مشاور رئیس سازمان محیط زیست با بیان اینکه وزن ماهیان تلف شده سد فشافویه بیش از 30 تن است، گفت: مقصر این حادثه شرکت آب و فاضلاب است.
کد خبر: ۶۶۷۵۱۲
شرکت آب و فاضلاب، قاتل اصلی 2 میلیون ماهی

اسماعیل کهرم درباره تلف شدن 2 میلیون قطعه ماهی در سد فشافویه اظهار داشت: در برخی از رسانه‌ها عنوان شده است که 30 تن ماهی به دلیل ورود فاضلاب خام تلف شده‌اند؛ در چنین شرایطی باید گفت یا دومیلیون ماهی تلف نشده یا اینکه وزن ماهی‌های تلف شده بیش از 30 تن است.

مشاور رئیس سازمان محیط زیست در ادامه با بیان اینکه خبرها از شفافیت لازم برخوردار نیست، افزود: در میان ماهی‌های تلف شده ماهی کپور، آمور و سیلور دیده می‌شد که از وزن قابل ملاحظه‌ای برخوردارند این در حالی است که با احتساب اینکه وزن 2 میلیون قطعه ماهی 30 تن است، وزن هر یک قطعه ماهی کمتر از 15صدم گرم یعنی نصف وزن ماهی‌های قرمز سفره هفت‌سین می‌شود.

وی علت مرگ 2 میلیون قطعه ماهی را سرازیر شدن فاضلاب خام به دریاچه عنوان کرد و گفت: فاضلاب خانگی شهرک واوان به نیزاری با وسعت 12 هکتار سرازیر می‌شد و پس از تصفیه طبیعی در این نیزار آب به دریاچه‌ای در شهرک سینمایی دفاع مقدس واقع در جاده جمکران می‌ریخت و در نهایت پس از رقیق شدن وارد سد فشافویه می‌شد.

کهرم بیان داشت: به دلیل فروخته شدن آب دریاچه شهرک سینمایی دفاع مقدس به بخش کشاورزی فاضلاب به صورت خام وارد سد فشافویه شده و نتیجه‌آن خفگی آبزیان بوده است.

مشاور رئیس سازمان محیط زیست اظهار داشت: به نظر من شرکت آب و فاضلاب در بروز چنین حادثه‌ای مقصر است چرا که سازمان محیط زیست بارها هشدارهای لازم را داده است اما متاسفانه مورد توجه واقع نشده است. (فارس)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها