با طرح و نیز برخی تخلفات برکنار شده‌اند.

تصویب تعرفه‌های دولتی و خصوصی

وزیر بهداشت در ادامه از تصویب تعرفه‌های دولتی و خصوصی در شورای عالی بیمه و هیأت دولت خبر داد و افزود: این تعرفه‌ها به زودی ابلاغ می‌شود ضمن اینکه ما طرحی را آماده کرده‌ایم که مربوط به اجرای عدالت در بین جراحان مختلف می‌شود به این صورت که پرداخت یکسان برای اعمال جراحی به جراحان مختلف در رشته‌های متفاوت صورت می‌گیرد.

تعرفه جراحی با توجه به طرح عدالت محوری افزایش می یابد

وزیر بهداشت در خصوص نرخ تعرفه‌های جراحی گفت: طی 4 سال گذشته با وجود تورم در کشور نرخ تعرفه جراحی تغییر نکرده و بنا داریم که تعرفه‌های جدید را با توجه به طرح عدالت‌ محوری در میان جراحان، افزایش دهیم.

بی اعتمادی پزشکان به طرح تحول نظام سلامت مهمترین مشکل اجرای طرح

قاضی‌زاده هاشمی یکی از مهمترین مشکلات اجرای طرح تحول نظام سلامت را بی‌اعتمادی پزشکان به این طرح عنوان کرد و افزود: دوستان پزشک نگران هستند که مبادا این طرح به سرنوشت طرح‌های دیگر دچار شود اما من به اجرای موفقیت‌آمیز طرح تحول ایمان دارم و انشاءالله تا آخر سال با مشخص شدن ابعاد مختلف طرح اعتماد پزشکان نیز جلب می‌شود.

وی در ادامه بسته نظارتی طرح تحول را مهمترین بسته این طرح خواند و گفت: بخشی که اعتماد مردم را به ما جلب می‌کند همین نظارت و برخورد با تخلفات است و اگر مردم ببینند که با متخلفان برخورد لازم صورت می‌گیرد به ما اعتماد می‌کنند.

وی از واگذاری قیمت‌گذاری تجهیزات پزشکی به وزارت بهداشت خبر داد و افزود: انتظار است که با اجرایی شدن سایر بسته‌های طرح تحول و تصویب تعرفه‌ها دریافت‌های غیرقانونی تا پایان سال برچیده شود.

وی همچنین از تصویب کتاب ارزش‌گذاری نسبی خدمات خبر داد و گفت: انتظار از دوستانمان در نظام پزشکی انتظار داریم تا در بحث رعایت تعرفه‌ها ما را یاری کنند.(باشگاه خبرنگاران)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها