اعضای باندی که با تبلیغات ماهواره ای و به بهانه برنده شدن در قرعه کشی از قربانیان خود کلاهبرداری می کردند، در جریان ردیابی های پلیسی شناسایی و دستگیر شدند.
کد خبر: ۶۶۴۴۴۶
انهدام باند کلاهبرداری در شبکه های ماهواره ای

سرهنگ حمیدرضا گل صباحی رییس پلیس آگاهی استان البرز گفت :چندی قبل یکی از شعب بانک ها در استان البرز اعلام کرد، فردی در این بانک با مدارک جعلی افتتاح حساب کرده و هر روز تعدادی زیادی مبالغ 36 و 37 هزار تومانی به حساب وی واریز می شود که احتمال می رود افتتاح کننده حساب در حال کلاهبرداری است.

وی افزود: ماموران در بررسی های اولیه با انجام کارهای اطلاعاتی و بکارگیری شگردهای پلیسی دریافتند که یکی از شبکه ماهواره ای علاوه بر تبلیغ حساب مذکور، مشتریان را ترغیب به واریز وجه در این حساب می کند بنابراین با توجیه عوامل بانک و همکاری آنها صاحب حساب به نام «امیر» دستگیر و به پلیس آگاهی منتقل شد.

سرهنگ گل صباحی گفت: رسیدگی به پرونده و بازجویی از متهم ادامه داشت تا اینکه فردی به نام «محمد» با معرفی خود به عنوان یکی از اقوام متهم به مراجع قضایی تحقیقات در این خصوص را وارد مرحله جدیدی کرد. متهم ردیف دوم در بازجویی های ماموران اقرار کرد که حدود یک ماه پیش به درخواست «امیر» در برخی از شعب بانکها افتتاح حساب کرده و عابر بانکها را در اختیار وی قراردادم و در جریان کار او نبودم منتها وی از من خواست تا کار پیک موتوری وی را که قبول سفارشات برای مشتریان بود انجام دهم.

وی افزود: متهم ردیف دوم با بیان اینکه قبول سفارشات از طریق ماهواره صورت می گرفت اقرار کرد که وی با دو نفر رابط که یک نفر آنها در ایران و دیگری در خارج از کشور بود در ارتباط بوده و آن دو نفر کارهای تبلیغاتی را انجام می دادند و دو نفر اپراتور نیز در امر توزیع برگه ها فعالیت داشتند.

رییس پلیس آگاهی استان البرز گفت: در ازاء هزینه های تبلیغات ماهواره ای هر روز مبلغ یک میلیون و 500 هزار تومان به حساب زنی به نام «شیرین» رابط آنها در ایران و 36 هزار تومان برای دو اپراتور از سوی «محمد» واریز می شد.

محمد در ادامه اعتراف کرد که به مدت دو ماه به این کار مشغول بوده و روزانه رابط آنها در خارج با وی تماس داشته و متن پیامک وی با این عنوان که شما در قرعه کشی شرکت کردید و برنده MP3، عطر و... شده اید و هر ماه به یک نفر به قید قرعه دوربین عکاسی یا لپ تاپ داده می شود از طریق اپراتورها ارسال می شد و قبل از ارسال بسته ها از هر مشتری مبلغ 36 هزار تومان دریافت می شد .

سرهنگ گل صباحی افزود: با توجه به اظهارات متهمان دستگیر شده، «شیرین» با داشتن نیابت قضایی در تهران دستگیر و پس از انتقال به پلیس آگاهی البرز در تحقیقات ماموران عنوان داشت که حسابهای بانکی مذکور را به درخواست زنی به نام «زینب» که در خارج از کشور می باشد باز کرده ام و از نقل و انتقال مبالغ حسابهای مذکور خبر ندارم و فقط وی 300 هزار تومان به بنده بابت هدیه تولدم داده است و او از طریق اینترنت مبالغ موجود در حسابها را جابجا می کرده است.

متهمان دستگیر شده پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی و از آنجا با قرار وثیقه روانه زندان شدند.(مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها