خاکشیرکاران بشرویه چشم به راه امکانات

نوشیدنی سنتی فصل گرما را فراموش نکنیم

اولین نکته برای ورزش کردن در تابستان شروع تدریجی آن است. در این فصل باید دقت داشته باشید که شروع ورزش به طور ناگهانی و یا با شدت بالا می تواند خیلی زود شما را زده و یا حتی بیمار کند.
کد خبر: ۶۷۳۸۰۹
ترفندهایی برای ورزشکاران در فصل گرما

با تمام شدن امتحانات، فصل تابستان خیلی زود در حال نزدیک شدن است و با داشتن زمان بسیار، ورزش یکی از مهمترین کارهایی است که در این فصل نباید فراموش کنید.

ورزش در تابستان البته با گرمای بسیار زیادی که دارد باید تحت شرایط خاصی باشد.

برای افرادی که می خواهند در این فصل طوری ورزش کنند که گرما مشکلی برایشان پیش نیاورد این راهکارها را بسیار مفید است:

** اولین نکته برای آغاز ورزش در تابستان تدریجی بودن آن است. در این فصل باید دقت داشته باشید که شروع ناگهانی و با شدت بالای ورزش در گرمای تابستان می تواند خیلی زود شما را زده و حتی بیمار کند. پس بهتر است آرام آرام با ورزش های کوچک و به مدت زمان کم آن را گسترش دهید.

** برنامه های ورزشی خود را که ساده هستند برای صبح یا عصر قرار دهید. در این ساعت ها آفتاب هنوز توان تولید بیشترین گرمای خود را ندارد و آسیب کمتری به پوست و بدن شما وارد می شود.در این فصل ،هنگام ظهر وحدود ساعت 2 بدترین زمان برای درخیابان بودن است.

** لباس های راحت و نخی به تن کنید تا دمای بدن به راحتی تنظیم شود. استفاده از لباس های پلاستیکی گرمای بدن را افزایش می دهد و همچنین میزان بیشتری عرق خواهید کرد که البته به تنظیم دمای بدن کمکی نمی کند چرا که جنس لباس شما ضخیم و نامناسب است.

** میزان مصرف آب برای ورزشکاران در این فصل باید دو برابر شود چرا که آن ها نزدیک به دو برابر هم بیشتر عرق کرده و آب بدنشان را از دست می دهند از این رو باید سریعا بتوانند آن را تجدید کرده و دچار خشکی بدن که مهمترین بیماری فصل تابستان است نشوند.

** پوست را حفاظت کنید تا در این فصل دچار مشکلات و راهی بیمارستان نشوید. استفاده از کرم های ضد افتاب و خوردن خوراکی هایی که ویتامین هایی مانند E و A دارند در این فصل بیشتر پیشنهاد می شود. مهمترین قسمت صورت و گردن شما است که همیشه در معرض آفتاب قرار دارد.(باشگاه خبرنگاران)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها