دو پسر جوان که دوست خود را پس از قتل به آتش کشیده بودند، با تائید حکم قصاص و ارسال به دادسرای جنایی در یک قدمی مجازات مرگ قرار گرفتند.
کد خبر: ۶۶۲۲۶۷
حکم عاملان جنایت هولناک تائید شد

به گزارش جام‌جم، در یکی از روز‌های دی سال 90 مردی در کلانتری 159 بی‌سیم با ارائه شکایتی عنوان کرد: پسرم صادق همراه یکی از دوستانش به نام نقی، برای خرید لباس از خانه خارج و به طرز مرموزی ناپدید شد.

در پی این شکایت دستور قضایی صادر و کارآگاهان اداره یازدهم نقی را در میدان شوش دستگیر و برای انجام تحقیقات به اداره یازدهم منتقل کردند.

نقی در بازجویی عنوان کرد صادق از سوی یکی از دوستان مشترکشان به نام «خالد» کشته شده است.

در پی این اعترافات، خالد نیز دستگیر و او نیز در بازجویی‌ها مدعی شد قتل از سوی «نقی» انجام شده است.

با تکمیل تحقیقات، پرونده برای محاکمه به شعبه 113 دادگاه کیفری استان تهران فرستاده شد و دو متهم به قتل پای میز محاکمه قرار گرفتند.

در ابتدای جلسه دادگاه نماینده دادستان با تشریح کیفرخواست برای قاتل تقاضای مجازات قانونی را کردو اولیای دم مقتول نیز خواستار قصاص قاتل شدند سپس نقی در جایگاه قرار گرفت و در دفاع از خود گفت: روز حادثه برای خرید لباس با صادق قرار داشتم، خالد با من تماس گرفت و گفت من نیز همراه شما و برای خرید لباس می‌آیم. در میانه راه تصمیم گرفتیم تا برای تفریح و کشیدن قلیان به لشگرک برویم. در بین راه و در منطقه تلو از خودرو پیاده شدیم تا از بالای جاده منطقه را تماشا کنیم که به علت سردی هوا، من به سرعت به داخل خودرو بازگشتم، اما خالد و صادق همچنان در بیرون از خودرو بودند. دقایقی بعد خالد را دیدم با قمه برای گرفتن پول‌های صادق، با او درگیر شد و براثر این ضربات، صادق روی زمین افتاد و کشته شد.

متهم در ادامه اظهاراتش گفت: پس از کشته شدن صادق، خالد چاقوی کوچکی به من داد و با تهدید مرا مجبور کرد تا دو ضربه به دست و پهلوی محمد وارد کنم. سپس به در خانه صادق رفته و به دروغ گفتیم او با ما نبوده ‌است و دوباره به محل قتل بازگشتیم. این‌بار خالد با بنزین جسد را آتش زد. سه روز بعد از حادثه دوباره به محل جنایت بازگشتم و در حالی‌که سر دوستمان در بیرون از خاک قرار داشت، وی را در زیر خاک دفن کردم و از محل دور شدم.

خالد هم در دفاع از خود گفت: من فقط چند ضربه به سر صادق زدم اما ضربات مرگبار را نقی زد. بعد از قتل نیز نقی پیشنهاد داد جسد را آتش بزنیم.

پس از آخرین دفاعیات متهمان، قضات دادگاه برای صدور حکم وارد شور شده و هر دو متهم را به قصاص محکوم کردند.

با اعتراض متهمان، پرونده برای رسیدگی نهایی به دیوان عالی کشور فرستاده شد که قضات دیوان عالی کشور حکم قصاص دو پسر جنایتکار را تائید و آن را برای اجرا به شعبه اجرای احکام دادسرای جنایی تهران ارسال کردند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۲
محمدرضا
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۴
۰
۰
انجام جنایت به همین سادگی ....... خدا به پدر و مادر این پسر صبر عنایت كنه
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۵
۰
۰
سلام بر قاضیان میز محكمه حضرت علی (ع)
لطفا برای سلامتی خود و خانواده و بچه هایتان هم كه شده ترتیبی اتخاذ فرمایید تا حتی كسی جرات با صدای بلند صحبت كردن را هم نداشته باشد و تا چه رسد به اینكه قمه یا چاقو بكشد .
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها