دولت یازدهم و مسئولان در حالی از مردم درخواست انصراف از یارانه را دارند که معلوم نیست، افراد با چه درآمدی باید به این درخواست دولت جواب بدهند.
کد خبر: ۶۵۹۳۷۰
ملاک دولت برای انصراف از یارانه چیست؟

شمارش معکوس اجرای مرحله جدید قانون هدفمندی یارانه‌ها در حالی شروع شده است که دولت به شیوه‌های مختلف در صدد منصرف کردن بخش‌هایی از مردم به ویژه پردرآمدها از گرفتن یارانه نقدی است، تا بتواند به اقشار نیازمند و جامعه هدف کمک کند.

همچنین توجه به سلامت و بهداشت در مرحله دوم هدفمندی به رویکردی برای دولت یازدهم تبدیل شده و مسئولان عنوان می‌کنند که با انصراف مردم از دریافت یارانه، بخش بهداشت و درمان تقویت خواهد شد.

براین اساس از 20 فروردین ماه سال جاری فرم‌های خود اظهاری دریافت یارانه نقدی بر اساس ارقام شماره ملی افراد شروع خواهد شد، اما نکته قابل تامل این است که هیچ اطلاع‌رسانی و آگاهی دقیق و درستی از سوی مسئولان مربوطه برای شیوه شناسایی پردرآمدها، میزان درآمد افراد برای انصراف از یارانه، پیش‌بینی تورم هدفمندی و هزینه خانوار در کنار سایر مباحث ارائه نمی‌کنند و در عین حال توقع دارند که مردم بدون آگاهی و اطلاع از آنچه دولت مدنظر دارد، انصراف دهند.

اخبار رسانه‌ها طی روزهای گذشته نیز نشان می‌دهد که 5 گروه درآمدی برای پرداخت یارانه از سوی دولت تعیین شده، اما تاکنون هیچ مقام مسئول و دولتمردی آن را تایید و تکذیب نکرده است.

در این راستا کاظم دلخوش مشاور معاون نظارت راهبردی رئیس جمهور در گفت‌وگو با فارس به این نکته اکتفا ‌کرد که افرادی با درآمد بالای دو میلیون و 100 هزار تومان از پرداخت یارانه نقدی توسط دولت حذف خواهند شد.

از نکات دیگر این موضوع که دارای ابهام است، این بوده که درآمد سرپرست خانوار ملاک پرداخت یارانه نقدی خواهد بود و یا اینکه درآمد مجموع خانوار مد نظر دولت برای این موضوع است.(فارس)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۴
لبو فروش
United States
۱۷:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۶
۰
۰
ملاك را هركی ثبت نام كرد میداند و به او یارانه میدهد به انكه ثبت نام نكرد نمی دهد مانند سبد كالا به رئیس داده ولی به من لبو فروش نداده/ملاك را دیدید سلام برسانید زیاده عرضی نیست
سارا
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۷
۰
۰
منم با لبو فروش موافقم مادر من سرپرست خانوار است و خانه داره پدرم هم فوت كرده منم دانشجوی دانشگاه سراسری ام و اوایل هر ترم به زور پول كتابام جور میشه غیر از اندكی پول كه در بانك داریم و با این سودهای كم چندر غاز ماهیانه سود می گیریم و میتونم بگم كه چند تا زیر زیرتر از خط فقریم اونوقت سبد كالا ها میره به كیا می رسه !اونم چه سبدی !روغنای بو گندو ...برنجای نا كجاباد كه به نام هندی به مردم خوروندن و ........واقعا چرا دولتمردان قدر مردم به این نجابت و خوبی رو نمی دونن؟مردمی كه در سخت ترین شرایط معاش باز آنها دفاع می كنن.اگه قراره اینطوری پیش بره آینده بسیار تاریكی را فراروی قشر كم درامد و فقیر می بینم .مسوولین گرامی بشنوید
علی از سمنان
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۸
۰
۰
سلام اولا مبنای حقوق برای یارانه درست نیست چون ممكن است یك نفرحقوق 2میلیونی داشته باشد ولی درامد دیگری نداشته وافراد تحت تكفل او زیاد باشند دوما چرا دولت یارانه افرادی مثل وزرا نمایندگان مجلس مدیران كل دكترهای متخصص معاون وزرا استانداران اساتید دانشگاه وعضو هیت علمی و..... كه مشخص است بالای 3یا4 میلیون است را قطع نمیكند و بسوی مردم دست دراز كرده درصورتی كه طی چند ماه اخیر قیمت خیلی كالاهامانند سیب زمینی پیاز میوه و.... سرسام اور شده است واین فشار فقط بر افراد بادرامد كمتراست نه قشر نامبرده شده بالا
ایراندوست
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۹
۰
۰
به هر حال حذف عده از یارانه بگیران در شرایط فعلی واجب به نظر می رسد اما این در حالی است كه به نظر نمیرسد دولت اطلاعات كافی در خصوص دخل و خرج مردم دراختیار داشته باشد. مسولان باید به فكر راه چاره ای برای این مساله باشند. خوب است كه بخشی از یارانه نقدی كم شود مثلا یارانه بشود نفری سی پنج هزار تومان

نیازمندی ها