نامه ای که گویا هرگز به مقصد نرسید

پشت پرده انتشار نامه آیت الله مهدوی کنی به ولایتی

مشاور رهبر معظم انقلاب در امور بین الملل با بیان اینکه شیوه تیم قبلی مذاکره کننده را قبول ندارم، گفت: شیوه تیم فعلی مذاکره کننده هسته ای حکایت از تجربه آنها در مذاکرات دارد و جمهوری اسلامی ایران هم از کار خود و هم مذاکره کنندگانش مطمئن است.
کد خبر: ۶۷۳۱۳۹
شیوه تیم قبلی مذاکره کننده را قبول ندارم

دکترعلی اکبر ولایتی دیپلمات کهنه کار جمهوری اسلامی ایران که 16 سال تصدی وزارت امور خارجه را برعهده داشته، در گفت و گو با ایرنا افزود: تیم مذاکره کننده هسته ای از افرادی مجرب و پایبند به منافع و مبانی جمهوری اسلامی ایران تشکیل شده که هر کدام از آنان سابقه طولانی کار دیپلماتیک و مذاکره در صحنه بین المللی دارند و افرادی کارآزموده اند.

وی تصریح کرد: مذاکرات مبانی ای دارد که اصول آن توسط رهبر معظم انقلاب مشخص شده و دوستان مذاکره کننده باید در این چارچوب مذاکره کنند.

وی با بیان اینکه چارچوب مذاکره مشخص است و تیم مذاکره کننده در داخل این چارچوب مذاکره می کنند، گفت: داشتن صبر و حوصله، شنیدن حرف طرف مقابل و بیان موضع کشورمان را از جمله قواعد مذاکره است و ما از مذاکره کنندگان خود مطمئن هستیم.

وی نگرانی برخی منتقدین به شیوه کار تیم فعلی مذاکره کننده را به نفع مذاکره کنندگان دانست و اظهارداشت: در داخل کشور هر کسی آزاد است و می تواند عقیده خود را بیان کند و این را به حساب دشمنی آن ها نباید قلمداد کرد اما هر کاری روش و چارچوب مشخصی دارد، چون مبانی اصلی آن جزو اختیارات مقام معظم رهبری است و مادامی که این کار تحت نظارت مقام معظم رهبری انجام می شود، ما نگرانی نداریم.

ولایتی که پس از انتخاب حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی از سوی مردم به ریاست جمهوری، جایگزین وی در مرکز تحقیقات استراتژیک شده است، درباره دلیل افزایش دیدارهای خود با مقامات خارجی گفت: نوعا شخصیت ها و مقامات خارجی از ما درخواست ملاقات می کنند و می خواهند با شرح بیشتری مبانی دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران را بشنوند که این اقدام وسیله ای برای تبیین بیشتر مبانی و مواضع جمهوری اسلامی ایران است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها