وزیر راه وشهرسازی با بیان اینکه اگر ورزش را در شهرهای جدید بسترسازی و ایجاد کنیم، گام مهمی برای ایجاد حس تعلق و همبستگی بین شهروندان ساکن در یک شهر برداشته‌ایم، گفت: شهرهای جدید بدون پیش‌بینی نیازهای اجتماعی ساخته شده‌اند و امکانات رفاهی برای آنها پیش‌بینی نشده است.
کد خبر: ۶۶۹۲۸۹
شهرهای جدید بدون اندیشه رشد کردند

عباس آخودی در مراسم بزرگداشت روز معلم، اظهار داشت: ورزش از موضوعات بسیار محوری است. ورزش یکی از موضوعاتی است که در شکل‌گیری هویت ملی نقش مهمی دارد. شاید کمتر موضوعی باشد که بتواند یک ملت را به هم پیوند دهد و حس همبستگی ملی و غرور را ایجاد کند.

وزیر راه و شهر سازی تصریح کرد: یکی از مشکلات مهمی که در وزارت راه و شهرسازی با آن مواجه هستیم، رشد شدید و بدون اندیشه شهرهای جدید مانند پردیس و پرند است. این شهرها بدون پیش‌بینی نیازهای اجتماعی ساخته شده‌اند و امکانات رفاهی برای آنها پیش‌بینی نشده است.

وی اظهار داشت: افزایش حس تعلق خاطر ساکنان شهرهای جدید از ضرورت​هایی است که باید در شهرهای جدید به آن توجه کرد و دغدغه اصلی من این است که چگونه می‌توان در این شهرها انسجام ایجاد کرد.

آخوندی افزود: معتقدم اگر ورزش را در این شهرها ایجاد کنیم شاید بتوانیم حس تعلق و همبستگی بین شهروندان ساکن در این‌گونه شهرها را فراهم کنیم. به همین دلیل در این جلسه این موضوع را مطرح کردم تا به دوستان ورزشکار خود بگویم که به شدت به همکاری این افراد برای ایجاد بستر مناسب ورزشی در شهرهای جدید نیازمند هستیم تا با توسعه ورزش در این شهرها هویت ملی، همبستگی و همدلی را ایجاد کنیم و گام بزرگی برای رسیدن به آرامش در جامعه برداریم.

وزیر راه و شهرسازی خاطر نشان کرد: برای رسیدن به این مهم از هیچ کمک مادی و معنوی دریغ نمی‌کنیم و دست به دست هم می‌سپاریم تا جوانان شهرهای جدید را به قهرمانان ملی مبدل کنیم. (مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها