معاون اول رییس جمهور با اشاره به کنترل نرخ تورم و تعیین تکلیف طرح های مهم در دوره کوتاه سال گذشته گفت: از برنامه های مهم امسال دولت، خروج از رکودی است که سال های اخیر در اقتصاد به ویژه بخش های عمرانی حاکم بوده است.
کد خبر: ۶۵۸۲۹۱
اصلی ترین کار دولت، خروج از رکود است

اسحاق جهانگیری که در بازدید از طرح های عمرانی مسیر ارتباطی هراز سخن می گفت، به تخصیص اعتبار 22 هزار میلیارد تومانی به طرح های عمرانی در سال گذشته اشاره کرد و گفت: این میزان در سال نود و یک 13 هزار میلیارد تومان بود که در صددیم با تحقق درآمدی بودجه سال 93 تخصیص بودجه های عمرانی به 37 هزار میلیارد تومان برسد و روزهای نخست امسال منابع خوبی در اختیار پیمانکاران قرار خواهد گرفت.

وی از تحقق وصول درآمد 147 هزار میلیارد تومانی در سال 92 خبر داد و افزود: این مهم با تلاش عزیزانمان در حوزه های نفت و گاز، امور مالیاتی و گمرک محقق شده است.

جهانگیری عملکرد دولت را در مهار تورم موفقیت آمیز توصیف کرد و گفت: برای اجرای مرحله دوم هدفمندی یارانه ها آسیب شناسی و تصمیم گیری های خوبی شده است که با ثبت نام در روزهای آینده این مرحله وارد بخش اجرا می شود.

وی افزود: از آنجایی که بین منابع و مصارف تعادل وجود ندارد انتظار داریم آن قشر از هموطنانمان که یارانه نیاز ندارند، انصراف دهند تا منابع در بخش های مهم رسیدگی به اقشار آسیب پذیر، بخش درمان و طرح های اساسی تولید هزینه شود.

معاون اول رییس جمهور یکی از طرح هایی را که می تواند در دوران خروج از رکود پیشگام و تعیین کننده باشد، در حوزه های مسکن و راه و شهرسای دانست و اظهار کرد: این بخش ها از آن جهت اهمیت بسزایی دارد که علاوه بر بیشترین اشتغال زایی وابستگی زیادی به منابع ارزی ندارد.

جهانگیری از طرح های مهم این بخش را بهبود، تعریض و توسعه راهها به سمت شمال کشور دانست و افزود: از آنجا که مردم ایران همواره در تعطیلات از استان های شمالی بازدید می کنند در سال های پس از انقلاب توجه به دسترسی ها به شمال همواره از مهمترین اولویت های دولتها بوده است.

معاون اول رییس جمهور با ابراز امیدواری از اینکه پیمانکاران در دولت اول آقای روحانی بتوانند توسعه و تعریض محورهای فیروزکوه و هراز را به نتیجه برسانند از همت جدی دولت برای اتمام تعریض فیروزکوه تا اوایل سال 94 خبرداد البته این کار در هراز با توجه به حجم تونل ها و پل های زیاد، کاری سخت اما شدنی است.

وی با تمجید از توانمندی قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا که تونل هزار و 700 متری وانا در هراز را در ده ماه حفاری کرده است یا حجم احداث بیش از هشت کیلومتر در مقطع کوتاه زمانی را نشان از ظرفیت های بزرگ قرارگاه دانست.

جهانگیری تاکید کرد: باید منابع مورد نیاز بخش های عمرانی تامین شود و با رفع دغدغه های پیشین در اجرای طرح های دشوار، طرح های عمرانی هم در بازه زمانی کوتاه به بهره برداری برسد.

وی همچنین ابراز امیدواری کرد دولت بتواند با راهکاری منابع هزار میلیارد تومانی مورد نیاز محورهای هراز و فیروزکوه را برای سالهای 93 و 94 تامین کند.

تسریع در عملیات اجرای طرح تعریض محور هراز

معاون اول رییس جمهور به همراه وزیر راه و شهرسازی و ربِیع فلاح استاندار مازندران امروز از عملیات اجرای طرح تعریض محور هراز بازدید و بر سرعت اجرایی شدن این عملیات تاکید کردند.

اسحاق جهانگیری و عباس آخوندی که در اولین ساعات بامداد وارد مازندران شدند، قرار است علاوه بر بازدید از محور هراز، از عملیات تعریض مسیر کمربندی جنوبی شهرستان بابل و طرح های عملیاتی تعریض محور سواد کوه نیز دیدن کنند.

بیش از 50 درصد ورود مسافران و گردشگران به مازندران و تردد خودروها از طریق محور هراز انجام می شود و اجرای عملیات تعریض و چهار خطه کردن این محور اهمیت خاصی دارد.

70 کیلومتر از مجموع 110 کیلومتر مسیر حوزه استحفاظی محور هراز مازندران در حال تعریض و چهار خطه شدن است.

14 پیمانکار در 10 منطقه از محور هراز در حال اجرای طرح های تعریضی و عمرانی هستند.

13 تونل به مساحت 10 هزار و 453 متر در این محور در حال احداث است.

از 20 دستگاه پل بزرگ طراحی شده در محور هراز تاکنون هشت دستگاه به بهره برداری رسیده و سه دستگاه نیز درحال اجراست.

هراز یکی از محورهای مواصلاتی مهم مازندران است که سالانه بیش از 20 میلیون گردشگر از این محور و شهر آمل وارد استان می شوند.(واحد مرکزی خبر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها