گروهی از اساتید دانشگاه، دانشجویان و طلاب حوزه‌های علمیه با امضای طوماری از ضرغامی ‏خواستند مناظره‌هایی در رابطه با مذاکرات هسته‌ای در صدا و سیما ترتیب دهد.‏
کد خبر: ۶۶۰۹۳۲
طومار طلاب‌ به ضرغامی؛ مناظره هسته‌ای برگزار کنید

به گزارش فارس، در بخشی از این طومار آمده است: چرا با وجود ابهامات و نگرانی‌های متعدد درباره آینده اهداف کلیدی این ‏گفت‌و‌گو‌ها یعنی لغو تمامی تحریم‌های ظالمانه آمریکا و متحدانش علیه ملت ایران و به رسمیت ‏شناختن حقوق هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران طبق «ان پی تی» همچنان باید شاهد حضور مکرر و ‏یکطرفه اعضای هیات مذاکره‌کننده و بایکوت غیر‌عادی نظرات و دیدگاه‌های منتقدین در رسانه ملی ‏باشیم؟

از این رو، از جنابعالی خواهشمندیم تا ‏مقدمات اختصاص موضوع یکی از جلسات برنامه مناظره را به بررسی ابعاد این توافق‌نامه و پیامدهای واقعی اجرایی شدن آن فراهم ‏آورید، باشد تا با حضور تعدادی از منتقدین، موافقین و اعضای تیم مذاکره‌کننده و اظهار نظرهای متقابل ‏آنها فضای رسانه‌ای یکسویه فعلی شکسته شده و افکار عمومی ملت شریف ایران خود در مقام ‏رصد و قضاوت قرار گیرد.‏

تعیین نحوه اجرای منشور حقوق شهروندی براساس نظر رییس‌جمهور

معاون حقوقی رییس‌جمهور از پایان بررسی‌های منشور حقوق شهروندی خبر داد و گفت: نحوه اعلام و اجرایی شدن منشور حقوق شهروندی منوط به نظر رییس‌جمهور است.

به گزارش ایرنا، الهام امین‌زاده افزود: طیف‌های مختلف مردم، گروه‌های سیاسی و اجتماعی به همراه متخصصان در بحث حقوق شهروندی وارد شده و نظرات خود را در این زمینه اعلام کرده‌اند.

امین‌زاده با بیان این که پس از بررسی‌های انجام شده کاستی‌های منشور حقوق شهروندی برطرف و در نهایت متن مناسبی تهیه شده، خاطرنشان کرد: این منشور بیست و هشتم اسفند ماه آخرین روزکاری هیات دولت درسال 1392 تقدیم رئیس‌جمهور شده است.

بازداشت 4 نفر در اسپانیا به اتهام نقض تحریم‌های غرب علیه ایران

اسپانیا چهار نفر را به اتهام تلاش برای صادر کردن تجهیزات صنعتی مورد نیاز برای ساخت قطعات موشکی یا غنی‌سازی اورانیوم به ایران، بازداشت کرد.

به گزارش ایسنا، یک نفر از این افراد، ایرانی و سه نفرشان اسپانیایی هستند. سخنگوی وزارت خارجه در نشست خبری دیروز خود در واکنش به این خبر گفت: دستگیری ایرانیان به اتهام‌های واهی متأسفانه رویه‌ای غلط شده است ضمن این‌که درخصوص دستگیری این ایرانی در کشور اسپانیا سعی کردیم اطلاعات تکمیلی را در این خصوص کسب کنیم و متوجه شدیم که این خبر امری واهی بوده، با این حال همواره همزمان با مذاکرات هسته‌ای اخباری اینچنینی با هدف اثرگذاری بر روند گفت‌وگوها منتشر می‌شود که این بار هم شاهد تکرار این روند بودیم.

دلیل «هک» ایمیل ایرانیان بررسی می‌شود

سازمان پدافند غیرعامل دلایل هک و سرقت پسوردهای ایمیل برخی کاربران ایرانی را که توسط پلیس فتا اعلام شده در دستورکار قرار داد تا منشأ، ابعاد، حجم و اندازه این رخداد رایانه‌ای مشخص شود.

به گزارش مهر، مرکز فوریت‌های سایبری پلیس فتا از کشف هک شدن 18 میلیون ایمیل توسط پلیس آلمان خبر داد و اعلام کرد: تعدادی از ایمیل‌ها مربوط به ایرانیان داخل کشور است.

در این باره، سردار غلامرضا جلالی، رییس سازمان پدافند غیرعامل کشور از بررسی ابعاد این حمله رایانه‌ای خبر داد و گفت: تا زمانی که سرویسی مانند ایمیل ملی در کشور نداشته باشیم و بستر پست الکترونیک مورد استفاده کاربران، همانی باشد که دیگر کشورها از آن استفاده می‌کنند، موضوع هک و سرقت اطلاعات طبیعتا قابل انجام است و اکنون نیز امکان دارد چنین حمله‌ای صورت گرفته باشد.

نامه به روحانی درباره آزادراه تهران ـ شمال

قاسم احمدی‌لاشکی، نماینده مردم نوشهر و چالوس در مجلس در گفت‌وگو با فارس، گفت: 202 نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نامه‌ای خطاب به آقای حسن روحانی رییس‌جمهور، خواستار توجه ویژه دولت به طرح آزادراه تهران ـ شمال شدند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها