آیت‌الله مکارم‌شیرازی با بیان این‌که مدعیان ارتباط با امام زمان (عج)، ما را هم تهدید می‌کنند، گفت: «گاهی نامه‌های تهدیدآمیزی درباره موضوع مهدویت برای ما ارسال می‌شود که ما نایب امام زمان(عج) هستیم و اگر چنین و چنان نکنید فلان می‌شود».
کد خبر: ۶۷۰۸۷۵
آیت‌الله مکارم: مدعیان ما را هم تهدید می‌کنند

به گزارش ایسنا، این مرجع تقلید در دیدار دست‌اندرکاران برگزاری همایش دکترین مهدویت یادآورشد: برای بسیاری اشتباه بزرگی ایجاد شده که می‌گویند باید همه جا فاسد شود تا حضرت صاحب‌الامر(عج) ظهور کنند؛ در حالی که قرآن خلاف این مساله را تصریح می‌کند؛ از این رو باید مردم را از این اشتباه خارج کرد، البته گاهی اوقات خواصی هستند که در این مساله به صورت سطحی فکر می‌کنند. وی افزود: باید جلوی سوءاستفاده‌ها از موضوع مهدویت گرفته شود.

انتخاب ۶ گزینه برای ریاست دانشگاه تهران

پس از حرف و حدیث‌های فراوان درباره تعیین جایگزین فرهاد رهبر در مقام ریاست دانشگاه تهران، خلیلی‌ عراقی رییس شورای منتخبان دانشگاه تهران به تسنیم گفت: در جلسه روز دوشنبه (دیروز) شش گزینه برای ریاست دانشگاه تهران انتخاب شدند.

به گزارش فارس، رحیمیان، نیلی‌احمدآبادی و کمره‌ای از دانشکده فنی، حسینی از دانشکده دامپزشکی، موسوی، معاون بین‌الملل دانشگاه تهران و امید، سرپرست دانشگاه تهران، شش نامزد ریاست این دانشگاه هستند.

اولین جلسه شورای منتخبان دانشگاه تهران برای انتخاب ریئیس این دانشگاه با حضور 51 عضو این شورا و رضا ‌فرجی‌دانا، وزیر علوم برگزار شد.

حجت‌الاسلام ابراهیم کلانتری، رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه تهران در حاشیه این جلسه گفت: دومین جلسه اعضای شورای منتخبان دانشگاه تهران پنجشنبه برگزار می‌شود.

پیشنهاد واشنگتن به تهران و مسکو

خبرگزاری فارس با انتشار مشروح گفت‌وگوی روزنامه الاخبار چاپ لبنان با یک مقام مسئول اروپایی، از قول وی نوشت که مسئولان آمریکایی در آستانه نشست «ژنو۲» به ایران و روسیه پیشنهاد دادند بشار اسد در قدرت بماند اما در انتخابات شرکت نکند.

با این حال به گفته این مسئول اروپایی، پاسخ مسکو و تهران به خواست آمریکا این بود که اسد مانند هر شهروند دیگر سوری حق دارد نامزد انتخابات بشود و بهتر است تصمیم‌گیری در این خصوص که چه کسی رییس‌جمهور شود به مردم سوریه واگذار گردد.

تکذیب گمانه‌زنی‌ها درباره حضور رضایی در بهشت

سخنرانی محسن رضایی در شورای شهر تهران این پرسش را برای برخی رسانه‌ها به وجود آورد که «آیا محسن رضایی جایگزین قالیباف در شهرداری تهران می‌شود؟» در واکنش به این ابهامات، دفتر دبیر محمع تشخیص مصلحت نظام با صدور اطلاعیه‌ای، برخی شایعات و گمانه‌ها پس از حضور و سخنرانی وی در جلسه شورای شهر تهران را تکذیب کرد.

به گزارش تسنیم، در این اطلاعیه آمده است: دعوت شورای اسلامی شهر تهران از دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، به مناسبت روز شوراها و تعامل دوسویه بوده و طرح شایعات از سوی برخی محافل سیاسی و رسانه‌ای صرفا گمانه‌زنی است و تکذیب می‌‌شود.

حرفی نزدم که به کسی بربخورد

امام‌جمعه مشهد که انتقادات اخیرش از وزیر ارتباطات به صدور بیانیه این وزارتخانه منجر شد و واکنش‌هایی را برانگیخت، به این واکنش‌ها پاسخ داد و در مراسمی گفت: من یک جمله در خطبه نمازجمعه در موضوع قبر و معاد گفتم که با اعتراض وزیر ارتباطات مواجه شد.

به گزارش انتخاب، وی تصریح کرد: هرکس باید وظیفه خود را بخوبی اجرا کند و وظیفه من هم به عنوان امام جمعه گوشزد کردن خطاهاست. پس بنابراین حرفی نزده‌ام که بخواهد به فرد یا شخص خاصی بربخورد، بلکه به یک مسأله ملی اشاره شده است.

اشتباه رژیم صهیونیستی در قبال توافق هسته‌ای

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفته است که مسائل حقوق ‌بشری با حصول توافق هسته‌ای با ایران از بین نخواهد رفت. سفیر سابق آمریکا در سرزمین‌های اشغالی هم بیان کرده که شانس خوبی برای توافق هسته‌ای با ایران وجود دارد و اسرائیل با مخالفت با توافق هسته‌ای با ایران مرتکب اشتباه بزرگی شده است.

به گزارش پایگاه شورای ملی ایرانیان آمریکا، آلن ایر و توماس پیکرینگ، این سخنان را در نشست شورای ملی ایرانیان آمریکا مطرح کردند.

همزمان، روزنامه صهیونیستی هاآرتص به نقل از یک مقام ارشد این رژیم نوشت: احتمالا به زودی درباره برنامه هسته‌ای ایران توافقی دائم حاصل می‌شود. براساس این پیش‌بینی‌ها، سوزان رایس، مشاور امنیت ملی آمریکا روز پنجشنبه به سرزمین‌های اشغالی می‌رود تا در این باره گفت‌وگو کند.

لباس اشتون به روایت دیلی‌تلگراف

پس از آن‌که یک طراح ایرانی گفت که لباسی ایرانی برای کاترین اشتون دوخته، روزنامه دیلی‌تلگراف نوشت که این می‌تواند مشکل دیپلمات‌های ایرانی را در طول مذاکرات هسته‌ای برطرف کند.

به گزارش انتخاب، این روزنامه با اشاره به پوشش اشتون در جریان مذاکره با دیپلمات‌های کشورمان نوشته که لباس‌های مسئول هماهنگ‌کننده سیاست خارجی اتحادیه اروپا از نظر غربی‌ها «سنگین» است، اما گاهی ایرانی‌ها این لباس‌ها را «سبک» ارزیابی می‌کنند.

توصیه مصلحی به احمدی‌نژاد

بعد از تعطیلات نوروز، حیدر مصلحی وزیر پیشین اطلاعات و محمود احمدی‌نژاد، رییس جمهور پیشین کشورمان در ساختمان ولنجک با یکدیگر دیدار و گفت‌وگو کردند.

مصلحی درباره موضوعات مطرح شده در این دیدار به فارس گفت: یکی از حرف‌هایم به احمدی‌نژاد این بود که مرید و مریدبازی هم حدی دارد و مشایی را هر مقامی دارد باید در پستو بگذارید، اما احمدی‌نژاد همان حرف همیشگی که «مشایی یعنی من و من یعنی مشایی» را تحویلم داد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها