حاتمی کیا در اندیشه ساخت یک فیلم دفاع مقدسی دیگر

پس از «چ» نوبت به عملیات بیت المقدس رسید

ابراهیم حاتمی‌کیا در حال تحقیق و نگارش فیلمنامه‌ای سینمایی با موضوع عملیات بیت المقدس است و بنا دارد ایده‌ای را که سال‌ها در ذهن داشته در تازه‌ترین اثر سینمایی خود اجرایی کند.
کد خبر: ۶۶۷۰۵۱
پس از «چ» نوبت به عملیات بیت المقدس رسید

ابراهیم حاتمی‌کیا در حالی که فیلم سینمایی «چ» را در حال اکران دارد این روزها مشغول تحقیق و نگارش فیلمنامه‌ای با مضمون عملیات بیت‌‌المقدس است.

این فیلمساز ایده این فیلم سینمایی را از گذشته های دور تا امروز در دست کار داشته و قرار است پس از پایان مراحل تحقیق و نگارش، این فیلمنامه سینمایی مراحل پیش‌تولید را آغاز کند.

مراحل تحقیق و نگارش این فیلم سینمایی به پایان نرسیده و هنوز در ابتدای راه است و مذاکره‌ای با هیچ‌یک از بازیگران انجام نشده است.

حاتمی‌کیا در آخرین حضورش در برنامه «راز» اشاره‌ای به ساخت فیلمی درباره عملیات بیت المقدس داشت و گفت بنا دارد این فیلم سینمایی را پس از «چ» در کارنامه کاری خود به یادگار بگذارد.

عملیات بیت‌المقدس از مهمترین و بزرگترین عملیات‌های جنگ ایران و عراق است. این عملیات در ساعت ۳۰ دقیقه بامداد ۱۰ اردیبهشت سال ۱۳۶۱ با رمز «یا علی بن ابیطالب» در محور اهواز- خرمشهر، دشت آزادگان آغاز شد.

این عملیات که به عنوان مهمترین عملیات در هشت سال جنگ تحمیلی مطرح است در چهار مرحله انجام شد که آخرین مرحله این عملیات آزادسازی خرمشهر در سوم خردادماه را به دنبال داشت.(مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها