آخرین خبرها از پرونده بابک زنجانی حاکی از آن است که وی برای پرداخت بدهی‌اش تعهد کرده و چکی هم داده که تاریخ سررسید آن ماه اردیبهشت‌ است.
کد خبر: ۶۶۰۵۳۷
چک بابک زنجانی برای اردیبهشت‌ماه

حسین‌دهدشتی، عضو کمیته مشترک کمیسیون‌های انرژی و اصل 90 مجلس برای پیگیری پرونده بابک زنجانی به فارس گفته است که روز یکشنبه طی رایزنی‌هایی مقرر شد که جلساتی با کمیسیون اصل 90 برگزار کنیم، البته جلسات مربوط به این پرونده هم با کمیسیون اصل 90 و هم با قوه قضاییه برگزار خواهد شد.

سفر رییس ‌جمهور به قم منتفی شد

با وجود آن‌که پیش از این برخی منابع اعلام کرده بودند، حسن روحانی قرار است آخر هفته برای دیدار با مراجع راهی قم شود، استاندار قم از منتفی شدن این سفر خبر داد.

در همین حال گفته می‌شود که سفر استانی آتی رییس‌جمهور به سیستان و بلوچستان است و استاندار این استان نیز تائید کرده که برنامه‌ریزی برای این سفر هفته آینده نهایی می‌شود.

حضور یک مشاور حقوقی در تیم مذاکره‌کننده

دور تازه مذاکرات هسته‌ای در حالی آغاز شده که گفته می‌شود امیرحسین زمانی‌نیا، از اعضای سابق تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای کشورمان به عنوان رییس یک گروه مشاوره حقوقی به تیم مذاکره‌ کننده اضافه شده تا در وین بر حسب مورد به مذاکره‌کنندگان کمک کند.

به گزارش سایت انتخاب، یک منبع نزدیک به مذاکره‌کنندگان گفته که ماهیت بسیار پیچیده و فنی مذاکرات جاری دلیل این انتصاب بوده است.

ادعای تازه درباره دسترسی به درآمدهای توافق ژنو

روزنامه «وال‌استریت‌ژورنال» در گزارشی به نقل از مقامات و دیپلمات‌های غربی نوشته است مشکلات مختلف موجب شده تا ایران نتواند به تمام درآمدهای نفتی آزادشده بر اساس توافق ژنو دست یابد.

به گزارش فارس به نقل از این روزنامه، یکی از دلایلی که موجب شده ایران در دسترسی به این مبالغ با دشواری مواجه شود، هراس بانک‌ها از نقض تحریم‌های سفت و سخت آمریکاست، بخصوص آن‌که توافق ژنو موقت بوده و خروجی نهایی مذاکرات هنوز به طور قطعی مشخص نیست.

تائید حکم اعدام عاملان ترور دادستان زابل

محمد مرزیه، دادستان عمومی و انقلاب زاهدان از تائید حکم اعدام عاملان ترور دادستان زابل در دیوان عالی کشور خبر داد.

آن‌گونه که مهر منتشر کرده، وی گفته است که حکم مجازات سه محکوم به اعدام بزودی اجرا می‌شود و به اتهام دیگر متهمان این پرونده نیز در دادگاه رسیدگی خواهد شد.

دادستان زابل حدود پنج ماه پیش از سوی عده‌ای تروریست به شهادت رسید.

تفسیر منندز از لبخند دیپلمات‌های ایرانی

رابرت منندز، رییس کمیته روابط خارجی سنای آمریکا که پیشنهادش برای تشدید تحریم‌ها علیه ایران با مخالفت کاخ سفید ناکام ماند، دیروز در کنفرانس سالانه نشریه صهیونیستی جروزالم پست در نیویورک مدعی شد: راستی آزمایی ایران با برچیدن زیرساخت‌های هسته‌ای این کشور باید آغاز شود.

به گزارش واحد مرکزی خبر به نقل از روزنامه صهیونیستی جروزالم پست، او ادامه داده است: اصلا اشتباه نکنید، زمانی که ایرانی‌ها دارند به مذاکره‌کنندگان ما پشت میز مذاکره لبخند می‌زنند، آنها پشت صحنه دارند نقشه می‌کشند. از این رو وقت آن رسیده حرف‌های ایران را محک بزنیم.

بازداشت ضارب شهید خلیلی پیش از فرار

مرکز اطلاع‌رسانی نیروی انتظامی پلیس تهران اعلام کرد: ضارب شهید علی خلیلی که درصدد خروج غیرقانونی از مرزهای شرقی کشور بود، بازداشت شد.

ضارب شهید خلیلی پیش از این در سال 90 دستگیر شد، اما به علت مجروحیت خلیلی، دادگاه دیه جراحت برای ضارب صادر کرد، اما اکنون با توجه به شهادتش، موضوع تغییر کرده و پزشکی قانونی باید اعلام کند که فوت وی بر اثر جرح است یا خیر که در صورت تائید، جرح به قتل تبدیل می‌شود.

طلبه شهید علی خلیلی، جانباز ناهی از منکر تیرماه 1390 به واسطه امر به معروف و نهی از منکر مورد ضرب و شتم قرار گرفت و دو هفته قبل درگذشت.

عارف برای انتخابات مجلس راهبرد تدوین می‌کند

محمد‌رضا عارف، رییس بنیاد امید ایرانیان که از وی به‌عنوان سرلیست انتخاباتی اصلاح‌طلبان برای رقابت‌‌های انتخاباتی مجلس دهم نام برده می‌شود، گفته است: در حال تدوین راهبردهای شرکت در انتخابات مجلس هستیم، زیرا باید انتخابات مجلس با عزم ملی برگزار شود.

به گزارش فارس، او در دیدار جمعی از مدیران و اعضای مجمع استانداران دولت اصلاحات، تاکید کرده است: ما به دنبال مشارکت جدی در انتخابات مجلس هستیم.

وی این را هم گفته که در حال بررسی زمان انتشار روزنامه امید ایرانیان هستیم.

اساتید دانشگاه، جانشین فرهاد رهبر را انتخاب می‌کنند

در حالی‌که حکم ریاست فرهاد رهبر بر دانشگاه تهران در اسفند 92 تمدید نشد، موضوع تعیین جایگزین او در سال 93 هنوز هم خبرساز است.

در تازه‌ترین واکنش‌ها، عبدالحسین فریدون، مدیرکل دفتر وزارتی وزارت علوم از دخالت نکردن این وزارتخانه در تعیین رییس جدید دانشگاه تهران خبر داده است.

به گفته او، وزارت علوم، وظیفه تعیین رییس دانشگاه تهران را به‌طور کامل به این دانشگاه واگذار کرد و وزیر علوم صرفا حکم ریاست را ابلاغ می‌کند.

به گزارش فرارو، وی اضافه کرده است: تعیین رئیس دانشگاه تهران تا اردیبهشت ماه به طول می‌انجامد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها