14 نفر از اتباع ایرانی محبوس در زندانهای جمهوری آذربایجان در اجرای موافقت نامه انتقال محکومین بین تهران و باکو، امروز یکشنبه به کشورمان منتقل شدند.
کد خبر: ۶۵۹۸۳۸
بازگشت 14 ایرانی زندانی در آذربایجان به کشور

محسن پاک آئین سفیر ایران در باکو اظهار داشت: به لطف خدا و پیگیری های انجام شده،امروز هم تعداد 14 نفر از اتباع ایرانی محبوس در زندانهای جمهوری آذربایجان در اجرای موافقت نامه انتقال محکومین بین تهران و باکو، امروز یکشنبه به کشورمان منتقل شدند.

وی خاطر نشان کرد: این زندانیان که متاسفانه همگی به جرم خرید و فروش و یا حمل مواد مخدر بازداشت و محکوم شده بودند ، روز یکشنبه در مرز آستارا تحویل مقامات قضایی جمهوری اسلامی ایران شدند تا ادامه محکومیت خود را در زندانهای داخل کشور سپری کنند.

در آستانه نوروز نیز تعداد 11 نفر از اتباع ایرانی محبوس در زندان های جمهوری آذربایجان به کشورمان منتقل شده بودند.ایران هم دو تن از اتباع آذری زندانی در زندانهای جمهوری اسلامی ایران را آزاد کرد و تحویل مقامات قضایی جمهوری آذربایجان داد.

بر اساس قوانین و مقررات سخت گیرانه دولت آذربایجان در رابطه با جرایم مرتبط با مواد مخدر از جمله حمل و نگهداری برخی از داروهایی که بر اساس تجویز پزشکان ممکن است داخل کشور مجاز باشد نظیر متادون و داروهای ترک اعتیاد و خواب آور، در جمهوری آذربایجان جرم تلقی می شود و مجازات های سنگینی در پی دارد .

سفیر ایران تاکید کرد: از هموطنان می خواهیم هنگام عزیمت به این کشور به این مسایل توجه کافی داشته باشند تا با مشکلی مواجه نشوند. از مراجع ذیربط در مبادی خروجی ایران هم درخواست کرده ایم که هشدارها و توصیه های لازم را در این باره به اطلاع مسافرین برسانند.(مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها