مردی که به قصد باج‌خواهی از پسرعمه‌اش او را زخمی کرده و هنگام فرار در شهرستان رباط‌کریم، پلیسی را نیز با شلیک گلوله هدف قرار داده بود، در شهرستان ملارد شناسایی و دستگیر شد.
کد خبر: ۶۶۶۰۹۵
شرور مسلح در مخفیگاهش به دام افتاد

فرمانده انتظامی شهرستان رباط‌کریم در این باره به جام‌جم گفت: چند روز پیش مردی با مرکز فوریت‌های پلیسی 110 تماس گرفت و خبر داد مردی مسلحانه به خانه همسایه‌شان وارد شده و قصد جان مرد صاحبخانه را دارد.

ماموران انتظامی با اعزام به محل، مشاهده کردند مردی با شلیک گلوله بشدت زخمی شده که وی به مرکز درمانی منتقل و تحقیقات پلیسی در این ارتباط آغاز شد.

سرهنگ جعفر علیزاده افزود: ماموران با تحقیق از همسایه‌ها متوجه شدند مرد مسلح روز حادثه به زور و تهدید وارد خانه مرد همسایه شده و پس از آن که او را زخمی کرده هنگام فرار چند نفر از همسایه‌ها را که در تعقیبش بودند با سلاح تهدید کرده و از محل جرم فرار کرده است.

وی یادآور شد: با به‌دست آمدن تصویر رایانه‌ای متهم فراری، جستجو برای دستگیری او ادامه داشت تا این که روز بعد ماموران انتظامی از طریق تماس مسئولان بیمارستان اطلاع یافتند، مرد زخمی نجات یافته و به هوش آمده است. ماموران با اعزام به بیمارستان و تحقیق از مرد زخمی متوجه شدند عامل حادثه پسردایی وی بوده که یک شرور حرفه‌ای است و روز حادثه به قصد باج‌خواهی به زور وارد خانه او شده و این حادثه برایش رخ داده است.

فرمانده انتظامی شهرستان رباط‌کریم گفت: با مشخص شدن هویت مرد شرور، جستجو برای یافتن وی ادامه داشت تا این که ماموران متوجه شدند وی در یک شهرستان دیگر و خانه یکی از اقوامش قصد باج‌خواهی دوباره دارد. با به‌دست آمدن این اطلاعات، ماموران با اعزام به محل و محاصره مرد شرور از او خواستند تسلیم شود، اما او بدون توجه به اخطار‌های پلیس به سوی آنها شلیک کرد و ماموران نیز به تیراندازی متقابل پرداختند.

علیزاده خاطرنشان کرد: در این درگیری مرد شرور یکی از ماموران را هدف گلوله قرار داد و با تهدید به گروگان گرفتن مرد صاحبخانه، موفق به فرار شد. در پی این حادثه مامور زخمی به مرکز درمانی منتقل و در ادامه تحقیقات معلوم شد متهم فراری در خانه یکی از دوستانش در شهرستان ملارد پنهان شده است.

وی گفت: با به دست آمدن این اطلاعات، ماموران با هماهنگی قضایی وارد این خانه شده و متهم پیش از آن که بتواند فرصتی برای فرار پیدا کند، دستگیر و خلع سلاح شد. در بازرسی از مخفیگاه مرد شرور یک قبضه سلاح کمری همراه 14 فشنگ جنگی و یک افشانه اشک‌آور کشف شد.

متهم با انتقال به پلیس آگاهی بازجویی شد و با پذیرفتن جرایمش گفت: با سلاح راه مردم را سد می‌کردم و با تهدید آنها به مرگ، اموالشان را سرقت کرده و از چندی پیش نیز به اتهام چنین سرقت‌هایی تحت تعقیب پلیس بودم.

در پی این اعترافات و با صدور قرار قانونی برای متهم، او روانه زندان شد. وضع جسمی مامور پلیس و دیگر مرد زخمی رضایتبخش اعلام شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها