آیین‌نامه ساماندهی حمل و نقل عمومی روستایی با هدف ارتقای شاخص‌های توسعه روستایی در کشور و حمایت از گسترش کشاورزی صنعتی و صنایع روستایی، در جلسه امروز هیات وزیران به تصویب رسید.
کد خبر: ۶۶۸۹۹۷
تصویب آیین‌نامه ساماندهی حمل و نقل روستایی

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، هیات دولت امروز به ریاست حسن روحانی رئیس‌جمهور تشکیل جلسه داد و اعضای دولت در آن به بحث و تبادل نظر درباره مهم‌ترین مسائل کشور پرداختند.

در این جلسه تعدادی از پیشنهادهای دستگاه‌های اجرایی پس از بحث و بررسی تصویب شد.

همچنین آیین‌نامه ساماندهی حمل و نقل عمومی روستایی با هدف ارتقای شاخص‌های توسعه روستایی در کشور و حمایت از گسترش کشاورزی صنعتی و صنایع روستایی، در جلسه امروز هیات وزیران به تصویب رسید.

بر اساس این آیین‌نامه، مدیریت حمل و نقل عمومی روستاهای واقع در خارج از حریم شهرها بر عهده سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و در روستاهای واقع در حریم شهرها بر عهده سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور است و با استفاده از ظرفیت‌های بخش غیردولتی انجام می‌گیرد.

در این آیین‌نامه، مقررات مربوط به مدیریت نرخ‌گذاری حمل و نقل عمومی روستایی، نحوه پلاک‌گذاری ناوگان حمل و نقل روستایی در نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران و تحت پوشش قرار گرفتن محدوده حمل و نقل روستایی از جانب این نیرو پیش‌بینی شده است.

بر اساس یکی دیگر از مصوبات هیات وزیران، قیمت خرید تضمینی هر کیلوگرم پیله تر ابریشم در سال 1393 به میزان 130 هزار ریال تعیین شد.

همچنین به منظور حمایت از کشاورزان و افزایش تولید محصول چغندر قند و ایجاد زمینه‌های افزایش تولید شکر در داخل کشور، مقرر شد تا در خرید تضمینی چغندر قند علاوه بر پرداخت قیمت خرید تضمینی تعیین شده به میزان هر کیلوگرم 2100 ریال، مبلغ 300 ریال به عنوان کمک هزینه حمل و نقل در هر کیلوگرم به کشاورزان پرداخت شود.

newsQrCode
برچسب ها: روستا حمل و نقل
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها