دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: مصرف کراک و شیشه با اطلاع رسانی انجام شده در کشور کاهش یافته است.
کد خبر: ۶۷۰۲۹۷
کاهش مصرف شیشه و کراک

به گزارش مهر، عبدالرضا رحمانی فضلی ظهر امروز در حاشیه نشست مدیران ستادی استان های ستاد مبارزه با مواد مخدر در مورد کنترل خانه های دانشجویی گفت: وظیفه ای در این مورد نداریم اما صحبت های قائم مقام من به صورت نامناسب انعکاس یافت. آقای جزینی منظورش تبدیل شدن خانه های دانشجویی به مرکز مصرف مواد نبود، وی گفته است هر کجا افراد زیادی تجمع کنند این مراکز مستعد بروز برخی مسایل اجتماعی از جمله مصرف مواد مخدر می شوند. خانه های دانشجویی نیز مصداقی از محل های تجمع است.

وی ادامه داد: مصرف کراک و شیشه با انجام تبلیغات رسانه ای در مورد اثرات سوء مصرف در کشور کاهش یافته است.

دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر در مورد کنترل و پیشگیری از بیماری های عفونی و ایدز که با شیوع مصرف دوباره هروئین افزایش می یابد تاکید کرد: در برنامه های درمانی به دنبال راههایی هستیم که از مصرف غیربهداشتی مواد در اماکن بومی جلوگیری شود و در مراکزی اگر فرد نیاز به استفاده از برخی ابزارها داشته باشد آنها به راحتی در اختیارش قرار گیرد.

وی در مورد اینکه آیا این مراکز همان اتاق های امن تبلیغ است با رد این موضوع گفت: ما نمی توانیم اسم اتاق تزریق را بر روی این مراکز بگذاریم البته از تجربه دیگر کشورها در این زمینه استفاده می کنیم اما باید کارهای کارشناسی بیشتری نیز انجام شود.

رحمانی فضلی در مورد جمع آوری معتادان گفت: روشی که اکنون مورد استفاده قرار می گیرد و معتادان پس از دستگیری به مراکز درمان منتقل می شوند از نظر ما روش مناسبی است.

وی با رد مصرف زیاد ریتالین در بین دانش آموزان و دانشجویان گفت: افراد مواد صنعتی رقیق شده را به بهانه های مختلف از جمله افزایش تمرکز و یا لاغر شدن مصرف می کنند بعد از مصرف این مواد به دنبال مواد دیگر می روند و پس از آن میزان مصرف افزایش می یابد و این گونه فرد به مواد مخدر اعتیاد پیدا کرده و معتاد می شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها