خطیب موقت نماز جمعه تهران با اشاره به وضع تورم کشور بیان کرد: دولت تدبیر و امید اعلام کرده که شیب تورم ملایم است؛ ما از مسئولین می‌خواهیم که این شیب را ملایم‌تر کنید و ضعیفان را مورد عنایت خود قرار دهید. از حقو‌ق‌های کلان کشور کاسته و دولت و مجلس کاری کنند که بر حقوق قشر ضعیف اضافه شود.
کد خبر: ۶۷۱۸۲۳
از حقو‌ق‌های کلان بکاهید و  بر حقوق های کم بیفزایید

آیت‌الله محمدعلی موحدی کرمانی در خطبه‌های سیاسی عبادی نماز جمعه تهران خطاب به دولت، وزارت ارشاد، وزارت علوم و مدیریت رسانه‌ها گفت: من به تمامی مسئولین هشدار می‌دهم مبادا نظام ما به نظام اخلاقی و فرهنگی زمان اصلاحات برگردد، مبادا اباهه‌گری در رسانه‌ها ترویج شده و دولت تماشاگر این موضوع باشد.

وی با تاکید اینکه مبادا مبانی دینی زیر سوال رفته و در رسانه‌هایی که از بیت‌المال تغذیه می‌شوند، مدیرانی که در فتنه 88 نقش اساسی داشته‌اند به کار گرفته می‌شوند، گفت: سعی کنید رابطه شما با مراجع آسیب نبیند؛ زیرا مراجع نقد جدی دارند و شما باید به این نقدها توجه کنید.

موحدی کرمانی با اشاره به اینکه اجلاس‌ و سمینارهای غیرضروری یا کاسته شود و یا در صورت عدم نیاز حذف گردد، تصریح کرد: این سمینارها بیت‌المال را بلعیده و آن زمان است که دولت می‌گوید دستان ما خالی است و این حقو‌ق‌های کلان و برگزاری سمینارهای غیرضروری به بودجه کشور آسیب می‌رساند.

وی آثار شهدا را از جمله کارهای مهم و اساسی کشور بیان کرد و افزود: آثار شهدا را در کشور نمایان کرده میدان‌های شهدا باید همه آن شاهد عکس و خدمات شهدا بوده و زمانی که مردم از آن عبور می‌کنند آگاه شوند که هزاران شهید برای این انقلاب از دست داده‌ایم.

موحدی کرمانی با اشاره به سخن امام علی (ع) درباره مالیات بیان داشت: علی (ع) درباره مالیات فرمودند: کشور را احیا کرده،‌کشاورزی را تقویت کنید بعد از مردم مالیات گرفته زیرا با گرفتن مالیات بی‌مورد هم شهرها خراب شده و هم انسا‌ن‌ها نابود می‌گردند.

وی با اشاره به نامگذاری امسال به نام سال فرهنگ و اقتصاد از سوی رهبر معظم اظهار داشت: فرهنگ اسلامی و ولایی باید تقویت شده و باور کنیم که اسلام توانست شاه را از کشور بیرون کند و تمامی بحران‌ها اسلام و ولایت بینی اسکتبار را به خاک مالیده است.

خطیب موقت نماز جمعه تهران با بیان اینکه نباید فراموش کنیم که رهبر معظم انقلاب در رابطه با فرهنگ بیگانه و غرب از کلماتی کلیدی استفاده کرده‌اند است گفت: رهبر معظم از فرهنگ بیگانه به تهاجم فرهنگی، شبیخون فرهنگی و رخنه فرهنگی یاد کرده و مسئولین باید به این واژه‌های هشدار دهنده عنایت ویژه کنند.

موحدی کرمانی با اشاره به وضعیت حجاب و عفاف در کشور اسلامی‌مان بیان کرد: مسئولین مبادا با این منکر آشکار برخوردی در شأن خود انجام ندهند و از معصومین ما روایت است اگر گناهی مخفیانه انجام شود کسی مسئول آن نبوده و گناه به گردن خود فرد است، اما زمانی که گناه آشکار شود همه مسئول پیگیری آن هستند و مسئولین کشور باید در این زمینه توجه بسیاری داشته باشند.

وی با اشاره به توافقات پیش روی ژنو گفت: هیئت مذاکره کننده ایرانی مورد تأیید رهبر معظم است؛ ولی در همان روزهای اول رهبر به این توافقات خوشبین نبودند.

موحدی کرمانی افزود: اسلام برنامه‌های ما و آمریکا را مشخص کرده و گفته که ما به دنبال چه هستیم و آمریکا به دنبال چه چیز است.

خطیب نماز جمعه تهران با اشاره به مسیر متضاد آمریکا و کشور ما افزود: ما از مواضع حق عقب نشینی نکرده و آمریکا نیز دست از قلدری و دشمنی بر نمی‌دارد.

موحدی کرمانی با اشاره به مواضع کشور گفت: ما به دنبال حمایت از مظلومین جهان هستیم و آمریکا به دنبال کشتار آنان است. منطق کشور ما منطقی قانونی است، ولی منطق آمریکا زور و استکبار و خودخواهی است.

وی بیان داشت: هدف ما رابطه عادلانه با دنیا بوده و آمریکا نگران است از رابطه و توسعه ایران با جهان است زیرا نمی‌خواهد که ایران به همگان شناخته شود.

وی خطاب به هیئت مذاکره کننده ایرانی گفت: مسئولین باید به مواضع ما و دشمن عنایت کرده و بدانند راه خیلی سختی را پیش رو داریم.

موحدی کرمانی با اشاره به اینکه غرب ما را ناقض حقوق بشر خوانده است گفت: متأسفانه غرب کاری با دین و با کتاب آسمانی خود ندارد ولی در کتاب آسمانی تورات صفر خروج باب 21 آمده است اگر کسی انسانی را طوری زده که موجب قتل وی گردد باید کشته شود، هر کس به انسانی صدمه‌ای وارد کند باید به آن همانطور صدمه وارد شود اعم از جان به عوض جان ، دندان به عوض دندان، داغ به عوض داغ‌،دست به عوض دست زد.

آیت‌الله موحدی کرمانی با اشاره به اظهارات جان کری درباره نتیجه مذاکره با ایران گفت: اگر کری می‌گوید ایران باید تصمیم سختی بگیرد ما نیز به آمریکا می‌گوییم باید تصمیم سختی بگیرد تا مذاکره به جایی برسد.

وی افزود: شاید کسی تصور کند که صحبت‌ای ما با آمریکا تند است، اما واقعیت است.

موحدی کرمانی با اشاره به فرارسیدن ایام‌البیض ماه رجب گفت:‌ جوانان و افراد مختلف در این ایام 3 روز در خانه خدا مهمان می‌شوند که جای قدردانی دارد.

وی با اشاره به اهمیت زمان و مکان در انجام عبادات دینی اظهار داشت: مکان و زمان به عمل ارزش می‌دهد، هم‌چون شب قدر که از هزارماه برتر است.

خطیب موقت نماز جمعه تهران با بیان اینکه زمان رویارویی جبهه کفر و ایمان دعا مستجاب می‌شود، تصریح کرد: نماز اول وقت مهم‌ترین عمل در نزد خدا بوده، به طوریکه نیکی به پدر و مادر و جهاد در راه خدا پس از نماز اول وقت ارجحیت دارند.

آیت‌الله موحدی‌کرمانی با تاکید بر اینکه باید اضطراب‌ها را با انس با خدا به آرامش و اطمینان تبدیل کرد، گفت: اگر حواس آدم به نفسش نباشد، حب دنیا وی را اسیر جهنم می‌کند و باید به یاد سفر آخرت باشیم.

وی با بیان اینکه هر مشکلی پیش می‌آید، به دلیل بی‌تقوایی است، ابراز داشت: اگر تقوا داشته باشید و توبه کنید، زندگی شیرین می‌شود.

خطیب موقت نماز جمعه تهران با اشاره به پیش‌ رو داشتن ولادت حضرت جواد‌الائمه(ع) اظهار داشت: همان‌طور که حضرت جواد‌الائمه فرمودند اگر می‌خواهید هر چیز گران‌قدری را به دست آورید و به بالاترین مقامات برسید، باید به وعده‌های خدا اعتماد و اطمینان داشته باشید.

آیت‌الله موحدی‌کرمانی تاکید کرد: در انقلاب اسلامی، مردم به تبعیت از امام راحل باور کردند که می‌توانند طاغوت را ساقط کنند و موفق به تشکیل حکومت اسلامی شدند.

خطیب موقت نماز جمعه تهران در خطبه دوم ضمن تبریک به مناسبت میلاد امام علی (ع) به فرهنگ موجود در زمان این حضرت اشاره کرد و گفت: در آن زمان اکثریت مردم در جهل بودند، یعنی عوام جاهل و خواص دنیا پرست بودند و دنیاپرستان سعی کردند که مردم را به سمت کوری پیش ببرند.

وی با اشاره به مقام والای امیرالمومنین گفت: این افراد به حضرت در کمال تأسف اهانت کرده و خود مردم خواهان بودند در کوری و بی‌بصیرتی بودند.

آیت‌الله موحدی‌کرمانی تصریح کرد: در آن زمان از فرهنگ زمان رسول الله خبری نبود و تمامی مردم رو به جهل آورده بودند.

وی با اشاره به نامگذاری امسال به نام فرهنگ و اقتصاد از سوی رهبر معظم گفت: فرهنگ دین باید حفظ شود و نباید بگذاریم فرهنگ امام (ره) از بین رفته و باید اگر قسمتی از بین رفته است را تجدید کنیم.

وی خطاب به مسئولین دولت گفت: از دولت بابت اجرای طرح تحول سلامت به خصوص از وزیر محترم بهداشت، آموزش پزشکی تشکر می‌کنم.

موحدی کرمانی با اشاره به طرح تحول سلامت گفت: در این طرح زایمان طبیعی رایگان اعلام شده،‌ بیمارستان‌ها به وسایل مورد نیاز بیماران مجهز شده، هزینه درمان کم شده است و از دولت بابت برداشتن قدم‌هایی برای رضایت مردم تشکر می‌کنم.

آیت‌الله موحدی‌کرمانی با بیان اینکه آدمیت احترام به حقوق همه انسان‌ها است، تصریح کرد: آمریکا به حقوق کسی احترام نمی‌گذارد و مغرور و متکبر است و با ریختن خون مردم مظلوم فلسطین، امنیت رژیم غاصب صهیونیستی را تامین می‌کند.

وی با تاکید بر اینکه آمریکا استفاده از سلاح اتمی را برای خود تایید می‌کند، اظهار دشت: به آمریکابه دلیل دروغ و نقض پیمان‌هایش اعتماد نداریم، و رفتار آنها منطقی نیست.

خطیب موقت نماز جمعه تهران تصریح کرد: تابع رهبر معظم انقلاب هستیم و همان‌طور که ایشان فرمودند که استفاده از سلاح هسته ‌ای حرام است؛ به دنبال سلاح اتمی نیستیم حتی برای دشمنان‌مان.

آیت‌الله موحدی‌کرمانی با بیان اینکه آمریکا برای حفظ منافعش حاضر به آتش کشیدن کشورهایی هم‌چون سوریه است، سوریه در حال پیروزی است و تروریست‌ها در حال نابودی هستند؛ از سکوت مجاکع بین‌المللی در برابر اقدامات تروریست‌ها تعجب کرده و متاسفیم.

وی ضمن تبریک و تکریم سال‌روز فرمان تشکیل بسیج سازندگی توسط رهبر معظم انقلاب اظهار داشت: به آسیب‌دیدگان حادثه رانش زمن در افغانستان که قریب به 2500 نفر هستند، تسلیت می‌گوییم.( باشگاه خبرنگاران)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها