۷۰ هزار یونانی تخلیه شدند

کشف بمب جنگ جهانی دوم در یونان +عکس

انجام عملیات خنثی سازی یک بمب متعلق به جنگ دوم جهانی در شمال ایتالیا 27 هزار نفر را ناچار به ترک خانه های خود کرد.
کد خبر: ۶۶۶۸۹۱
یک بمب، 27 هزار ایتالیایی را فراری داد

این بمب به وزن 1800 کیلوگرم متعلق به ارتش انگلیس بود که در جریان جنگ جهانی دوم در شهر «ویچنتسا» در شمال ایتالیا پرتاب شده بود.

بر اساس این گزارش، ارتش پیش از خنثی کردن این بمب ناچار شد به منظور حفظ امنیت مردم، ساکنان منطقه اطراف محل کشف آن را تا شعاع 2.5 کیلومتری از خانه های خود تخلیه کند.

با وجود گذشت 60 سال از جنگ دوم جهانی، آثار مخرب آن هنوز در ایتالیا مشاهده می شود و نیروهای نظامی سالانه حدود سه هزار مورد خنثی سازی بمب های متعلق به این جنگ را انجام می دهند. به عبارت دیگر، بطور میانگین هر روز هشت عملیات خنثی سازی بمب در ایتالیا صورت می گیرد.

بنا به گزارش​ها، در جریان جنگ جهانی دوم که از سال 1939 تا 1944 میلادی طول کشید و در سالهای آغازین آن، ایتالیای موسولینی به عنوان عضو دول محور، آلمان نازی به رهبری هیتلر را همراهی می کرد، جنگنده های انگلیس و امریکا مجموعا یک میلیون بمب حاوی 350 هزار تن مواد منفجره را بر سر ایتالیا ریختند.

تخمین زده می شود که حدود 10 درصد از این بمب​ها هرگز عمل نکرده است.

این بمب ها که اغلب در زیر خاک قرار دارد و بیشتر هنگام حفر زمین و گودبرداری ساختمانها یا ساخت جاده ها کشف می شود، به دلیل خطر انفجار، جان مردم ایتالیا را همچنان تهدید می کند.

بهمن ماه سال گذشته انفجار یک بمب متعلق به جنگ جهانی در محل تخریب ساختمانی قدیمی در شهر «ستیمو تورینه زه» در شمال ایتالیا باعث مجروح شدن دو کارگر ساختمانی شد.(ایرنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها