نظامیان روسیه توانستند کنترل خود بر همه واحدها و پایگاه‌های ارتش اوکراین در شبه‌جزیره کریمه را کامل کرده و پرچم این کشور را در ۱۴۷ مرکز نظامی سابق اوکراین به اهتزاز درآورند.
کد خبر: ۶۵۷۶۴۶
پایگاه‌های نظامی اوکراین در کریمه تحت کنترل روسیه قرار گرفت

به گزارش الحیات؛ منابع خبری از تکمیل سیطره ارتش روسیه بر همه واحدهای نظامی و پایگاه‌های ارتش اوکراین در شبه جزیره کریمه خبر دادند. بر این اساس وزارت دفاع روسیه نیز اعلام کرده است که پرچم این کشور در 147 پایگاه (زمینی،‌دریایی و هوایی) ارتش اوکراین در شبه جزیره به اهتزاز درآمده است.

در آخرین مورد نیز روز گذشته پایگاه هوایی بیلبیک در نزدیکی شهر سیمفرپول مرکز شبه جزیره کریمه که در اختیار نیروی هوایی اوکراین بود، از سوی نظامیان هوادار روسیه محاصره شده و در نهایت سقوط کرد.

این تحولات در حالی است که به گزارش برخی منابع خبری محلی،‌ ارتش روسیه طی دوهفته گذشته و همزمان با محاصره پایگاه‌های ارتش اوکراین در شبه‌جزیره کریمه گزینه‌های محدودی را پیش روی نظامیان اوکراین قرار داده بودند. بر این اساس،‌ نظامیان اوکراینی یا با پذیرش سیطره روسیه به تابعیت این کشور درآمده و در ساختار ارتش این کشور ادغام می‌شوند و یا بایستی با خلع سلاح،‌ شبه جزیره کریمه را ترک کنند.(تسنیم)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها