متهم پس از ورود به پست الکترونیکی شاکی اطلاعات آن را پاک کرد

انتقام هکر 12 ساله از معلمش

هکر چینی که موفق به کلاهبرداری 500 میلیون ریالی از تاجر مشهدی شده بود از سوی پلیس فتا خراسان رضوی شناسایی شد.
کد خبر: ۶۶۰۳۳۰
کلاهبرداری  هکر چینی از تاجر مشهدی

به گزارش مهر،سرهنگ محسن عرفانی در تشریح این خبر گفت: تاجر مشهدی به پلیس فتا استان مراجعه و درخواست رسیدگی به شکایت خود مبنی بر کلاهبرداری 500 میلیون ریالی را داشت. در بررسی اظهارات شاکی مشخص شد هنگام گرفتن قطعات فنی مورد نیاز شرکت، در تبادل ایمیل ها با یکی از شرکت هایی که سابقه چندین ساله همکاری با آن را داشته، ایمیل شرکت های دو طرف هک شده و ایمیلی که به دست او رسیده حاکی از آن بود که شماره حساب تغییر کرده و شماره حساب جدیدی برای پرداخت، اعلام شد که پس از گرفتن تایید تلفنی از فروشنده، حواله را از طریق صرافی انجام داده که پس از تاخیر در رسیدن حواله و پیگیری های انجام شده متوجه کلاهبرداری توسط فرد یا افرادی ناشناس شده است.

وی ادامه داد: بلافاصله کارشناسان پلیس فتا بررسی های فنی خود را آغاز و پس از بررسی های لازم متوجه شدند که فرد یا افراد نفوذگر با تغییر حرف کوچکی در آدرس ایمیل، مدیر عامل شرکت را فریب داده و به سمت کلاهبرداری خود هدایت کرده اند.

به گفته رئیس پلیس فتا خراسان رضوی افزود: با توجه به اقدامات کارشناسان فتا استان خراسان رضوی، متخصصان فنی رد متهم را در یکی از کشورهای آسیای شرقی پیدا و پس از شناسایی، پرونده را در اختیار پلیس اینترپل برای دستگیری قرار دادند.

وی به شهروندان هشدار داد: در قراردادهای مالی خود حتماً تاییدیه فاکس را کنترل و آدرس ها را با آدرس اصلی مطابقت داده تا در دام کلاهبرداری به اصطلاح نیجیریه ای گرفتار نشوید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها