یکی از مراجع تقلید شیعیان با بیان اینکه سیاست‌های کنترل جمعیت، نسخه‌ای غربی بود که می‌خواست جمعیت کشور کم شود، گفت: مجلس شورای اسلامی در خصوص قوانین و سیاست‌های کنترل جمعیت تجدید نظر کنند.
کد خبر: ۶۶۹۲۷۹
قوانین کنترل جمعیت لغو شوند

آیت‌الله العظمی جعفر سبحانی، شامگاه پنجشنبه در دیدار وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در سخنانی اظهار داشت: مطالعه فقه اسلامی و شیعه این مطلب را به اثبات می‌رساند که فقیه و طبیب از یک خانواده هستند.

وی ابراز داشت: طبیب و پزشک به شناخت موضوعات و همچنین فقیه به بیان احکام مسائل مختلف می‌پردازند و در واقع فقیهان در موضوع‌شناسی نمی‌توانند بی‌نیاز از نظر طبیب باشند از این رو گفته می‌شود این دو جزو یک خانواده هستند.

حجاب و عفاف در بیمارستانها مورد توجه باشد

این مفسر قرآن کریم در ادامه ابراز داشت: در بیمارستان‌های نظام اسلامی باید حجاب و عفاف مورد توجه قرار گیرد و به طور کامل رعایت شود و در حقیقت رعایت تقوا زمینه خدمت رسانی بهتر به بیماران و خانواده‌های آن‌ها است.

وی عنوان کرد: برخی از پزشکان و پرستاران در نامه‌هایی از مسائل شرعی موجود در بیمارستان می‌پرسند که ما در جواب می‌گوییم مسائل شرعی را رعایت کنید و به کارتان ادامه دهید.

آیت‌الله سبحانی، در ادامه عنوان کرد: باید قانونی به تصویب برسد که زایمان مادران تنها به صورت طبیعی صورت گیرد مگر در مواردی که برای نوزاد و مادر خطری وجود داشته باشد و پزشکان مجبور به انجام سزارین باشند.

نیازمند جوانان هستیم

وی با بیان اینکه در گذشته سیاست‌های کنترل جمعیت در دستور کار قرار داشت، ادامه داد: جا دارد مجلس شورای اسلامی در خصوص قوانین سیاست‌های کنترل جمعیت تجدید نظر کند چرا که سیاست‌های کنترل جمعیتی نسخه‌ای غربی بود که می‌خواست جمعیت کشور کم شود.

استاد برجسته حوزه تصریح کرد: ما برای امنیت و پیشرفت نیازمند جوانان هستیم و اگر جوانان در طول سال​های دفاع مقدس در جبهه‌ها حضور نمی‌یافتند امروز صدام در قم حکومت داشت.

وی تصریح کرد: باید قوانین قبل مورد بازبینی و لغو شوند و نباید اختیار را به کسانی داد که‌‌ همان تفکر قبلی در خصوص کنترل جمعیت را دنبال می‌کنند.

آیت‌الله سبحانی ادامه داد: امروز کلید بسیاری از امور در افزایش جمعیت در دست وزارت بهداشت است و این وزارتخانه باید در راستای لغو قوانین موجود تلاش کند. (مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۳
بچه دار
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۲
۰
۰
اول بگذارید همین هاراكه به دنیا آوردیم، بزرگ كنیم در هرخانواده لااقل یك ایینه دق برای والدین نظیر بیكار معتادطلاقی و...هست كه به این زودیها هم رفع شدنی نیست انهارا چكاركنیم .
بی نوا
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۳
۰
۰
شكم سیر كجا خبر دارد زه بی نوا.... با این اوضاع میگن بچه بیارین... !!!
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۳
۰
۰
یك ضرب‌المثل هست كه میگه سیر از گرسنه خبر ندارد.
فقط میگن یك طفل معصوم بیارید بدبخت بشه . پولش رو بده مطمئن باشد هیچ كس از بچه بدش نمیاد.

نیازمندی ها