حدود سه هفته پیش بود که 270 دانش‌آموز دختر بین هجده تا هجده ساله عازم مدرسه خود در شهر چیبوک در ایالت بورنو نیجریه شدند تا در امتحان فیزیک شرکت کنند. دخترانی که بی‌شک در آن لحظه تنها شور نوجوانی در سرشان بود، اما در یک لحظه همه چیز عوض شد.
کد خبر: ۶۷۰۰۱۱
وقتی قساوت و جنایت حد و مرز نمی‌شناسد

شورشیان گروه تروریستی بوکوحرام که نزدیک به 10 سال است در مناطق شمالی نیجریه دست به هر جنایتی می‌زنند، قساوتی تازه را به نام خود ثبت کردند.

این گروه که ترجمه نامش به زبان محلی می‌شود: «آموزش غربی حرام است»، به زعم خود برای مقابله با این روش آموزش به این مدرسه حمله کرده و تمام این 270 دانش‌آموز دختر را ربودند. اگرچه پس از چند روز حدود 50 نفر از این دانش‌آموزان توانستند از دست این تروریست‌ها فرار کنند، اما هنوز 220 دانش‌آموز دیگر در دست این گروه است و هر روز اخبار ناخوشایندی از آنها در رسانه‌ها مخابره می‌شود.

گفته می‌شود چند نفر از این دانش‌آموزان به دلیل گزیده شدن از سوی مارهای وحشی جان خود را از دست داده‌اند.

درست است که مرگ یک نوجوان در چنین سن و سالی بسیار دردناک است، اما شاید مرگ بر اتفاقی که برای برخی دیگر از این دختران افتاد، ارجحیت و برتری دارد.

متاسفانه منابع محلی اعلام کردند تعدادی از این دخترها از طریق مرز به کشورهای چاد و کامرون برده شده و در آنجا به عنوان همسر به برخی از شبه‌نظامیان بوکوحرام فروخته شده‌اند.

هالیت آلیو، مدیر یکی از موسسات محلی در بورنو با اعلام این خبر به آسوشیتدپرس گفت: متاسفانه هر کدام از این دختران به قیمت 12 دلار به شبه نظامیان فروخته شده‌اند.

طی این مدت موجی از اعتراضات در سراسر نیجریه شکل گرفته و خانواده‌های این دختران از مسئولان این کشور می‌خواهند پیش از آن‌که جنازه‌های فرزندانشان را تحویل بگیرند، کاری برای نجات آنها انجام دهند.

گاهی اوقات در جنگ‌ها و نبردهای نظامی، جنایت‌هایی رخ می‌دهد که گرچه غیرقابل باور است، اما می‌توان آن را خصلت پدیده شومی همچون جنگ دانست. اما چنین جنایتی علیه بیش از 200 دختر نوجوان بی‌گناه را نمی‌توان در هیچ منطق و فکر سلیمی توجیه کرد.

حسین خلیلی - جام‌جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها